Kisan Signalminder soap

Alles op OFF TOPIC gebied

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
wil51
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heemstede

Kisan Signalminder soap

Ongelezen bericht door wil51 »

Ik mag waarschijnlijk geen Kisan signalminder gebruiken. :shock:
Eerst wordt een overjarig model geleverd. er wordt een nieuwe beloofd. Na weken bericht dat importeur toch niet gaat leveren omdat volgens hun Kisan de SM-5 niet meer levert en de leverancier ArtoWest stort geld terug.
Nu maar rechtstreeks bij Kisan besteld. Krijg netjes een track en confirm nummer om pakket te volgen. 6 september verzonden vanuit Colorado Springs. Het heeft er 5 dagen over gedaan om in Los Angeles te belanden. Sinds die tijd gebeurd er niets meer. Een email naar Kisan gestuurd. En nu het verrassende bericht. Pakje had nooit naar LA moeten gaan maar via New York naar Nederland. Het pakje is onderschept door de Amerikaanse veiligheidsdienst en i.v.m. 9/11 dreiging wordt het nader onderzocht.
Kisan kan pas na 17 september weer informeren wat er met pakket gaat gebeuren.
Berrybeer
2023
2023
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Woonplaats of omgeving: Uden

Re: Kisan Signalminder soap

Ongelezen bericht door Berrybeer »

ach Wil.....heb je tenminste iets om naar uit te kijken... :D

Het klopt idd dat pakketjes vanuit de States er behoorlijk lang over kunnen doen om hier te komen....en dan heb ik het nog niet eens over de mogelijkheid dat ze hier óók nog eens door de douane worden onderschept.....en je over je aankoop ook nog eens BTW mag gaan betalen.. :x
Wel mosterd ná de maaltijd voor jou....maar je had 'm ook 'gewoon' bij onze zuiderburen kunnen bestellen..
http://www.wunderlich.de/shopart/860022 ... echter.htm
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Zuur voor je, maar geduld is een schone zaak.
Kisantech kan er weinig aan doen dat de zending onderschept is, helaas komt dat soms wel eens voor.
Ikzelf heb het gelukkig nooit meegemaakt of bemerkt.

Kisan stuurt meestal via US Postal Services met Priority Mail.
Meestal heb je een update binnen 3 á 4 dagen.
En op een gegeven moment is het in New York en daarna weer een paar dagen stil.
Als je daarna kijkt ligt het bij de Douane. ;)

Met een beetje mazzel "glipt" het langs de Douane en heeft het een lage waarde, dus hopelijk ook geen invoerrechten.
Maar dat lijkt soms willekeur.
Als het werkelijk ingeklaard moet worden, kan het soms wel een week duren, heb ik bemerkt.

Ik bestel vaak in de US, en het is een kwestie van wachten en geduld, je kunt weinig doen om de zaak te bespoedigen.

Hopelijk heeft het uiteindelijk voor jou een happy end, natuurlijk! _004
wil51

Nog steeds ligt pakje in LA. Vandaag gaat Kisan proberen of ze informatie kunnen krijgen. Je zal zien als het eindelijk in Nederland is de douane het nog gaat vasthouden. Mag maximaal 30 dagen.
Ach ja dat moet je er voor over hebben als je goedkoper wilt bestellen. :lol:
Zelfs als douane het onderschept is het met btw en inklaringskosten toch nog goedkoper dan bij Wunderlich.
Een voordeel heb ik wel. Omdat ik al een Kisan had gemonteerd zit deze er in paar seconden in. ;) gesoldeerde draad aansluiting achterlicht naar zekeringbak ligt er al.
wil51

Kisan beschouwt het pakket als verloren en stuurt een ander op. US Postal Services kan het pakket niet meer traceren. Hopen dat deze wel gaat aankomen.
Toch wel goede service van Kisan.
Inspector Gadget

Klopt, mijn ervaringen met Kisantech wat betreft hun customer-service is zondermeer zeer positief.

Als iets defect is, ze lossen het op.
Heb je een probleem of kom je ergens niet uit, ze helpen je graag.
Heb je een idee of suggestie, ze staan er zondermeer open voor.

Want, hoe lovend ik vaak ook ben, ik heb zeker kritische kanttekeningen geplaatst bij sommige van hun oplossingen en product-keuzes. ;)
Soms doen ze daar wat mee, soms is het een bewuste keuze van hun kant.
So be it, dat respecteer ik.

Kortom, hun klantenondersteuning is prima op orden.

Nu maar hopen dat het snel opgelost is voor je.
wil51

En ja hoor eindelijk ben ik weer een signal minder gebruiker. En nu met echte nieuwe, fabricage datum augustus 2011 met alle functies. _004
Ben er nog niet over uit of ik de brake flash wil gebruiken. Zoals ik al wist is het niet makkelijk uit te zetten. ;)
Maar omdat ik van de vorige SM-5 de remlicht aansluiting had laten zitten heb ik nu een extra aansluitdraad over. Dus nu kan ik wel makkelijk een aparte 12V verzinnen om de SM-5 te programmeren. Geen gedoe om 12V op de reeds gesoldeerde aansluiting op achterlicht te krijgen.
Voorlopig gebruik ik de brake-flash functie. Running-lights heb ik wel uitgezet. Daar ben ik niet zo voorstander van.
wil51

Doordat ik de gebruiksaanwijzing niet goed vertaald had lukte het programmeren niet. :roll: Was dus bezig om met de cancelknop i.p.v. contactslot de brakeflash uit te zetten. Hoe stom kan men zijn. :D
Niks geen gedoe met aparte 12 V aansluiting maken. Programmeren was toch heel gemakkelijk door remhandel inknijpen, contact aan en dan rustig 8 x remhandel bedienen.
Dus Dutchmidiman had helemaal gelijk, dat met de huidige serie SM-5, programmeren probleem meer is op de 1150/850 met ABS.
Ik heb besloten toch maar niet de brakeflash te gebruiken. Maar met slecht weer, regen, mist misschien toch een handige functie om aan te zetten.
Inspector Gadget

Ik heb zelf ook nimmer BrakeFlash gebruikt, ik vond dat iets te veel van het goede.
Naast het feit dat het ook de knipperlichten aan de voorzijde gebruikt en dat zou eventueel verwarring kunnen geven.

Mijn "verkorte handleiding";
Bondig genoeg om bij mijn papieren te steken zodat ik het altijd bij mij had, mocht ik het even vergeten hoe ik het ook alweer kon instellen;

------ knip --------

Automatische Knipperlicht Uitschakel-tijd:
Druk en HOU VAST {LINKS} knipperlichtknop, daarna contact aan: 45 seconden
Druk en HOU VAST {RECHTS} knipperlichtknop, daarna contact aan: 30 seconden
Druk en HOU VAST {CANCEL} knipperlichtknop, daarna contact aan: 8 seconden

AANPASSEN RUNNING LIGHT INTENSITEIT:
Druk en HOU VAST {CANCEL}, daarna {ALARMLICHT-knop} (op dashboard/handvat);
1e stap: Lage intensiteit
2e stap: Running Lights functie uitschakelen
3e stap: Hoge intensiteit

PROGRAMMEREN BRAKE FLASH FUNCTIE:
- Druk en HOU VAST de REM , daarna contact aan.
- Direct beginnen met het snel herhaaldelijk indrukken van de remmen, tenminste 6 tot 8 keer.
Dit is een wissel-functie, het schakelt om-en-om elke keer als u bovenstaande procedure uitvoert.

------ vouw --------

Turn-signal Time Out:
Push and HOLD LEFT Turn signal switch button, then turn ignition on: 45 seconds
Push and HOLD RIGHT Turn signal switch button, then turn ignition on: 30 seconds
Push and HOLD CANCEL Turn signal switch button, then turn ignition on: 8 seconds

ADJUSTING RUNNING LIGHT INTENSITY:
Push and HOLD CANCEL, then push Emergency4-way button;
1st Time: Low Intensity
2nd Time: Turn Lights Off
3rd Time: High Intensity

PROGRAMMING BRAKE FLASH FEATURE:
- Apply & Hold brakes first, and then turn ignition on.
- Immediately begin pumping the brakes at least 6 to 8 times
This is a toggle function – it activates it on or off upon each execution

------ knip --------

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “RT Café”