Icoontjes op handvatten R1150RT
Moderator: RT_Patrick
Icoontjes op handvatten R1150RT
Ik kreeg ooit van mijn dealer het advies de motor schoon te maken met WD40. Als hij daarin wat specifieker was geweest dan had ik de handvatten waarschijnlijk wel overgeslagen, want het komt mij voor dat daardoor de icoontjes op de schakelaars vrijwel onzichtbaar zijn geworden.
Ik wilde die handvatten na de vorige winter wat 'ophalen', want het geheel kwam grijs/wit uitgeslagen onder het beschermzeil vandaan na de winterstop.
Kan iemand mij advies geven hoe ik zoiets weer netjes kan krijgen, of zit ik vast aan nieuw handvatten? En zo ja, weet iemand welke onderdelen ik dan allemaal nodig heb en of dat wel door een particulier is uit te voeren (remvloeistofpotje en zo).
Ik wilde die handvatten na de vorige winter wat 'ophalen', want het geheel kwam grijs/wit uitgeslagen onder het beschermzeil vandaan na de winterstop.
Kan iemand mij advies geven hoe ik zoiets weer netjes kan krijgen, of zit ik vast aan nieuw handvatten? En zo ja, weet iemand welke onderdelen ik dan allemaal nodig heb en of dat wel door een particulier is uit te voeren (remvloeistofpotje en zo).
Re: Icoontjes op handvatten R1150RT
Het is mosterd na de maaltijd, en ik ben zeker geen expert wat schoonmaken betreft, maar WD40 is in mijn bescheiden optiek geen schoonmaakmiddel.
Het is een smeermiddel met bijzondere eigenschappen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Wd40
Aangezien het ook Nafta bevat, zal het een reactie geven op andere petroleum-gebaseerde producten zoals kunststof.
Helaas heb ik geen ervaring met het op kleur terug brengen van onderdelen, maar misschien dat andere forummers nog ideeën hebben.
Het is een smeermiddel met bijzondere eigenschappen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Wd40
Aangezien het ook Nafta bevat, zal het een reactie geven op andere petroleum-gebaseerde producten zoals kunststof.

Helaas heb ik geen ervaring met het op kleur terug brengen van onderdelen, maar misschien dat andere forummers nog ideeën hebben.
http://www.wd40.com/faqs/#a95
Wat meer info over WD40. Ik gebruik het ook op schakelaars en voor het reinigen van kunststoffen. Ik verwacht dat de reinigers die heel de motor reinigen veel agressiever zijn dan WD40 .
Wd40 is mijn wondermiddel en eigenlijk heb ik er nog nooit geen problemen mee gehad. Ook goed voor het smeren en reingen van electrische antennes.
Ton
Wat meer info over WD40. Ik gebruik het ook op schakelaars en voor het reinigen van kunststoffen. Ik verwacht dat de reinigers die heel de motor reinigen veel agressiever zijn dan WD40 .
Wd40 is mijn wondermiddel en eigenlijk heb ik er nog nooit geen problemen mee gehad. Ook goed voor het smeren en reingen van electrische antennes.
Ton
- Baird
- 2024
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
verkleurt plastic een paar keer per jaar met spuitbusje silicone (HEMA) en dan uitwrijven, goed voor de panelen, koffers en alle andere plastic onderdelen.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht