@BerryBeer: Rij je al??

Alles op OFF TOPIC gebied

Moderator: RT_Patrick

Baird
2024
2024
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

@BerryBeer: Rij je al??

Ongelezen bericht door Baird »

Hey Berrybeer,

Rij je al? Het is dinsdag geweest, de dealer was open vandaag en hier was het droog, dus vertel eens!! Big RT Smile

[groet] -1150-
Met vriendelijke motorgroet
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
Berrybeer
2023
2023
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden

Re: @BerryBeer: Rij je al??

Ongelezen bericht door Berrybeer »

Yep......Na gisteren vanuit mijn werkhokje in Den Bosch de gehele dag het weer buiten in de gaten te hebben gehouden, was het om 16.55 eindelijk zo ver! :D Snel naar huis, motorkleding aan ("Nee lief, ik ben niet dikker geworden, dat pak is door het lange liggen wat gekrompen....dan doen die motorpakken...wist je dat niet? ) Vlug naar de dealert en terwijl ik mijn RT eigenlijk het liefst zo snel mogelijk de showroom uit wilde rijden, kreeg ik eerst uitgebreid van de baas te horen wat ie allemaal precies aan mijn brommert had gedaan... 8-) vooral het op het oog zo simpel lijkende verversen van de remvloeistof schijnt in de praktijk toch nog wat voeten in de aarde te hebben. Ik heb begrepen dat dan zelfs de tank en wat tupperware er af moet om overal bij te kunnen.....het verversen alleen al stond dan ook voor zo'n slordige €160 op de nota...

Maar goed, na deze uiterst vriendelijke & uitgebreide uitleg stond ik dan toch om 17.30 eindelijk in de buitenlucht.....mijn 'nieuwe' helm op (voor de zekerheid de eerste keer de headset maar niet gebruikt..)...handschoenen aan en dan starten maar!!!!! :) ......Starten maar!!......goed....dat was het knopje om het windscherm te verhogen / verlagen....toch maar weer even naar binnen om 't te vragen?? :O .....om de dooie dood niet!! Volgens mij was het die kleine ronde rechts bovenop.....ja...... _003 ..waarom slaat ie nu weer af?......choke??...waar zat die ook al weer...gevonden....nog een keer starten...YES!! ...hij doet het.

De eerste 10 minuten deden mij weer denken aan mijn allereerste motorrijles zo'n 30 jaar geleden.. :x maar ik moet zeggen, het begint al aardig te wennen.. 8). Kheb gisteren zo'n drie kwartier een beetje door Uden en omstreken gereden en zelfs bij thuiskomst bleek mijn inmiddels verbouwde tuinpoort ruimschoots te voldoen _004 . Toch wilde ik thuis natuurlijk ook mijn recent aangeschafte headset beluisteren....dus heb ik vervolgens nog een minuut of 20 voor joker met mijn helm op in mijn achtertuin gestaan...... Waarom 20 minuten??....omdat ik er pas na 15 minuten prutsen met de radio achter kwam dat mijn Baehr het niet doet als het contact af staat.... :shock: .

Dus Bert...ze staat inderdaad weer in mijn achtertuintje en in gedachten was ik al de gehele Pasen 'on the move'...totdat mijn lieftallige echtgenote mij er aan herinnerde dat er nog zo'n 60m2 aan laminaat netjes gestapeld in de gang staat..... :x was ik alweer vergeten....

Nu moet ik alleen nog mijn zadel verwisselen en mijn stuurverhogers monteren en eens kijken wat er allemaal nog meer in mijn bananendoos zit en dan ben ik er helemaal klaar voor.. :D :D :D ...zeker na al die reisverhalen en foto's die ik op dit forum inmiddels al gelezen en gezien heb. Helaas...óf gelukkig... kan ik natuurlijk ook zeggen.. val ik nét in die categorie motorrijders die hun spaarzame vrije tijd eerlijk moeten verdelen tussen gezin en hobby en kan ik dus lang niet zoveel rijden als ik eigenlijk graag zou willen.... :$

Maar goed.....laat ik eerst maar eens beginnen met wat kilometers te maken voor het RT treffen...wil straks in Lunteren natuurlijk niet dat jullie al meteen als ik aan kom rijden elkaar aantikken en gniffelen ..Dat moet die Berrybeer zijn....

[groet]
Berry
EuropeRider
Bijz: Sinds 2017 een GS1200LC e
Land: Italie
Woonplaats of omgeving: Umbrie
Contacteer:

Ongelezen bericht door EuropeRider »

Leuk Berry !!! :lol:

Uhoh... ik heb ook zo'n stapeltje pakken met laminaat liggen... dat moet vóór Lunteren ook in een of andere slaapkamer komen te liggen... en NIET op een stapeltje :-(
Francois A. 'Navman' Dumas
writer, photographer, guide & gopher

The Man's Blog
.... and EuropeRides.com !!!
Brommertje114

Ongelezen bericht door Brommertje114 »

EuropeRider schreef:Leuk Berry !!! :lol:

Uhoh... ik heb ook zo'n stapeltje pakken met laminaat liggen... dat moet vóór Lunteren ook in een of andere slaapkamer komen te liggen... en NIET op een stapeltje :-(
@Berry: je moet wat met je verteltalent gaan doen! Heel herkenbaar allemaal...

@EuropeRider: is dat net zo iets als van die rollen papier en twee kale muren langs de trap ? :O

Eric
EuropeRider
Bijz: Sinds 2017 een GS1200LC e
Land: Italie
Woonplaats of omgeving: Umbrie
Contacteer:

Ongelezen bericht door EuropeRider »

:lol: Ja, zoiets !
Francois A. 'Navman' Dumas
writer, photographer, guide & gopher

The Man's Blog
.... and EuropeRides.com !!!
Brommertje114

Ongelezen bericht door Brommertje114 »

EuropeRider schreef::lol: Ja, zoiets !
Dacht ik al... :lol:
Bij mij is de klus in ieder geval net geklaard... dankzij zoonlief! _004
Berrybeer
2023
2023

......en dan is het al weer 22 oktober 2010.....volgend weekend gaat ze haar winterslaap al weer houden en gezien de weersvoorspelling aankomende week....ben ik bang dat het ritje naar de dealer meteen mijn laatste ritje van dit jaar wordt... _002

Maar wat heb ik dit motorseizoen genoten van mijn -1150-!!!!

Stond er aan het begin van dit jaar nog maar 4700 Km op de teller.....staat ie nu toch maar mooi op 9600 Km.. :-) Natuurlijk, voor velen op dit forum is dat natuurlijk nog niets, maar kheb er als mooi weer / hobby rijder (lees; watje) dit seizoen er toch mooi zo'n 5000 Km bij getuft... ;)

Met een glimlach denk ik terug aan het RT Treffen in Lunteren.. _005 ..tjee.. wat was dat perfect georganiseerd....en wat waren het er véél.. :O. Zoveel leden zelfs dat ik met niemand echt kennis heb kunnen maken.....ligt uiteraard ook wel een beetje aan mijn licht autistische inslag....dat dan weer wel... :D (tenminste...als ik Lief mag geloven).

En wat te denken van de Free-bike training in Oploo :!: Ik koos uiteraard voor de zeer zonnige zaterdag en heb er veel van geleerd...
al was het maar dat je nagenoeg niet sleepend kunt remmen met een R1150Rt.. _003... en dat je er een tennisarm aan over houd als je het toch probeert...:O...Van de zomer ook op het landgoed van Peter (Vioma) geweest..één van de aardigste @ behulpvaardigste mensen die ik dit seizoen ben tegengekomen....en wat issie technisch. _004. Rondom dezelfde periode ook nog een wat minder aardige Amsterdammer in Utrecht tegengekomen en....afijn.....

Uiteraard ook heel veel routes van GPS-tracks gereden...waarvan zelfs enkelen in één keer helemaal goed.. :lol: Recent nog meegereden in Bert's RT Forum-Toer Zuid 2010....wederom een stralend zonnige & hele leuke dag gehad....niet al te grote groep en dit keer zo waar wél een paar goedlachse forumleden beter leren kennen.. _004

Maar goed...das war einmal.......en vanaf dit weekend rest mij op motorgebied niet veel meer dan mij te verheugen op het motorseizoen 2011... _005

("Wat zei je Lief: of ik dit weekend niet vergeet om de zolder op te ruimen? Had ik dat weken geleden al zullen doen?")

Tuurlijk! De zolder!.....daar staat volgens mij nog ergens een lege bananendoos!..... :D

[groet]
Berry(-beer)
Berrybeer
2023
2023

...en dan is het alweer 29 maart 2011....YES!!!!!....Mijn motorseizoen 2011 kan eindelijk beginnen... :D :D :D
Vanmiddag snel vanuit mijn werk naar mijn dealert gereden...bakkie gedaan...en met een big smile naar huis gereden... _004
Vervolgens lekker in het zonnetje.. 8)_ de eerste (globale) poetsbeurt gedaan en vervolgens mijn accessoires erop geschroefd/ gelijmd.. 8-)
Ieder z'n smaak uiteraard...maar ik vind die chromen ringen en die twee chromen kapjes wel iets hebben..... ;) Kan ik zaterdag meteen mijn Playsport en de bmw nav III uitproberen.... _005

Afbeelding
Berrybeer
2023
2023

.....en vanmiddag alweer naar de dealer gebracht... :$ . Mag wel zeggen dat ik een heel leuk motorseizoen 2011 achter de rug heb.. :D. Heb er toch nog zo'n 4500 km's bij kunnen zetten en - minstens zo belangrijk - géén schade, boetes of andere ongein. Hoogtepunt uiteraard weer het rtreffen2011 in Ketelhaven....eigenlijk best wel jammer dat we zoiets maar één keer per jaar hebben....aan de andere kant ook wel weer begrijpelijk gezien de intensieve organisatie _004 . Kan al niet wachten tot het RT_Treffen !

Na het helaas niet door kunnen gaan van Bert's Forumtour Zuid (komt volgend jaar toch gewoon Bert??)...mij 'noodgedwongen' ook maar bij de motormaatjes aangemeld.. :D en zonder dit geweldige forum te kort te doen....da's voor mij best wel een leuke club...er worden veel ritjes georganiseerd, je ontmoet er werkelijk allerlei uiteenlopende type motorrijders en alles is geheel vrijblijvend :-)

De eerste aankoop voor mijn oude inmiddels wat versleten bananendoos heb ik (virtueel) alweer binnen; een setje MRP3...al had ik volgens mijn goedlachse dealer ook heel goed afgekunnen met de MRP2...ben immers een mooi weerrijder.. 8)_ Ben er verder nog niet helemaal uit wat ik nog meer wil verspijkeren aan mijn brommert...of wat ik mij kan (en wil) veroorloven.. _001.

Ach ja....het grote wachten is voor mij weer begonnen... :( ..ennuh...voor alle echte bikkels onder ons die 'gewoon' de hele winter doorrijden:
Take care!!

[groet]
Berry
Baird
2024
2024
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Ongelezen bericht door Baird »

@Berry: voor mij is het grote wachten begonnen op 21 augustus 2011 om 10:30, komend voorjaar gaan we zeker een stukkie rijden, noem het maar de "Voorjaarstoer Zuid", volgens de doktoren moet het dan weer kunnen! Over 2 weken begint de winter in Nederland met 3 maanden sneeuw hoorde ik net, dus we zijn er weer op tijd bij.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
Berrybeer
2023
2023

Da's mooi Bert.. _004 . Eens kijken of ik je komend voorjaar dan wél kan bijhouden... :D

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie

Terug naar “RT Café”