Beantwoord: Vork-olie verversen
Moderator: RT_Patrick
-
- Type: R1150RT
- Bijz: verhoogd windscherm
- Land: nl
- Woonplaats of omgeving: Landgraaf
Beantwoord: Vork-olie verversen
Hallo RT-ers,
Ben sinds 4 maanden in het bezit van een R1150rt BJ. 2002. Ik kom nergens iets tegen over het verversen van de voorvorkolie. Hoe zit dat nu precies ? Hoef je die niet na een bepaald aantal km's of verstreken tijdsduur te verversen ?
Alvast bedankt !
RT groet,
André
Ben sinds 4 maanden in het bezit van een R1150rt BJ. 2002. Ik kom nergens iets tegen over het verversen van de voorvorkolie. Hoe zit dat nu precies ? Hoef je die niet na een bepaald aantal km's of verstreken tijdsduur te verversen ?
Alvast bedankt !
RT groet,
André
- Baird
- 2024
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: Vorkolie verversen
Welkom op ons forum!
Er is kort geleden een heel item hier aan besteed. Gewoon even de zoekfunctie rechtsboven gebruiken en doorklikken, dat is handiger dan een nieuw draadje beginnen, succes en veel plezier!
Er is kort geleden een heel item hier aan besteed. Gewoon even de zoekfunctie rechtsboven gebruiken en doorklikken, dat is handiger dan een nieuw draadje beginnen, succes en veel plezier!
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
ooit:
-
- Type: R1150RT
- Bijz: verhoogd windscherm
- Land: nl
- Woonplaats of omgeving: Landgraaf
Hallo Baird,
Dank voor je snelle reactie. Het draadje dat jij bedoelt gaat over de achterschokdemper. Ik wil alleen maar weten of de voorvorkolie ververst moet worden ? IK heb bijv. ook een R100RS en daar moet je ieder jaar de vorkolie verversen.
m vr gr
André
Dank voor je snelle reactie. Het draadje dat jij bedoelt gaat over de achterschokdemper. Ik wil alleen maar weten of de voorvorkolie ververst moet worden ? IK heb bijv. ook een R100RS en daar moet je ieder jaar de vorkolie verversen.
m vr gr
André
Niet echt nodig . De demping word geregeld door de voorschokbreker en niet door de voorvork.
Ton
Ton

Welkom op het forum hier, Andre.
Zojuist heb ik de rep. handleiding doorgespit ( hier op het forum te downloaden !):
onderstaande staat daar geschreven:
Opmerking:
Bij inspecties hoeft de olie niet te worden ververst,
daar de voorvork onderhoudsvrij is!
Toevallig heb ik zelf wat lekkage en heb daarvoor al een tijdje 2 keerringen klaarliggen. Binnenkort ga ik deze vervangen en dan gaat er dus wel nieuwe olie in bij mij. Maar anders hoef je er niet naar om te kijken. Harstikke goed bedacht door BMW ! (maar gelukkig heeft BMW nog genoeg andere constructies bedacht en in de RT ingebouwd die juist weer veel aandacht vereisen....
)
Zojuist heb ik de rep. handleiding doorgespit ( hier op het forum te downloaden !):
onderstaande staat daar geschreven:
Opmerking:
Bij inspecties hoeft de olie niet te worden ververst,
daar de voorvork onderhoudsvrij is!
Toevallig heb ik zelf wat lekkage en heb daarvoor al een tijdje 2 keerringen klaarliggen. Binnenkort ga ik deze vervangen en dan gaat er dus wel nieuwe olie in bij mij. Maar anders hoef je er niet naar om te kijken. Harstikke goed bedacht door BMW ! (maar gelukkig heeft BMW nog genoeg andere constructies bedacht en in de RT ingebouwd die juist weer veel aandacht vereisen....

- Baird
- 2024
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Dan toch maar even: viewtopic.php?f=1&t=828
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
ooit:
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
ooit:
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 3376 Weergaves
-
Laatste bericht door wannesie
-
- 7 Reacties