Ballast is in principe ook een naam voor belastingsweerstand, maar inderdaad bij Xenon wordt die naam ook al gebruikt. (in de Engelse omschrijving, Ballast)
(in die hoedanigheid is het namelijk een starter)
Xenon gebruikt overigens zo'n 25Kv (25.000 volt) om de Xenon lamp te ontsteken om daarna terug te schakelen naar een lagere spanning. (meestal rond de 90 volt).
De vroegere Xenon kits hadden een aparte "ballast" die inderdaad "slim" overschakelde van ontsteek-spanning naar bedrijfsspanning.
Tegenwoordig zit dit dat vaker ingebouwd.
De belastingsweerstand van Mr. Pilot zou dan volgens mij berekening (55 watt, 12 volt), circa 2,6 ohm moeten zijn.
Maar dan loopt er wel 4,6 ampère door die weerstand, en dat geeft behoorlijk wat warmte.
Nu heb ik dat bewuste onderdeel van mijn Pilot kit niet gebruikt, en heb ik het eens rustig kunnen bekijken en meten.
Het meet via weerstand anders dan puur alleen weerstand, er zit volgens mij meer in dan alleen een weerstand, en dat kan dan in mijn visie de oorzaak van voorgenoemde probleem zijn. Er staat ook aangegeven op mijn "CAN-bus" unit dat deze maar op 1 manier aangesloten mag worden.
Let wel, ik ga er dan vanuit dat de H7 kit, net als de H4 kit, de originele lamp-aansluiting alleen gebruikt voor een stuur/start-signaal en niet de H7 Xenon kit te voeden, dat loopt via een relais vanaf de accu-aansluiting.
Het is mijn ervaring dat een vermogens-weerstand van 6 ohm (in de 50 watt-uitvoering) vaak de oplossing is.
Waarbij de Xenon kit dus niet zijn voeding betrekt uit de (bestaande) H7-lampvoet maar via een relais en accu-aansluiting.
Zoals mijn 2e "3e rem-licht" die officieel voor de GS is;
http://www.sierrabmwonline.com/deluxe-s ... -1125.html
Ik zal Kenny ff waarschouwen dat als hij weer in de gelegenheid is, hij mij ff een gil geeft, dan kom ik langs met een tros van dergelijke weerstanden.