Permanent uitschakelen van touchscreen Navigator III

Garmin, TomTom of toch maar een routerol

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Erteetje

Permanent uitschakelen van touchscreen Navigator III

Ongelezen bericht door Erteetje »

Hallo Beemers,

Ik he het volgende probleem met de Navigator III
Tijdens het rijden spring het scherm regelmatig in de calibratie modus. Of er verschijnt een scherm alsof ik een opdracht heb gegeven terwijl dit niet het geval is. Ik heb het apparaat uit elkaar gehaald en het scherm en de rubber schoon gemaakt. Dit heeft even gewerkt maar het euvel is terug. Nu wil ik het touchscreen permanent uitschakelen om het apparaat via de remote control te gebruiken. Als het touchscreen uit staat springt deze niet meer in de callibratie modus.

Nu is het probleempje dat bij een reboot (uit en weer aanzetten) van de navigator het touchscreen weer aan staat. Dit wil ik dus niet. Bestaat de mogelijkheid het scherm permanent uit te schakelen?

Zal wel niet, maar het is te proberen :D :D :D
Luc
Inspector Gadget

Re: Permanent uitschakelen van touchscreen Navigator III

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ik zou die vraag op het Waypoint forum stellen, die zijn de echte experts.
RhanRT

Ongelezen bericht door RhanRT »

Als ik dit zo lees dan denk ik, wegbrengen voor reparatie of, en dan is het niet anders, koop een nieuwe.
In ieder geval, ga eens langs bij Waypoint Notter.
EL SCORPIO
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Ongelezen bericht door EL SCORPIO »

Hoi Luc,

Anders moet je even kijken of je op deze site er iets over kan vinden.
http://www.noeman.org/gsm/garmin-gps-system/

Groeten,
Richard
Erteetje

Heren,

Bedankt zover voor jullie reacties. Ik weet niet of reparatie zich loont voor een navigator die ik een jaar geleden gekocht heb voor 150 euri's. Ik kan op zich wel leven met het feit dat ik het touchscreen na opstarten van het apparaat moet uitschakelen.
Alles wat ik moet, kan ik met de remote control en dit werkt niet eens vervelend. Mocht het toch vervelend blijken dan wordt het denk ik toch een Zumo 660 of misschien wel zijn opvolger.

Grtz, Luc
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ik zou eens informeren wat zo'n reparatie gaat kosten, wellicht valt het heel erg mee.

BMW leverde de StreetPilot III als BMW Navigator, de StreetPilot 2610 als BMW Navigator 2 en de StreetPilot 2820 als BMW Navigator 3, de Zumo 660 als BMW Navigator 4.

En die Garmin 2820 is in mijn visie nog altijd 1 van de beste navigatie-apparaten.
Vandaar dat ik deze nog altijd heel erg goed vast houdt.
Erteetje

Het is zeer zeker een heel degelijk apparaat. Maar ik moet ook zeggen dat ik wel veel lees over schermproblemen met de 26, 27 en 2800 serie.
Ik kijk het nog even aan. Vooralsnog kan ik alles met het apparaat via de omweg (remote control)

Ik zal inderdaad eens vrijblijvend informeren.
Luc
Erteetje

Ik denk een betere oplossing gevonden te hebben. Via MP een navigator III op de kop getikt voor 80 euri's. Koopje zou ik denken. Is opgestuurd en als het apparaat niet bevalt of niet 100% werkt kan ik hem terug brengen en krijg ik de duiten terug. Welke particulier geeft dit soort garantie _004 _004 _004
Je moet maar geluk hebben. :D :D :D

Luc
Berrybeer
2023
2023
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Woonplaats of omgeving: Uden

Ongelezen bericht door Berrybeer »

Wow..Luc...€80,= voor een navIII.....je wilt niet weten wat ik er vorig jaar nog voor betaald heb....en nu ik jouw berichtje lees....wil ook ik het liever vergeten.. :D :D
Erteetje

Berrybeer schreef:Wow..Luc...€80,= voor een navIII.....je wilt niet weten wat ik er vorig jaar nog voor betaald heb....en nu ik jouw berichtje lees....wil ook ik het liever vergeten.. :D :D
Als het apparaat werkt zoals de verkoper zegt is het inderdaad een absurd laag bedrag wat ik ervoor betaal.
De vorige navigator betaalde ik 150 voor maar die heeft schermproblemen. (schermcalibratie spring aan tijdens rijden) vandaar dat ik het screen uitschakel en via de RC bedien. Maar voor 80 euri's wil ik het wel proberen _004

Luc
Berrybeer
2023
2023
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Woonplaats of omgeving: Uden

Ongelezen bericht door Berrybeer »

..ik had die twee advertenties op MP ook zien staan; op de ene navIII ging het bod al aardig richting de €200, en op die andere - die jij nu waarschijnlijk hebt - bleef het bod laag. Ik had er verdorie nog aan gedacht om er ook op te bieden.. :$ ..als reserve voor als de mijne ooit kapot gaat. Ik ben nl helemaal verknocht aan de III, heb inmiddels al veel modernere uitgeprobeerd, maar overal mis ik toch die zéér handige extra grote knoppen van de cradle.

Heel veel plezier er mee.. _004 _004
Erteetje

Berrybeer schreef:..ik had die twee advertenties op MP ook zien staan; op de ene navIII ging het bod al aardig richting de €200, en op die andere - die jij nu waarschijnlijk hebt - bleef het bod laag. Ik had er verdorie nog aan gedacht om er ook op te bieden.. :$ ..als reserve voor als de mijne ooit kapot gaat. Ik ben nl helemaal verknocht aan de III, heb inmiddels al veel modernere uitgeprobeerd, maar overal mis ik toch die zéér handige extra grote knoppen van de cradle.

Heel veel plezier er mee.. _004 _004
De navigator waarop ik geboden heb was alleen het apparaat en de cradle met de extra knoppen. Verder dus niks erbij. Aangezien ik toch dezelfde heb was dat genoeg voor mij. Ik denk dat het bod daardoor zo laag bleef.

Ik zal de andere ook als reserve bewaren. Ik ben nl ook erg gecharmeerd van de fysieke knoppen op het apparaat.

Luc
Erteetje

Vandaag de Navigator III ontvangen. Gelijk getest en aan de laptop gekoppeld. Nieuwe software erop gezet. Na registratie bleek ik ook nog recht te hebben op nieuwe kaarten. Die dus ook maar gelijk erop gezet. Ziet ernaar uit dat het inderdaad een koopje is geweest voor die 80 euri's.

Toch een beetje geluk na mijn ongeluk van afgelopen zaterdag.
Luc
EL SCORPIO
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Ongelezen bericht door EL SCORPIO »

En dat is je helemaal gegund.

Ik hoop dat ie snel op je motor gemonteerd kan worden voor de eerste nieuwe rit.

Richard _004
Erteetje

beemerrichard schreef:En dat is je helemaal gegund.

Ik hoop dat ie snel op je motor gemonteerd kan worden voor de eerste nieuwe rit.

Richard _004
Thx, ik hoop met je mee :D :D :D
Luc

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Over: GPS en navigatie”