Maat banden R850RT 2003
Moderator: RT_Patrick
- wil51
- Type: R850RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Heemstede
Maat banden R850RT 2003
Even een nieuw topic om een ander niet te vervuilen. Ik heb een prijsopgave gekregen voor nieuwe banden op mijn R850RT van 2003. Alleen de opgegeven maat is anders en toen kwamen de twijfels. Ik heb de onderhoudshandleiding R850/1150RT gedownload. Daar staat als maat achterband 170/60 ZR 17. Maar op mijn motor zit een 180/55 ZR 17. Volgens NH-motoren heb ik dan een omgebouwde R850RT. Wie kan vertellen hoe het precies zit.
- jpauwels
- Type: R1200RT
- Bijz: Saphir Schwarz Metallic
- Woonplaats of omgeving: Riel
Re: Maat banden R850RT 2003
Waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar gekozen voor een iets bredere bamd, met dezelfde (ongeveer dan) hoogte.
het tweede getal (hoogte) van de bandenmaat is een percentage van de breedte.
dus 60% van 170mm = 102mm en 55% van 180mm = 99mm dus per saldo zit er niet meer dan 3mm verschil in. Lijkt mij niet uit te maken.
mits deze bandenmaat op de standaard velg past.
Ik heb alleen geen idee wat het effect is op het rijgedrag van de fiets, daar heb ik zelf nog geen ervaring mee en haal dit verhaal dan ook helemaal uit de "autobanden wereld"
Mocht iemand het nodig vinden mij te corrigeren vind ik dat geen enkel probleem.
het tweede getal (hoogte) van de bandenmaat is een percentage van de breedte.
dus 60% van 170mm = 102mm en 55% van 180mm = 99mm dus per saldo zit er niet meer dan 3mm verschil in. Lijkt mij niet uit te maken.
mits deze bandenmaat op de standaard velg past.
Ik heb alleen geen idee wat het effect is op het rijgedrag van de fiets, daar heb ik zelf nog geen ervaring mee en haal dit verhaal dan ook helemaal uit de "autobanden wereld"
Mocht iemand het nodig vinden mij te corrigeren vind ik dat geen enkel probleem.
- wil51
Maat banden R850RT 2003
Ik heb inmiddels advies van nh-motoren de originele maat weer te monteren. Vorige eigenaar had vreemde ideeën over banden.
Er zijn zelfs overheids 850/ 1100 motoren met gespaakte velgen die banden nemen in de maat 150/70-17 achter en 110/80- 18 voor. Een vreemde maat combinatie maar het werkt wel goed. Die maat band wat jij aan de achterkant hebt is hetzelfde als de F800 en RT 1200. In iedere geval is het altijd best om de maat die voor de velg is bestemd te gebruiken. Als je niet zeker bent precies welke velg onder zit of de velg maat kan je cross-cheken de BMW nr. op de velg met de ETK onderdelen fiche.
gr,
Kenny
gr,
Kenny
Okay, verrassend voor mij. Ik wist niet dat je een andere bandenmaat kon gebruiken. Maar ik zou het persoonlijk niet doen.
Ik ben wel erg benieuwd of je veel aan het weggedrag voelt, nu je de originele bandenmaat er op hebt laten zetten.
Ik ben wel erg benieuwd of je veel aan het weggedrag voelt, nu je de originele bandenmaat er op hebt laten zetten.
- wil51
Inmiddels zijn de banden vervangen. En het is een aanmerkelijk verschil nu ik de voorgeschreven maat en gelijk merk en type banden erop heb zitten. Dus van Metzeler RZ6 voor en Michelin Macadam achter door de vorige eigenaar gemonteerd, naar de Michelin PR3. Alles voelt veel beter aan. Ook bij nat wegdek.fotobiker schreef:Okay, verrassend voor mij. Ik wist niet dat je een andere bandenmaat kon gebruiken. Maar ik zou het persoonlijk niet doen.
Dat was dus geen geslaagd experiment van de vorige eigenaar. De PR3 bevalt je dus goed, ook handig om te weten, ook al is zoiets ook een beetje persoonlijk. Mijn Metzelers redden het nog wel een jaartje, maar daarna weet ik het nog niet.wil51 schreef: Inmiddels zijn de banden vervangen. En het is een aanmerkelijk verschil nu ik de voorgeschreven maat en gelijk merk en type banden erop heb zitten. Dus van Metzeler RZ6 voor en Michelin Macadam achter door de vorige eigenaar gemonteerd, naar de Michelin PR3. Alles voelt veel beter aan. Ook bij nat wegdek.
Bedankt dat je je ervaring met ons deelde.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht