Bij dagelijks woon-werk gebruik rij ik zo'n 20.00 km per jaar, en wil dus een redelijk 'verse' motor hebben met niet al te veel op de teller. En door mijn slechte ervaring met de aanschaf van de 1150 bij een Bovag-motorhandelaar zoek ik nu een betrouwbare verkoper, waar ze eerlijk zijn over wat er in de verkoop staat. En anders mag Erik v. Lent of onze Kenny aan de slag met een aankoopkeuring.
Een beetje rondsnuffelend in het aanbod op de BMW-Motorrad site en dergelijke geeft een aantal interessante exemplaren. Maar als ik zo kijk scheelt het soms niet heel veel in prijs: een perfecte 1150 met heel weinig km's, of een goede 1200 met iets meer op de klok - en dan slaat bij mij de twijfel toe

Waar moet ik op letten bij een 1200 (uit '05,'06) of zelfs een proefrit maak ? Voor de 1150 weet ik dat nu wel zo'n beetje, maar de 1200 is toch aardig anders. Vanaf welke km-stand kan ik bij normaal gebruik en onderhoud kostbare problemen verwachten ? Uiteraard ga ik ook even op zoek naar de duurtest in de M&T, heb ik dit weekeinde geen tijd voor gehad.
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)