Het rijden met topkoffer (in mijn geval de kleine originele bmw-uitvoering) ervaar ik op de snelweg als nadelig qua rechtuitstabiliteit.Op hogere snelheid merk ik dat de motor slingerig wordt als ik solo rijdt.Met duo merk ik hiervan niets.Ik rijd het meeste solo,dus de topkoffer staat meestal in de garage tenzij ik op vacantie ga.Zelfs dan gaattie eraf om een plek te vinden op de hotelkamer als we eenmaal op locatie zijn en daar ritten gaan maken.Je leest dus dat ik zonder mijn meisje op vacantie ga maar met een paar motorrijdende maats,potje bier enz

.
To the point: ik rijd zo weinig mogenlijk met de topkoffer,mijn boxer is van mj 07 en staat op pilot's 2 (michelin).Voor op 2,4 bar en achter op 2,9 bar.Dit is mijn setting en ik vind dit het prettigst rijden met of zonder belading en/of duo.Ik ga dan ook niet met bandenspanning klooien als ik eenmaal in de Eifel ben of waar dan ook omdat de belading niet afweegt tegen het vergelijkbare gewicht van mijn vriendin.Die marge van verschil in gewicht van bagage of duo is dan zo'n pakweg 25kg verschil??Nu kun je afvragen hoeveel bagage ik heb of hoeveel kg zij weegt....

.Nou de duo is 70 kg,en na de kerst ..kg

! En aangezien je geen grand-prix setting nodig hebt om flink door te scheuren om lekker mee te komen op de openbare weg doe ik dit en gebruik de topkoffer puur voor bagage of steun voor duo,en dus zo min mogenlijk!
Grtn Jeroen.