Div900 out, 1100RT in!
Moderator: RT_Patrick
Forumregels
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
- Goose
- Type: R1200RT
- Bijz: Champagnekleur two tone
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Hoogerheide
Div900 out, 1100RT in!
Hallo collega BMW-rijders,
Ik ben Goose, 26 jaar, militair en rij sinds 2008 op de motor. Eerst was het de bedoeling om em " ooit maar eens te halen als ik tijd en geld heb", maar op een dag besloot ik het papiertje (plasticje) toch maar te halen. Wat een ervaring. Sindsdien ben ik niet meer gestopt. Veel naar het buitenland geweest en heb nog 100.000 plannen om de wereld te zien. Nu gebruik ik de motor voor woon-werk verkeer want mijn auto is gaan hemelen. Ik heb 3 jaar Yamaha Diversion 900s gereden. Een hele leuke motor om te leren rijden, maar helaas te klein voor mijn lengte. Dus...
Sinds vorige maand ben ik de trotse bezitter van een blauwe BMW R1100 RT uit 1998. Gekocht in Enkhuizen met 77000 km op de teller. (ondertussen alweer 84000km... vakantie in Frankrijk zijn goed voor de kilometers!)
Ik heb er een topkoffer op laten zetten en verder is ie helemaal in orde. Helaas wel ook al schade gehad, 2 nieuwe spiegeltjes erop gezet (zelf gespoten en gelakt, zie je niets meer van) maar je leert met vallen en opstaan, he.
De onderhoudsbeurt zit er ook aan te komen. Helaas is er geen geschiedenis bekent dus ik laat em nakijken zodat ik een nulpunt heb. De accu en bougies zijn al vervangen toen ik em kocht. Ook oliefilter, motor-en cardan olie zijn vervangen, dus das goed. In Augustus een rondje frankrijk gedaan, Westkust tot aan Poitiers en daarna de Grand Alpes. Helemaal alleen! Erg leuk, maar voortaan ga ik met meerdere rijden... De Beemer hield zich goed, ondanks het verlies van de beide spiegels.
Met veel plezier bekijk ik dagelijks dit forum en ik leer heel veel van jullie! Keep up the good work!
Groet, Goose
Ik ben Goose, 26 jaar, militair en rij sinds 2008 op de motor. Eerst was het de bedoeling om em " ooit maar eens te halen als ik tijd en geld heb", maar op een dag besloot ik het papiertje (plasticje) toch maar te halen. Wat een ervaring. Sindsdien ben ik niet meer gestopt. Veel naar het buitenland geweest en heb nog 100.000 plannen om de wereld te zien. Nu gebruik ik de motor voor woon-werk verkeer want mijn auto is gaan hemelen. Ik heb 3 jaar Yamaha Diversion 900s gereden. Een hele leuke motor om te leren rijden, maar helaas te klein voor mijn lengte. Dus...
Sinds vorige maand ben ik de trotse bezitter van een blauwe BMW R1100 RT uit 1998. Gekocht in Enkhuizen met 77000 km op de teller. (ondertussen alweer 84000km... vakantie in Frankrijk zijn goed voor de kilometers!)
Ik heb er een topkoffer op laten zetten en verder is ie helemaal in orde. Helaas wel ook al schade gehad, 2 nieuwe spiegeltjes erop gezet (zelf gespoten en gelakt, zie je niets meer van) maar je leert met vallen en opstaan, he.
De onderhoudsbeurt zit er ook aan te komen. Helaas is er geen geschiedenis bekent dus ik laat em nakijken zodat ik een nulpunt heb. De accu en bougies zijn al vervangen toen ik em kocht. Ook oliefilter, motor-en cardan olie zijn vervangen, dus das goed. In Augustus een rondje frankrijk gedaan, Westkust tot aan Poitiers en daarna de Grand Alpes. Helemaal alleen! Erg leuk, maar voortaan ga ik met meerdere rijden... De Beemer hield zich goed, ondanks het verlies van de beide spiegels.
Met veel plezier bekijk ik dagelijks dit forum en ik leer heel veel van jullie! Keep up the good work!
Groet, Goose
Met MMG (Militaire Motor Groet),
Goose
Goose
- jpauwels
- Bijz: Saphir Schwarz Metallic
- Woonplaats of omgeving: Riel
Re: Div900 out, 1100RT in!
Welkom,
Heb ik jou toevallig gezien en gesproken bij de knalpot vrijdag een week geleden?
Heb ik jou toevallig gezien en gesproken bij de knalpot vrijdag een week geleden?
- JOS WRSM
- Erelid
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Amsterdam
- Contacteer:
Hallo Goose,
Welkom op het
en gefelciteerd met je aankoop.
Goede keuze de
, prima bouwjaar en dito km-stand. Daar kun je nog jaren mee voort . . .
Jos
Welkom op het

Goede keuze de

![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Jos
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Jos WRSM
- Goose
Ik ben idd bij de Knalpot geweest. Je hebt me dan denk ik gecomplimenteerd op mijn TomTom beugel. Die vond je best praktisch geplaatst...hihi! Werkt perfect en waterdicht!jpauwels schreef:Welkom,
Goose
Goose
- EL SCORPIO
- Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
- Woonplaats of omgeving: Haarlem
Welkom Goose op dit gezellige forum.
Ik heb ook de 1100RT gehad en is een goeie fiets.
Als je een goed nulpunt wilt hebben zou ik eens contact opnemen met Kenny van Motor Service Amersfoort als ik jou was.
Ik ben vandaag bij hem geweest en heb met mijn 1200RT met 70.000km ook maar eens een nulpuntbeurt laten doen.
Nu weet ik wat ik onder mijn kont heb.
Heb wel gelijk Hyperpro laten monteren en dat is een superverbetering.
Ik heb de M&T gelezen over de R1200RT met 200.000km op de klok en nu weet ik dat die van mij daar nog wel overheen kan gaan.
Dus plezier voor jaren.
Richard
Ik heb ook de 1100RT gehad en is een goeie fiets.
Als je een goed nulpunt wilt hebben zou ik eens contact opnemen met Kenny van Motor Service Amersfoort als ik jou was.
Ik ben vandaag bij hem geweest en heb met mijn 1200RT met 70.000km ook maar eens een nulpuntbeurt laten doen.
Nu weet ik wat ik onder mijn kont heb.
Heb wel gelijk Hyperpro laten monteren en dat is een superverbetering.
Ik heb de M&T gelezen over de R1200RT met 200.000km op de klok en nu weet ik dat die van mij daar nog wel overheen kan gaan.
Dus plezier voor jaren.
Richard
Hoi Goose
Succes met de motor en hopelijk valt er genoeg te leren hier. Ik zie dat jij ook een eind gegaan bent om jou motor te kopen. Dat heb ik ook gedaan omdat ze in Rijen toch wat duurder waren.
Ton
Succes met de motor en hopelijk valt er genoeg te leren hier. Ik zie dat jij ook een eind gegaan bent om jou motor te kopen. Dat heb ik ook gedaan omdat ze in Rijen toch wat duurder waren.
Ton

- Goose
Hoi Ton,Ton1959 schreef:Hoi Goose
Ton
Geboren en getogen in Alkmaar, dus Enkhuizen is zo goed als " thuis" ...In Breda en omgeving was het idd moeilijk voor een leuke prijs een degelijke

Goose
Goose
- jpauwels
- Bijz: Saphir Schwarz Metallic
- Woonplaats of omgeving: Riel
Dat was ik inderdaad :) op "mijn" geleende R80Goose schreef:
Ik ben idd bij de Knalpot geweest. Je hebt me dan denk ik gecomplimenteerd op mijn TomTom beugel. Die vond je best praktisch geplaatst...hihi! Werkt perfect en waterdicht!
Wat is de weRelT toch weer klein

Die oplossing van jou is wel heel mooi als je al een tomtom hebt en nog geen speciale motor navi wil aanschaffen.
Hallo Goose,
Ook ik ben enkele jaren geleden overgestapt van de Diversion 900 naar de R 1150 RT welke ik zelfs helemaal uit Duitsland heb gehaald
.
Tot nu toe geen seconde spijt gehad. Ik wens je veel plezier en heel veel veilige en mooie kilometers.
Hub
Ook ik ben enkele jaren geleden overgestapt van de Diversion 900 naar de R 1150 RT welke ik zelfs helemaal uit Duitsland heb gehaald

Tot nu toe geen seconde spijt gehad. Ik wens je veel plezier en heel veel veilige en mooie kilometers.
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
- Goose
Een update na aankoop van mijn Beemer:
Vandaag ben ik (op aanraden van
-leden, bedankt daarvoor) bij Kenny van Motor Service Amersfoort geweest. Ik heb hem gevraagt een grotebeurt uit te voeren. Na mijn ritje door Frankijk had ik zeker nieuwe sloffen nodig voor de
maar na een meting van de remschijfjes hebben we maar besloten ook deze te vernieuwen, samen met de Ho-ijzers. Zoals was verteld op het forum stond de koffie al klaar om 0900 uur. Na even gebabbeld te hebben (Kenny heeft blijkbaar in hetzelfde vak gezeten als ik nu inzit, militaire vliegtuigen) en een peukie, zijn we samen aan het werk gegaan. Want ja, met de tupperware eraf gaat het toch makkelijker, he! Al gauw viel het Kenny op dat mijn blok er wel een netjes uitzag voor z'n leeftijd. Eerst dachten we dat het misschien een blok was die er door een klusser in is gehobby'd maar de cijfers blijken toch te kloppen. Het is wel een import uit DE, dus misschien dat ze daar wat zuiniger met hun BMW omgaan. Verder was er wel een en ander geklust aan de olieleidingen, maar niets wat niet door de beugel kon. Deze grote beurt hield in:
Vervanging en controle van:
- luchtfilter
- oliefilter
- blok olie
- versnellingsbak olie
- cardan olie (was erg nodig)
- bougies controle (niet vervangen want was al gedaan)
- accu (vloeistof accu (wel nieuw maar toch) vervangen voor een gel-accu)
- kleppen afstellen (KFR opgelost)
- gaskleppen stellen
- toevoeging gemengt met brandstof voor het schoonmaken van brandstofsysteem
- achtervering afgesteld
- kentekenplaathouder geplaatst (nieuwe plaat zonder gaten komt eraan)
- zwarte kuipschroeven vervangen voor RVS.
Volgende week even terug voor:
- voor- en achterband Pilot Road 3
- remschijven voor en achter
- remblokken voor en achter
Verder heeft Kenny de hele motor eens grondig bekeken en een en ander uitgelegd. Ik heb weer veel geleerd en het was leuk om een vakman bezig te zien. Met deze beurt kan ik er weer een aantal kilometers tegen aan! Aangezien de onderhoudsgeschiedenis van de motor niet bekent was weet ik nu wat ik onder het zadel heb zitten. Een geruststellende gedachte en het rijd weer geweldig. Kenny heeft er een klant bij!
Vandaag ben ik (op aanraden van

Vervanging en controle van:
- luchtfilter
- oliefilter
- blok olie
- versnellingsbak olie
- cardan olie (was erg nodig)
- bougies controle (niet vervangen want was al gedaan)
- accu (vloeistof accu (wel nieuw maar toch) vervangen voor een gel-accu)
- kleppen afstellen (KFR opgelost)
- gaskleppen stellen
- toevoeging gemengt met brandstof voor het schoonmaken van brandstofsysteem
- achtervering afgesteld
- kentekenplaathouder geplaatst (nieuwe plaat zonder gaten komt eraan)
- zwarte kuipschroeven vervangen voor RVS.
Volgende week even terug voor:
- voor- en achterband Pilot Road 3
- remschijven voor en achter
- remblokken voor en achter
Verder heeft Kenny de hele motor eens grondig bekeken en een en ander uitgelegd. Ik heb weer veel geleerd en het was leuk om een vakman bezig te zien. Met deze beurt kan ik er weer een aantal kilometers tegen aan! Aangezien de onderhoudsgeschiedenis van de motor niet bekent was weet ik nu wat ik onder het zadel heb zitten. Een geruststellende gedachte en het rijd weer geweldig. Kenny heeft er een klant bij!

Goose
Goose
- EL SCORPIO
- Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
- Woonplaats of omgeving: Haarlem
Hoi Goose,
Superdag gehad dus bij Kenny.
Topgozer toch?
Iemand die zegt wat ie doet en doet wat ie zegt.
Ik en vele anderen zijn er ook achter dat je daar je motor moet laten vertroetelen.
Jij kan voorlopig met een gerust hart weer vele km's rijden.
Doe hem maar de groeten.
Superdag gehad dus bij Kenny.
Topgozer toch?
Iemand die zegt wat ie doet en doet wat ie zegt.
Ik en vele anderen zijn er ook achter dat je daar je motor moet laten vertroetelen.

Jij kan voorlopig met een gerust hart weer vele km's rijden.
Doe hem maar de groeten.
Die mooie ervaring bij Kennie zal je ook een losse duit gekost hebben, Maar zoals je zegt, je hebt nu wel een nulpunt en weet zeker dat ie tiptop in orde is en dat is toch altijd weer een geruststellende gedachte.
Veel plezier.
Luc
Veel plezier.
Luc
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!