zeiknat

Alles op OFF TOPIC gebied

Moderator: RT_Patrick

wil51
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heemstede

zeiknat

Ongelezen bericht door wil51 »

De RT moest nodig weer eens uitgelaten worden gisteren. Nadat ik de buienradar had bestudeerd ging ik op pad. Halaas kwamen de buien sneller dan de radar ze kon voorspellen. :$
Opeens voelde ik het water mijn kruis inlopen. Merkwaardig bij een waterdichte motorbroek. Na de rit waar ik tot op de onderbroek was nat geworden blijkt het zadel ook nat waar ik zat. Dat was ik niet gewend op de K75RT. Zadel bleef altijd droog op de plek waar je zit. Loopt bij de R850RT het water via de tank zo je kruis in. :?:
Zadel heb ik in de middelste stand en sluit wel heel mooi aan op de tank. Of is mijn textiele motorbroek niet meer waterdicht en aan vervanging toe? :(
Het was wel een enorme hoosbui.
Walter
Erelid
Erelid
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: Zumo 210 - GoPro Hero
Woonplaats of omgeving: Naarden, 't Gooi
Contacteer:

Re: zeiknat

Ongelezen bericht door Walter »

Denk dat je broek wel waterdicht is... het water dat er in liep kwam er immers niet uit :-)

Het klopt dat bij flinke regen het water tussen de benen naar je kruis kan druppen.
Dit komt door de vorm en de ronding van de tank.
ook zal je merken dat je bij de -850- en -1100- wat druppels onder het scherm door krijgt bij hogere snelheid en flinke regen...

Ikzelf heb een bagster tankcover over de tank gespannen, en dat helpt wel wat tegen het vocht, maar evengoed wordt het tussen de benen wel eens nat.

Het enige dat je kan doen in het controleren van de naden en rits van je broek en deze laten behandelen bij een goede stomerij om deze weer afdoende waterdicht te maken.
Zelf behandelen met HG waterdicht wil ook wel eens helpen.
http://nl.hg.eu/fast-shop/index/productId/158
Walter
Medebeheerder BMW RT Forum
Afbeelding
wil51
Type: R850RT
Woonplaats of omgeving: Heemstede

Ongelezen bericht door wil51 »

Ik heb nog iets ontdekt, maar dat moeten jullie aan niemand verder vertellen. :$
Ik ontdekte dat er nog een ritssluiting op mijn rug open stond. Om bij warme dagen luchtstroming te krijgen in mijn all weather Magna jas. Beetje dom he. :roll: :D
Dave

Ongelezen bericht door Dave »

Big RT Smile
EL SCORPIO
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Ongelezen bericht door EL SCORPIO »

wil51 schreef:Ik heb nog iets ontdekt, maar dat moeten jullie aan niemand verder vertellen. :$
Ik ontdekte dat er nog een ritssluiting op mijn rug open stond. Om bij warme dagen luchtstroming te krijgen in mijn all weather Magna jas. Beetje dom he. :roll: :D
Dan vertel je toch gewoon dat ze open moeten om het water te laten verdampen wat tussen de benen kwam.
Ik weet wat het is.
Reed een maand geleden tijdens mijn werk van een ICT bedrijf terug naar mijn eigen bedrijf na een systeemwijziging te hebben bekeken.
Kwam in een stortbui terecht en mijn zomerbroek was al niet waterdicht maar heb van 's morgens 11.00 uur tot 16.00 uur met een nat kruis gezeten.
Geen pretje dus.
Je kan altijd een dunne extra regenbroek meenemen in je koffer, heb ik nu ook.
Dan kan ik die altijd extra over de broek aantrekken met een hoosbui.
Baird
2024
2024
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Ongelezen bericht door Baird »

bij mij ook altijd: volgens mij als we op het zadel zitten maken we er een deuk in waar het water dan gewoon in loopt en blijft staan. Zelfs bij mijn nieuwe Rukka Armas krijg ik een nat kruis, niet van lekkage maar doordat de warmte van mijn lijf het 'bakje' water gaat verdampen en deze waterdamp wel door het Goretex heen komt, verder door het af staan van de verdampingswarmte voelt het erg koud aan. Zou het liefst mijn zadel aanpassen met een gat en een drainpijp zodat er geen water in blijft staan.
Laatst gewijzigd door Baird op 29 aug 2011, 23:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
Bluert1200
Type: R1200RT/LC
Bijz: LC
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Flevoland

Ongelezen bericht door Bluert1200 »

Baird schreef: Zou het liefst mijn zadel aanpassen met een gas en een drain zodat er geen water in blijft staan.
... een soort van po. Handig _004 :D ;)
HansD
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Ongelezen bericht door HansD »

Met een Corbin zadel is dat in een stortbui nog erger: er blijft echt een bak water staan in het zadel. Remedie is om en om je been op tillen, dan loopt het meeste water weg, of desnoods even gaan staan. Herken ook de kou waar door je denkt dat je nat bent, maar achteraf blijkt dat niet zo te zijn. Gebeurt maar 1 of 2 keer per jaar, en ik kan er mee leven.

Hans

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie

Terug naar “RT Café”