antislip op zitvlak motorbroek

Aanbevelingen, ervaringen, nieuwtjes over kleding, laarzen, handschoenen enz.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
wil51
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heemstede

Ongelezen bericht door wil51 »

Ik ben toe aan nieuwe textielbroek. Even gekeken bij nieuwe outletwinkel in Zandvoort. Zag voor het eerst dat er broeken zijn met een antisliplaag op zitvlak.
Is dit wat? Of blijft de broek op het zadel zitten en schuift nu je achterwerk heen en weer in die broek? :D
Berrybeer
2023
2023
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Woonplaats of omgeving: Uden

Re: antislip op zitvlak motorbroek

Ongelezen bericht door Berrybeer »

...dat zal in eerste instantie liggen aan de maat van de broek en aan de maat van je.....inderdaad. Uiteraard ook aan het soort-merk van je huidige zadel..... :D
Maar goed...d´r ff vanuit gaande dat je een broek hebt die precies past (dus niet té groot) en je een normaal standaard BMW zadel hebt, mijn standaard zadel op mijn -1150- was zo glad als een aal..ik leek bij het afremmen en optrekken soms wel op een konijn in de lente... :lol: Toen heb ik een broek aangeschaft met een stukje anti glij profiel en dat hielp aanzienlijk. _004 . Desondanks heb ik niet veel later een compleet nieuw (Wunderlich) zadel aangeschaft, en nu zit ik als een rots in de branding....
Jekihero
Type: R1200RT
Bijz: Model 2011, full option
Woonplaats of omgeving: Noord Holland

Ongelezen bericht door Jekihero »

Op mijn leren Corbin was een stroef zitvlak een uitkomst.
Het standaard BMW zadel is er m.i. niet geschikt voor, schuiven is dan helemaal niet meer mogelijk.

Ronald
M.H.

Ongelezen bericht door M.H. »

Wil,

heb je eventueel een naam of een website van deze winkel?
Zijn daar alleen maar winterbroeken te koop, of hebben ze ook andere motorbroeken te koop?

Alvast bedankt.

Gegroet,
Marcel
wil51

M.H. schreef:Wil,

heb je eventueel een naam of een website van deze winkel?
Zijn daar alleen maar winterbroeken te koop, of hebben ze ook andere motorbroeken te koop?

Alvast bedankt.

Gegroet,
Marcel
http://www.motorkledingoutletyerseke.nl/

Ze verkopen er van alles. Kopen grote partijen op. Zitten in Yerseke en Zandvoort.
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Brommertje114

Ongelezen bericht door Brommertje114 »

Gelukkig heeft mijn textielbroek (Damen Mont Blanc) een anti-slip zitvlak.
De leren broek (Restyle Police) heeft dat niet maar het leer is stroef genoeg dat 't niet over 't zadel glijdt. Ik glij wel ìn de broek... het zitvlak heeft ondertussen ruimte voor nog minstens één bil extra!! :lol:

[groet]
Eric

Wijziging 03/11-17:06 Merknaam leren broek verbeterd.
Laatst gewijzigd door Brommertje114 op 04 nov 2011, 17:09, 1 keer totaal gewijzigd.
PK
Type: Overig R-serie
Bijz: R1200GS
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Schalkhaar

Ongelezen bericht door PK »

Waarom vier wielen, twee is genoeg.
Waarom vier cylinders, .....
wil51

Broek gekocht in Zandvoort. Net een eerste rit mee gemaakt. Antislip werkt goed. Maar in de praktijk blijkt de broek te kort. Als ik been op de grond zet kruipt de broek omhoog. Ik draag korte Daytona laarzen en dan voel je toch ineens de wind op je blote benen. Morgen maar ruilen voor een langere broekspijp. Broek is te krijgen in verschillende lengtes. Zo zie je maar, je denkt in de winkel als je gaat zitten dat het goed zit maar de praktijk wijst anders uit.
Was trouwens eerste en bijna laatste rit van deze broek. Een oude dame rijdt zonder te kijken van parkeerplaats de weg op. Wat ben ik blij met de remmen op de R850RT. Paar cm van haar portier stond ik stil. Ze zit me lachend aan te kijken en heeft totaal geen benul wat er gebeurde.
Inspector Gadget

A B S O L U U T belangrijk en raadzaam dat je met nieuwe kleding en schoeisel A L T I J D even op een motor gaat zitten.

Bij de diverse motorkledingzaken die ik ken hebben ze ook daadwerkelijk een motor staan voor dat soort "praktijk-testen".
Kan je even zitten en voelen of het niet te kort of te lang is, of het niet ergens gaat knellen, etc.
wil51

dutchmidiman schreef:A B S O L U U T belangrijk en raadzaam dat je met nieuwe kleding en schoeisel A L T I J D even op een motor gaat zitten.

Bij de diverse motorkledingzaken die ik ken hebben ze ook daadwerkelijk een motor staan voor dat soort "praktijk-testen".
Kan je even zitten en voelen of het niet te kort of te lang is, of het niet ergens gaat knellen, etc.
Was nu met de auto omdat mijn vrouw mee was en die gaat voor geen goud achterop een motor. :$ Morgen maar met de motor lekker naar Zandvoort. :D
Inspector Gadget

Ik ben door schade-en-schande wijzer geworden;
Zoals recentelijk aangegeven hád ik een BMW Air Shell aangeschaft.

En die bleek dus uiteindelijk inderdaad te knellen zodra ik op de motor zat.
Maatvoering was wel goed, maar ik was iets te breed voor de jas (of zo iets ;) )

Gelukkig tijdig kunnen teruggeven, en geld terug gekregen.
Nette service van de BMW dealeRT. _004
siebke
Type: R1200RT
Bijz: 2009, import (D)
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Peel en Maas

Ongelezen bericht door siebke »

In de warmere periode in een denim (motor)broek zonder antislipgedeelte, maar met de textielbroek mét zit ik stukken vaster in het zadel.

Henk
As ut neet geit zoeas 't môt, dèn môt 't mèr zoeas ut geit
wil51

Net weer lekker in dit vreemde weer voor dit jaargetijde naar de outletwinkel in Zandvoort gereden. Is toch wel raar dat je op 5 november mensen in t-shirt en korte broek ziet lopen. Broek zonder problemen kunnen omruilen. Verkoper maakte er geen enkel probleem over. _004
Erteetje

Ongelezen bericht door Erteetje »

Mijn Hein Gericke pak heeft ook deze anti slip laag en ik moet zeggen dat bevalt mij prima!!!
Het geeft simpelweg meer grip op het zadel. Zeker een aanrader wat mij betreft.

Luc
wil51

wil51 schreef:Net weer lekker in dit vreemde weer voor dit jaargetijde naar de outletwinkel in Zandvoort gereden. Is toch wel raar dat je op 5 november mensen in t-shirt en korte broek ziet lopen. Broek zonder problemen kunnen omruilen. Verkoper maakte er geen enkel probleem over. _004
van de winter weinig gereden. Nu sinds twee weken weer naar het werk met motor. Merk ik dat binnenvoering broek gescheurd is. Dat is wel snel na twee weken dagelijks rijden. Terug naar winkel. Broek wordt opgestuurd naar fabrikant en ik kreeg zonder vragen een andere nieuwe broek mee. Topservice.
Bij een grote motorzaak ook eens probleem met leren broek na 1 week. Moest ook terug naar fabrikant. Om te blijven rijden moest ik maar een andere broek kopen. Nooit meer wat gekocht in deze zaak.
wil51

Topservice is toch niet zo geweldig van dit bedrijf. De broek die ik meekreeg bleek niet te passen. Er was geen andere passende broek voor mij, ook niet in andere merken. Vandaag pas een e-mail dat vanwege de vele klachten hij het merk Grand Canyon niet meer in de collectie heeft. Ik moet het zelf gaan regelen met de fabrikant. Jaja zo werkt dat natuurlijk niet. Verkoper heeft de wettelijke verplichting een klacht over een door hem geleverd product te behandelen. Hij heeft ook een duidelijk bericht van mij gehad. Klacht behandelen of per omgaande geld terug. Hij heeft de broek al een maand in zijn bezit en nu ineens wil hij niets doen. In de winkel grote verhalen wat ze voor de klanten doen om ze te houden.
Inspector Gadget

Balen, echt sneu voor je! :(
Hopelijk wordt het snel opgelost voor je, want inderdaad, verkoper heeft hierin ook een verantwoordelijkheid.
wil51

dutchmidiman schreef:Balen, echt sneu voor je! :(
Hopelijk wordt het snel opgelost voor je, want inderdaad, verkoper heeft hierin ook een verantwoordelijkheid.
Ik kan op werk maar 1 radiozender ontvangen met een ouderwets radiootje. Via internet radio luisteren mag niet van de baas. De regionale omroep RTVNH heeft een programma de klaaglijn waar ik altijd naar luister. Dit probleem komt steeds weer terug, een winkelier die de klant voor afhandeling garantie laat opdraaien. Iedere keer als dit programma zich ermee bemoeit halen ze bakzeil.Waarom leren winkeliers hier toch niets van. Simpel Nederlands consumentenrecht waar het duidelijk in staat dat de verkoper verantwoordelijk is. Gelukkig is het mooi weer en kan ik met de Dragon Jeans rijden. Bevalt goed en draag hem de hele dag op werk. Alleen kenner ziet dat het een motorbroek is. Maar het liefst heb ik toch de gewone broek met een textiele motorbroek erover. Gewone broek is toch iets comfortabeler op het werk met warm weer.
Nu heb ik ook nog een op maat gemaakte broek van Topskin. Helaas heeft mijn buik zich niet aan de maat van deze broek gehouden. :D Moet toch eens op dieet. :(
Kees Jan

Ongelezen bericht door Kees Jan »

Vervelende zaak met de broek, hoop dat het netjes wordt opgelost.

Ik heb ook een maatpak van MJK, het pak is zeven jaar oud. Destijds zag ik al aankomen dat mijn buik wilde expanderen, tijdens het inmeten heb ik hem dus maar extra groot gemaakt. Gaat nog steeds goed. ;)

Groet,
Kees Jan
Ton1959

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Met een goed zadel schuif je veel minder of niet vooruit. Sinds mijn zadel is aangepast blijf ik gewoon zitten waar ik ga zitten. BMW maakt het zadel zo dat je vanzelf tegen de tank aanschuift.
wil51

Winkelier reageert boos. Antwoord met "als dit de manier is hoe je met mensen om gaat". En ik ben helemaal niet verplicht om geld terug te geven. Maar ik heb een nette e-mail gestuurd met uitleg over consumentenrecht en met verzoek, als hij daar niet aan kan of wil voldoen, om het aankoopbedrag te retourneren. Geen kwaad woord stond erin.
Stel je voor dat je probleem met je BMW hebt. Ja meneer, bij klachten over product moet u zich in Duitsland bij de fabriek melden.
Toen ik broek kocht werd verteld dat bij problemen ik altijd kon komen. Wij willen geen gezeur met klanten. Op zaterdag lever je broek in met gescheurde binnenvoering in kruis na twee weken gebruik. Beloofd wordt op woensdag bellen wij u wat we gaan doen na contact met leverancier. En dan hoor je dus niets meer. Geen telefoontje wat beloofd is. Zelf na een week gebeld en krijg antwoord dat ze nog geen contact met leverancier hebben gehad. Na maand een e-mail met zoek het zelf maar uit met een link naar de garantievoorwaarden van fabrikant. Blijkt dat er zelfs 2 jaar garantie op die broek zit.
avierstraete

Ongelezen bericht door avierstraete »

Het rijden met een leren broek voorkomt ook dat je gaat glijden.

Groet, Aloys
wil51

Ik moet zeggen dat ik geen verschil gemerkt heb met mijn oude broek. Bij volgende aanschaf zal een antislip gedeelte op de broek voor mij niet noodzakelijk zijn. Goede kwaliteit en bescherming is belangrijker.

Sent from my iPhone aan alle forumleden
wil51

wil51 schreef:Winkelier reageert boos. Antwoord met "als dit de manier is hoe je met mensen om gaat". En ik ben helemaal niet verplicht om geld terug te geven. Maar ik heb een nette e-mail gestuurd met uitleg over consumentenrecht en met verzoek, als hij daar niet aan kan of wil voldoen, om het aankoopbedrag te retourneren. Geen kwaad woord stond erin.
Stel je voor dat je probleem met je BMW hebt. Ja meneer, bij klachten over product moet u zich in Duitsland bij de fabriek melden.
Toen ik broek kocht werd verteld dat bij problemen ik altijd kon komen. Wij willen geen gezeur met klanten. Op zaterdag lever je broek in met gescheurde binnenvoering in kruis na twee weken gebruik. Beloofd wordt op woensdag bellen wij u wat we gaan doen na contact met leverancier. En dan hoor je dus niets meer. Geen telefoontje wat beloofd is. Zelf na een week gebeld en krijg antwoord dat ze nog geen contact met leverancier hebben gehad. Na maand een e-mail met zoek het zelf maar uit met een link naar de garantievoorwaarden van fabrikant. Blijkt dat er zelfs 2 jaar garantie op die broek zit.
Voor de zekerheid had ik ook een e-mail naar fabrikant gestuurd met de reactie van de winkelier. Deze belde mij net dat het verhaal iets anders ligt. De bewuste winkelier kan de garantie niet afhandelen omdat de fabrikant geen zaken meer wil doen met deze winkel. De winkelier betaald zijn rekeningen niet. Ik krijg advies om zo snel mogelijk de broek op te halen voordat de zaak dicht is. De fabrikant gaat het dan voor mij oplossen. Dat kan door zelf op te sturen of via andere dealer waarvan er twee zijn dichtbij in Haarlem.
wil51

Fabrikant stuurt nieuwe broek, ook weer netjes opgelost. _004
Ze gaan niet repareren omdat ze dan niet meer de waterdichtheid kunnen garanderen.
renebeamer

Ongelezen bericht door renebeamer »

Laatst nog weer eens een langere tocht gereden in een ruk naar 100 km onder Limoges in Frankrijk.
Ik had deze keer een leren broek aan; hiervoor reed ik met een goed passende Textiel broek van Evolution (volgens mij is dit geen zg antislip). In ieder geval was het verschil wel heel duidelijk in het voordeel van de leren (Dainese) broek.
Door het niet langer schuiven op de zitting is het allemaal veel comfortabeler!

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Over: Motorkleding”