Opgelost: Schuberth SRC defect

Communicatie op je RT (intercom)

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
R1200RT-LE
Type: R1200RT
Bijz: Lifestyle Edition
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Betuwe

Opgelost: Schuberth SRC defect

Ongelezen bericht door R1200RT-LE »

Na een jaar de SRC gebruikt te hebben lijkt deze nu defect te zijn.
Even een kleine story vooraf gaande ...
Mijn helm C3 is diverse keren terug geweest voor reparatie (water lekkage), na dat ik de helm terug had gekregen wederom de kraag terug gezet.

Maar het valt mij nu op als de telefoon gaat dat er totaal niks van het gesprek te maken is ... het geluid is alleen kraak kraak kraak, mits ik de telefoon tegen de kraag houd, dan versta ik de andere zijde goed.
Zou het de firmware update zijn (3.0) ... maar daar heb ik al een paar maanden me rond gereden ... zonder probleem.
Ook de verbinding valt weg ... mobiele telefoon afgekoppeld ...
Andere telefoon aangesloten (gepaired) .. ook kraak geluid ...
Telefoon op de Scala G4 Rider aangesloten ... geen probleem.

Ik ben bang dat de bluetooth radio (antenne) defect is gegaan .... zeker omdat als je de telefoon dichter naar de helm beweegt de ontvangst beter word.
Heb al een RMA verzoek ingediend bij Schuberth ... maar die zijn niet zo snel met reageren ... die ervaring had ik ook niet met de helm.
-Yamaha 750 Virago - Yamaha 900 Diversion -
- BMW R1200C Montauk - BMW R1200RT Lifestyle Edition-
Schuberth C3 met SRC & Scala Rider G4 en een Zumo 660 boven de tellers
Inspector Gadget

Re: Schuberth SRC defect

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Balen!

Maar kan je niet beter de garantie claimen bij degene die de SRC aan je geleverd heeft? _001
Die zal het waarschijnlijk bij Splash Design ingekocht hebben, en die handelt over het algemeen garanties zelf af, volgens mij.

De antenne voor Bleutooth is maar heel minuscuul (enkele millimeters), en vaak op een print gemonteerd, wie weet wat die water-problemen voor schade veroorzaakt heeft.

Heb je de SRC zelf ook al eens gereset?
(10 seconden op de lader aansluiten, daarna loskoppelen en aanzetten)

En eventueel eerst alle pairings gewist?
(Terwijl de SRC aan staat, op de knop "Mobile" drukken en minimaal voor 6 seconden vast houden totdat de leds van de SRC om-en-om rood en blauw(paars) beginnen te knipperen. Daarna Volume Omhoog minimaal 3 seconden indrukken. De leds van de SRC zullen dan gedurende 5 seconden rood en blauw(paars) gelijktijdig gaan knipperen, en de SRC zal dan automatisch uit gaan).

Het zijn maar suggesties totdat je een reactie verneemt van Herrn. Schuberth. ;)
R1200RT-LE

Hallo Dutchmidiman,

Gaaf z'n snelle reactie, ik ben er mee terug gegaan naar de winkel en het probleem voorgelegd en laten horen.
Men heeft een iPhone aangesloten en dit werkte voor de muziek wel goed, heel vreemd.
Maar als men met de iPhone wilde bellen ging dit weer niet.
Nu denk ik dat de waterschade niets heeft bijgedragen, maar ik denk ook dat de BT antenne defect is.
Of er gaat iets verkeerd met de protocollen, muziek maakt gebruik van het A2DP protocol en telefonie over en ander protocol.
De huistelefoon heeft ook Bluetooth en hier zag ik het zelfde mee gebeuren, tijdens bellen en weg lopend van de telefoon binnen 1 meter veel gestoor en daarna geen verbinding meer.
Ik heb de telefoon ook geprobeerd met de G4 zonder problemen, kon toen 10m van de telefoon lopen, dit kon eerst ook met de SRC.
Alleen G4 en SRC heb ik niet geprobeerd ... Dom dom dom ...
Hij wordt opgestuurd naar Splash.

Balen? Ja zeker, omdat ik er tot nu toe heel veel plezier me heb gehad.
Inspector Gadget

Hopelijk wordt het spoedig voor je opgelost (geen "bad hair day" bij Splash Design o.i.d. ;) ) en hou ons op de hoogte. _004
Robin0341
Type: R1250RT
Bijz: 2024 Sport racing blue metallic 2
Land: NLD
Woonplaats of omgeving: Ermelo

Ongelezen bericht door Robin0341 »

dutchmidiman schreef:geen "bad hair day" bij Splash Design o.i.d. ;)
Haha....scherp! _004
R1200RT-LE

Ik zal de uitkomst posten .... Indien ze deze vinden.
Heb niet z'n goed gevoel meer bij Schuberth, mijn C3 is diverse keren terug gestuurd geweest, en spullen zijn er vervangen. De helm is net terug van de fabriek zelf en nu begeeft de SRC het.
Het eerste telefoontje naar de Kundendienst van Schuberth was niet erg hoopvol, alles tot 3x uitgelegd en het antwoord was een beetje van sucses er mee, nu kom ik uit een high tech internationale technische omgeving, en weet wel hoe ik een probleem moet omschrijven ... Maar het antwoord had ik niet verwacht.
Ik ben benieuwd of ze het probleem op kunnen lossen, mag je toch wel verwachten.
Inspector Gadget

Het gaat mij meer om dat het goed voor je wordt opgelost.
De oorzaak is mooi als dat achterhaald kan worden, maar lijkt mij minder belangrijk.

Ehm, je spreekt jezelf een beetje tegen? _001
..
R1200RT-LE schreef:...Balen? Ja zeker, omdat ik er tot nu toe heel veel plezier me heb gehad.
versus
R1200RT-LE schreef:Heb niet z'n goed gevoel meer bij Schuberth, mijn C3 is diverse keren terug gestuurd geweest, en spullen zijn er vervangen. De helm is net terug van de fabriek zelf en nu begeeft de SRC het.

Maar ik begrijp wat je bedoelt, en kan het mij heel goed voorstellen;
Het probleem is niet belangrijk, de oplossing des temeer. (en vooral ook hoe en dat het opgelost wordt)
Ik ga Schuberth niet lopen verdedigen, maar ik kan mij zo voorstellen dat ze aangaande de SRC dit bij Cardo neerleggen, aangezien het een OEM van hen is.
Of wellicht heeft Schuberth geen expertise hierin. _001

Maar dat praat niet goed hoe Schuberth's reactie aan jou was, want als fabrikant zou ik daar bovenop duiken om te zorgen dat het goed en kundig wordt opgelost.
Helaas bemerk ik dat wel vaker bij fabrikanten, die zijn niet gewent of te ongeduldig om zelf met klanten om te gaan.
Het duurt soms dagen voordat Schubert een reactie terug geeft.

Vandaar ook mijn advies via Splash Design, dan zijn ze de buffer (en het aanspreekpunt) om het op te lossen.
Daar ontvangen zij tenslotte ook de marges voor, toch?

Nu maar hopen dat het snel voor je wordt opgelost, daar gaat het mij om.
R1200RT-LE

De SRC is net terug van Splash, netjes omgeruild voor een nieuwe en dat binnen 3 weekjes.
Als techneut vind ik het wel jammer dat bij de omschrijving stond vervangen, maar hij zit weer in de helm en het werkt weer perfect. Nu maar weer eens de topic van de Midland G8 BT lezen ....

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Over: Communicatie”