Hallo RT'jers

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderator: RT_Patrick

Riding Bull

Hallo RT'jers

Ongelezen bericht door Riding Bull »

Mijn naam is Frank en sinds gisteren ben ik eigenaar van een r 1150 rt uit 2002. Eerlijk gezegd was ik op zoek naar een r 1200 rt maar toen ik deze tegen kwam ( 1ste eigenaar, showroomstaat, 8000km op de teller en een aangename aankoopprijs ) was ik al snel verkocht. In het verleden heb ik reeds een r 1150 rt uit 2004 ( blackline edition ) gehad waar ik heel tevreden van was. Het enige waar ik niet over nagedacht heb is dat ik nu een monospark heb en voorheen een twinspark ... hopelijk heeft dit geen nadelige invloeden. Wat ik wel meteen ga doen is het zadel veranderen ... de vorige rt heb ik immers weg gedaan wegens problemen met de stuit tijdens het rijden.
Coastrider

Re: Hallo RT'jers

Ongelezen bericht door Coastrider »

Hoi Frank,

Welkom hier! Veel plezier met je -1150- ! Veel veilige km's gewenst!
Berrybeer
2023
2023
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden

Ongelezen bericht door Berrybeer »

[welkom] Frank!

Volgens mij bescheiden mening maakt een goed onderhouden & afgestelde monospark niet zo heel veel verschil uit met de dubbele uitvoering ;). Waarom had je die 2004 RT dan eigenlijk weggedaan... _001

[groet]
Berry
Riding Bull

Berrybeer schreef:[welkom] Frank!

Volgens mij bescheiden mening maakt een goed onderhouden & afgestelde monospark niet zo heel veel verschil uit met de dubbele uitvoering ;). Waarom had je die 2004 RT dan eigenlijk weggedaan... _001

[groet]
Berry
Ik heb hem toen verkocht na een dagtripje van 600km ... stuit ( staartbeen ) stuk gereden _003 . Daarom dat ik voor deze gelijk een ander zadel ga aanschaffen. Ik heb het gevoel als ik op de motor zit om steeds achteraan tegen de rand van het zadel aan te zitten, wat na een half uurtje pijn begint te doen en na 600km ervoor zorgt dat je maanden pijn hebt _003
richard n

Ongelezen bericht door richard n »

welkom op het forum.
wat betreft je stuit probeer eens wat met de zadelhoogte.
ik weet niet hoe je zadel nu staat.
ikzelf heb een 1150 rt gehad en als ik mijn zadel in de laagste stand had staan had ik hier ook last van.
nadat ik het in de hoogste stand had gezet en ik daardoor iets meer voorover gebogen zat werd het minder.

grt Richard
Ton1959

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Ik heb zelf ook een slechte rug en heb voor de auto een speciaal kussentje gemaakt. Gewoon wat schuimrubber halen een kussen maken en precies waar je stuit het kussen raakt snij je een stuk uit het schuim. Daardoor word de druk weg gehaald en zijn de rugklachten weg. Werkt perfect voor de auto en ik las pas dat iemand hetzelfde had gemaakt voor de motor en ook daarop werkt het goed.

Ton _004
Riding Bull

Ton1959 schreef:Ik heb zelf ook een slechte rug en heb voor de auto een speciaal kussentje gemaakt. Gewoon wat schuimrubber halen een kussen maken en precies waar je stuit het kussen raakt snij je een stuk uit het schuim. Daardoor word de druk weg gehaald en zijn de rugklachten weg. Werkt perfect voor de auto en ik las pas dat iemand hetzelfde had gemaakt voor de motor en ook daarop werkt het goed.

Ton _004
Ik heb inderdaad een gelijkaardig fietszadel en tijdens het fietsen geen pijn meer ... eigenlijk koop ik dan best bij de motorboer het voorste stuk van een rt zadel en laat het aanpassen zodanig dat de stuit het zadel niet meer kan raken. Een mogelijkheid om over na te denken :D
Riding Bull

richard n schreef:welkom op het forum.
wat betreft je stuit probeer eens wat met de zadelhoogte.
ik weet niet hoe je zadel nu staat.
ikzelf heb een 1150 rt gehad en als ik mijn zadel in de laagste stand had staan had ik hier ook last van.
nadat ik het in de hoogste stand had gezet en ik daardoor iets meer voorover gebogen zat werd het minder.

grt Richard

Heb nu mijn zadel ergens in de middelstand staan ( voorheen laagste stand ) maar heb tot op heden nog geen noemenswaardige trip gereden waaruit ik zou kunnen afleiden dat het probleem opgelost of beter is.
BertL
2024
2024
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: K1200GT/2008
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Ommen

Ongelezen bericht door BertL »

Heb je ook extra stel-plaatjes onder je zadel zitten, waardoor je niet zo naar voren schuift ? Zadel komt hiermee aan de voorzijde iets hoger. Wellicht nog een optie.
GrTz
BertL
Ton1959

Ongelezen bericht door Ton1959 »

De plaatjes doen wel iets maar ik ga toch kiezen voor een ander zadel of een aanpassing. Dat is bij mij de volgende aanpassing op het lijstje. Het schuiven over het zadel krijg je niet echt weg tenzij je met je leren motorpak rijd. Het originele zadel is gewoon meer gemaakt voor de mooie lijn van de motor maar niet zo goed als de oudere zadels die BMW had op de oudere boxers. Maar alsje echt rugklachten hebt dan kijk je er weer anders tegen aan dan mensen die dat niet hebben denk ik.

Ton
mars

Ongelezen bericht door mars »

Aha , nog iemand die een -1150- uit 2002 heeft aangeschaft .Verder veel succes vanuit Belgie.(West-Vlaanderen)
[groet] mars
Reinier L

Ongelezen bericht door Reinier L »

Ton1959 schreef:De plaatjes doen wel iets maar ik ga toch kiezen voor een ander zadel of een aanpassing. Dat is bij mij de volgende aanpassing op het lijstje. Het schuiven over het zadel krijg je niet echt weg tenzij je met je leren motorpak rijd. Het originele zadel is gewoon meer gemaakt voor de mooie lijn van de motor maar niet zo goed als de oudere zadels die BMW had op de oudere boxers. Maar alsje echt rugklachten hebt dan kijk je er weer anders tegen aan dan mensen die dat niet hebben denk ik.

Ton
welkom Ton,
je kunt hier veel vinden over de verschillende zadels. zelf ben ik tevreden over de seat jacks en mijn top sellerie zadel.
succes, reinier.
Erteetje

Ongelezen bericht door Erteetje »

Bijna 10 jaar oud en dan 8000 km :?: :?: :?:
Heeft de vorige eigenaar alleen maar gepoetst en vergeten te rijden :?: :?:

Jammer voor hem maar goed voor jou _004 _004 _004
[welkom]

Luc
Riding Bull

Erteetje schreef:Bijna 10 jaar oud en dan 8000 km :?: :?: :?:
Heeft de vorige eigenaar alleen maar gepoetst en vergeten te rijden :?: :?:

Jammer voor hem maar goed voor jou _004 _004 _004
[welkom]

Luc
Succesvolle zelfstandige ... gewoon geen tijd gehad om rond te bollen :D .

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”