Enkeltje richting Frankrijk.

Alles op OFF TOPIC gebied

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Junkyard Dog
Type: R1100RT
Bijz: Verlaagd met Hyperpro veren. TomTom GO 500.
Land: FRANKRIJK
Woonplaats of omgeving: Creuse.

Enkeltje richting Frankrijk.

Ongelezen bericht door Junkyard Dog »

Maandag 25 juli is het zover, ik stap dan op de motor voor een enkele reis richting Frankrijk van ongeveer 900 kilometer.

Al jaren kom ik vier keer per jaar in Frankrijk om een goede vriend van mij te bezoeken. Was al en ben daar door nog meer verliefd geworden op dit land.

Liep bij mijn laatste bezoek tegen een mooi huis aan, net volledig gerenoveerd.
Met een tuintje van 3400 vierkante meter, en dat voor een prijs waar voor je in Nederland met pijn een leuke tussen woning koopt.
Getracht wat van de prijs af te krijgen als goede Hollander dit lukte niet omdat de verkoop prijs al laag was men wilde snel van het huis af. Maar kreeg er wel een weiland bij van ruim 5000 vierkante meter met een beek die daar doorheen stroomt.
We werden het snel eens over deze deal en vanaf 26 juli woon ik heel mooi boven op een heuveltop met rondom een zeer fraai uitzicht in de regio Creuse.
Met vooral een fraai zicht naar het oosten op het centraal massief.
Het huis ligt halverwege Chateauroux en Limoge. Rechts van de A20, afslag 20 ongeveer 1,5 kilometer boven het dorpje Fresselines.

De rivier de Creuse ligt op nog geen kilometer lopen van het huis, en motorrijden in deze omgeving is een waar genot. Heb ritten gemaakt in de omgeving van 3 uur en in die tijd kwam ik gemiddeld 4 auto’s tegen. En natuurlijk allemaal leuke bochtige wegen.

Ik blijf natuurlijk lid van het forum, alleen nu van de onder afdeling Frankrijk.

[groet] Anton _004
The Dog is in the house

In bezit van:
BMW R60/5 1970 391.252 KM
Harley Davidson FXLR 1990 333.100 KM
BMW R1100RT 1998 310.128 KM
Nieuwe motor HD Dyna Low Rider mei 2015, 73053 KM.
Wildripper
Type: R1200RT
Land: Tsss echt niet
Woonplaats of omgeving: Westfriesland

Re: Enkeltje richting Frankrijk.

Ongelezen bericht door Wildripper »

Junkyard Dog schreef:Maandag 25 juli is het zover, ik stap dan op de motor voor een enkele reis richting Frankrijk van ongeveer 900 kilometer.

Al jaren kom ik vier keer per jaar in Frankrijk om een goede vriend van mij te bezoeken. Was al en ben daar door nog meer verliefd geworden op dit land.

Liep bij mijn laatste bezoek tegen een mooi huis aan, net volledig gerenoveerd.
Met een tuintje van 3400 vierkante meter, en dat voor een prijs waar voor je in Nederland met pijn een leuke tussen woning koopt.
Getracht wat van de prijs af te krijgen als goede Hollander dit lukte niet omdat de verkoop prijs al laag was men wilde snel van het huis af. Maar kreeg er wel een weiland bij van ruim 5000 vierkante meter met een beek die daar doorheen stroomt.
We werden het snel eens over deze deal en vanaf 26 juli woon ik heel mooi boven op een heuveltop met rondom een zeer fraai uitzicht in de regio Creuse.
Met vooral een fraai zicht naar het oosten op het centraal massief.
Het huis ligt halverwege Chateauroux en Limoge. Rechts van de A20, afslag 20 ongeveer 1,5 kilometer boven het dorpje Fresselines.

De rivier de Creuse ligt op nog geen kilometer lopen van het huis, en motorrijden in deze omgeving is een waar genot. Heb ritten gemaakt in de omgeving van 3 uur en in die tijd kwam ik gemiddeld 4 auto’s tegen. En natuurlijk allemaal leuke bochtige wegen.

Ik blijf natuurlijk lid van het forum, alleen nu van de onder afdeling Frankrijk.

[groet] Anton _004
Kan alleen maar zeggen, dat is nog eens van je pensioen genieten. _004

Veel plezier (dat zal zeker lukken) daar, helaas wel je fluor jasje voortaan aan.
Big RT Smile

[groet]

Jack
Zümo XT
aartjw
Type: R1200RT
Bijz: BMW Navigator VI
Land: NL
Woonplaats of omgeving: R'dam

Ongelezen bericht door aartjw »

Gadver, wat vervelend nou _005 Ik zou nooit op een heuvel willen wonen, veel te hoog. En al helemaal niet bij een bochtige weg, daar gaan je banden zo van slijten. En een rivier door m'n weiland? Daar kan je alleen maar op schaatsen in de winter. Geloof me, jij gaat het nog slecht krijgen :D En dan wil ik je best ondersteunen :D
Maar wel gefeliciteerd met deze beslissing _004 . Ik kan bijna niet wachten tot ik ook 65 ben :O
Maar aan de andere kant: hebben wij van het forum weer een extra overnachtingsadres op weg naar het zuiden ;)
Laatst gewijzigd door aartjw op 12 jul 2011, 09:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Geschiedenis:
Honda CB550FourK (1978-1980)
BMW R100RT (1980-1988)
BMW R1100RT (2000-2011)
BMW R1200RT (2011-)
Paul cr

Ongelezen bericht door Paul cr »

Klinkt heerlijk! Geniet ervan daar.
Baird
2024
2024
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Ongelezen bericht door Baird »

Gefeliciteerd!!

Toen ik het las moest ik aan een aantal opties denken: RT-Forum kampeer midweek, D'un RT-Forum tussenstop, RT-Forum Toertocht -Zuid met overnachting.

maar alle gekheid op een stokje: Ik hoop dat je héééél oud wordt en dat je er lang van mag genieten!
Met vriendelijke motorgroet
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
WilBike

Ongelezen bericht door WilBike »

Als je vanuit Parijs via Limoges richting zuiden rijdt passeer je net voorbij Brive -la -Gaillarde het dorpje Gignac. Lateraal aan de autoweg (net voordat de péage begint) heb je hotel La Truffière liggen. Dit hotel wordt sedert meer dan 10 jaar uitgebaat door twee Nederlandse koppels. Het is een prachtige uitvalsbasis aan het begin van de Dordognestreek. Je hebt er een prachtig grote garage waar meer dan 20 motoren kunnen gestald worden. Het eten is lekker en het grote zwembad zaalig.
Even goochelen en je hebt een prachtig overnachtingsadres richting zuiden...

Groetjes,
Wilbike _004
Ton1959

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Hopelijk geen enkele reis. Ik neem aan dat je ook nog familie in Nederland hebt? Maar je gaat inderdaad naar een mooi gebied. Tja als ik alleen zou zijn dan wist ik het ook wel. Nederland word ook erg druk en de rust in Frankrijk is wel ontspannend. Geniet ervan

Ton _004

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “RT Café”