Rob van Schie
Moderator: RT_Patrick
Forumregels
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
Rob van Schie
Mijn naam is Rob van Schie, 59 jaar woon in het centrum van Delft,
Al jaren BMW rijder. Tot eind februari een uiterst betrouwbare kale k75 bereden. 184.00 km zonder enig probleem. Grote blunder van BMW deze perfecte motor uit productie te nemen. desnoods een 900 /1200 versie uitgebracht. dit was mij tweede na de eerste total los is gereden door een ongeluk, daarna een K100 , wat een rampen fiets was. vervolgens de bovengenoemde k75 .
Wij gebruiken de motor dagelijks, is ons vervoermiddel, zochten daardoor meer bescherming tegen de weersomstandigheden. Was geen overbodige luxe bleek deze "zomer" Ook op onze vakantie door Frankrijk ,het zelfde liedje
Na eerst gekeken te hebben naar een K75 ultima RT uit 1996 (allerlaatste type . viel eind februari onze keuze toch op een R 1100 RT uit 2000 (Duitse import fiets) voorzien van logboek enz enz. zeer mooie. comfortabele motor , met 30.000 km op de teller. Heeft meer bottom power, prima fiets, op een ding na, de ABS modulator die laat mij in de steek.
Al 2x laten resetten , (juist bij verschillende BMW dealers) weer rijden , na een paar dagen de twee lampjes, welke op en neer branden. Helaas valt dit buiten de garantie welke ik voor drie maanden had. Dit euvel kom je (te) veel tegen op dit of ander forum. kost wel 1400 euro!! nieuw. baal daar dus wel van. heb vorige week een brief naar de importeur gestuurd.
Afwachten. Heeft een van jullie een afdoende oplossing, zag al een filmpje op you tube om de bedrading aan te passen, zodat bij het starten de accu niet op zijn donder krijgt. kun je b.v de ABS (tijdelijk) uitschakelen?
a.s. vrijdag komen er twee nieuw Metzler banden op om weer vele veilige km verder te rijden .(eind september weekje naar zuid Frankrijk met.....twee Harley's
groeten, Rob van Schie
Al jaren BMW rijder. Tot eind februari een uiterst betrouwbare kale k75 bereden. 184.00 km zonder enig probleem. Grote blunder van BMW deze perfecte motor uit productie te nemen. desnoods een 900 /1200 versie uitgebracht. dit was mij tweede na de eerste total los is gereden door een ongeluk, daarna een K100 , wat een rampen fiets was. vervolgens de bovengenoemde k75 .
Wij gebruiken de motor dagelijks, is ons vervoermiddel, zochten daardoor meer bescherming tegen de weersomstandigheden. Was geen overbodige luxe bleek deze "zomer" Ook op onze vakantie door Frankrijk ,het zelfde liedje
Na eerst gekeken te hebben naar een K75 ultima RT uit 1996 (allerlaatste type . viel eind februari onze keuze toch op een R 1100 RT uit 2000 (Duitse import fiets) voorzien van logboek enz enz. zeer mooie. comfortabele motor , met 30.000 km op de teller. Heeft meer bottom power, prima fiets, op een ding na, de ABS modulator die laat mij in de steek.
Al 2x laten resetten , (juist bij verschillende BMW dealers) weer rijden , na een paar dagen de twee lampjes, welke op en neer branden. Helaas valt dit buiten de garantie welke ik voor drie maanden had. Dit euvel kom je (te) veel tegen op dit of ander forum. kost wel 1400 euro!! nieuw. baal daar dus wel van. heb vorige week een brief naar de importeur gestuurd.
Afwachten. Heeft een van jullie een afdoende oplossing, zag al een filmpje op you tube om de bedrading aan te passen, zodat bij het starten de accu niet op zijn donder krijgt. kun je b.v de ABS (tijdelijk) uitschakelen?
a.s. vrijdag komen er twee nieuw Metzler banden op om weer vele veilige km verder te rijden .(eind september weekje naar zuid Frankrijk met.....twee Harley's
groeten, Rob van Schie
- EL SCORPIO
- Berichten: 1672
- Lid geworden op: 26 sep 2010, 16:50
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Haarlem
Re: Rob van Schie
Hoi Rob,
Welkom op dit gezellige forum.
Ik kocht bij een BMW dealer ooit een R1100RT met 16.000km op de klok.
De monteur was iemand die door Yamaha en BMW uitgekozen was als monteur van het jaar.
Dus toen mijn motor binnen de garantie ook het bekende knippereffect had met de ABS en de ABS soms uitviel heb ik dit gemeld.
Mede dus dat mijn motor KFR problemen had die niet normaal waren.
Kreeg te horen dat na de motor 2 keer had achtergelaten voor onderzoek ze niets konden vinden en dat was het.
Ik ben toen naar een andere kleinere BMW dealer gegaan bij mij in de buurt en die wist te melden dat mijn accu niet meer optimaal was.
Hij bestelde een nieuwe accu en zorgde ervoor dat toen ik hem ophaalde deze helemaal klaar was voor montage.
Nieuwe accu erin en geen ABS problemen meer gehad. Helaas viel dit buiten mijn garantieperiode maar ik was al blij zat.
Dus laat je accu even testen bij een accuspecialist of bij een dealer of bij Kenny van MSA (onze topmonteur)
Misschien is een nieuwe accu de oplossing voor jou.
Groeten,
Richard
Welkom op dit gezellige forum.
Ik kocht bij een BMW dealer ooit een R1100RT met 16.000km op de klok.
De monteur was iemand die door Yamaha en BMW uitgekozen was als monteur van het jaar.
Dus toen mijn motor binnen de garantie ook het bekende knippereffect had met de ABS en de ABS soms uitviel heb ik dit gemeld.
Mede dus dat mijn motor KFR problemen had die niet normaal waren.
Kreeg te horen dat na de motor 2 keer had achtergelaten voor onderzoek ze niets konden vinden en dat was het.
Ik ben toen naar een andere kleinere BMW dealer gegaan bij mij in de buurt en die wist te melden dat mijn accu niet meer optimaal was.
Hij bestelde een nieuwe accu en zorgde ervoor dat toen ik hem ophaalde deze helemaal klaar was voor montage.
Nieuwe accu erin en geen ABS problemen meer gehad. Helaas viel dit buiten mijn garantieperiode maar ik was al blij zat.
Dus laat je accu even testen bij een accuspecialist of bij een dealer of bij Kenny van MSA (onze topmonteur)
Misschien is een nieuwe accu de oplossing voor jou.
Groeten,
Richard
Re: Rob van Schie
Laat inderdaad je accu eens goed testen met een echte accu-tester.
Of probeer een TestMate Mini ergens even te lenen, hang deze aan je motor, en start dan de motor, en zie wat je motor doet voor, tijdens en na het starten.
Zeker als de motor eens langere tijd met een lege accu gestaan heeft bij de verkopende partij, zal deze flink in capaciteit teruggelopen zijn.
Of een paar keer starten met een te lege accu is ook funest voor de accu.
Kenny van MotorServiceAmersfoort heeft de perfecte accutester die je binnen een paar minuten exact kan aangeven hoe fris en fruitig je accu nog is.
En het is veelal de accu die de boosdoener is, in combinatie met het ontwerp-keuze van het ABS systeem, door Herrn. BMW.
Of probeer een TestMate Mini ergens even te lenen, hang deze aan je motor, en start dan de motor, en zie wat je motor doet voor, tijdens en na het starten.
Zeker als de motor eens langere tijd met een lege accu gestaan heeft bij de verkopende partij, zal deze flink in capaciteit teruggelopen zijn.
Of een paar keer starten met een te lege accu is ook funest voor de accu.
Kenny van MotorServiceAmersfoort heeft de perfecte accutester die je binnen een paar minuten exact kan aangeven hoe fris en fruitig je accu nog is.
En het is veelal de accu die de boosdoener is, in combinatie met het ontwerp-keuze van het ABS systeem, door Herrn. BMW.
- Baird
- 2024
- Berichten: 4369
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: Rob van Schie
De aanwezigheid van een goede accu is uiteraard een eerste vereiste. De modificatie om de ABS spanningsvrij te houden tijdens het starten staat bij de downloads en is meerdere malen uitgevoerd door forum leden, als je een beetje kunt sleutelen om de tupperware te verwijderen en een beetje elektrisch onderlegd bent is het zelf uit voeren, anders op een TechDag in het voorjaar 2012 komen doen met hulp van anderen.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
Re: Rob van Schie
Ik wil jullie alle drie bedanken voor de aanbevelingen. A.s. vrijdag laat ik bij een erkende BMW dealer de banden vervangen, heb ook verzocht de accu te controleren., de modulator een re-set te geven. groeten, Rob
Re: Rob van Schie
En wat was de uitslag van het onderzoek
:
:
:
Ben wel benieuwd.
Luc



Ben wel benieuwd.
Luc
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!