Domme vragen bestaan niet, alleen domme antwoorden !!
Wat ik zoal op diverse USA fora gelezen heb, zou dit inderdaad nogal een "klus" zijn;
De zadelverwarming wordt vanuit de CAN-bus controler (ZFE) aangestuurd.
En dan niet alleen een spanning maar ook nog eens een gemoduleerd signaal voor de verschillende schakelaar-standen (hoog/laag).
Kortom, die CAN-bus controler zal verteld moeten worden dat je zadelverwarming hebt, naast de benodige kabels, stekkers e.d.
Oftewel een klus waarbij je een BMW dealeRT nodig hebt.
Hetzelfde schijnt ook zo te zijn voor de boordcomputer-uitbreiding, dat is voor een groot gedeelte software/programmering en wellicht hier-en-daar vervanging van elektronica.
Nu is het wel zo dat in principe alles retro-fit (= achteraf alsnog te installeren) te verkrijgen is.
Maar soms zijn de kosten :shock: hoog tot zeer hoog.
Bij niet-OEM zadels wordt dit opgelost door een niet-OEM "wiring harness" (= slecht Nederlands voor draadboom

) met eigen schakelaar, relais en zekering en directe aansluiting op de accu.
Het is m.i. een illusie dat je met "slechts" toevoegen cq. vervangen van schakelaars op de

bepaalde fabrieks-af opties er bij krijgt, vaak moet de software/configuratie daar ook voor aangepast worden.
Ik vind het heel sneu voor je, maar je kunt toch wel een beetje mazzel hebben dat de bekabeling er wel al ligt, en dat het dus een kwestie is van inderdaad stuurschakelaar en het programmeren/flashen van de ZFE (door je BMW dealeRT).
Mijn tip van de dag;
Ga eens langs bij een bevriende mede-forummer die wel al zetelverwarming heeft en vergelijk in het bips-gedeelte of je die kabels ook bij jou ziet liggen.