teller

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderator: RT_Patrick

Johan
Type: R1200RT
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Groningen

teller

Ongelezen bericht door Johan »

Hallo, ik ben Johan en woon in het noorden des lands.
Sinds een week heb ik mijn K1100lt te koop staan en heb ik een R1200 rt uit 2006 aangeschaft.
Het is een Engelse importmotor.
Nu heb ik op het forum al een gesloten onderwerp gevonden waar ik erg in geinteresseerd ben, nl de km teller.
Een bevriende medewerker van een gerenomeerde dealer vertelde mij dat er niet zomaar een andere km-teller (hij staat nu nog op miles) ingezet kan worden omdat de computer van de motor dat niet zal herkennen. (heeft te maken met diefstalpreventie)
Op het forum stond dat er een mogelijkheid was om voor 90 euro een softwarematige omzetting te plegen.
Volgens anderen was dit een dure oplossing en dat het voor veel minder kon. Graag hoor ik adviezen waar ik terecht kan voor deze omzetting.
tot horens m vr gr Johan
rteke

Re: teller

Ongelezen bericht door rteke »

Johan,

mijn r1200rt komt uit Engeland en stond in miles en kilometers.
teller staat in kilometers waarschijnlijk veranderd bij de aankoop hoe weet ik niet.
ik vond op kapaza iemand die de wijzerplaat kon maken in kilometers per uur en heb die onmiddellijk gekocht, maar heb de originele platen nog zowel miles/km/h plaat en de toerenteller.
Die man is niet meer te vinden op kapaza
misschien iets voor U.

kijk bijlage

[groet]

frankie s
Bijlagen
003.jpg
Johan
Type: R1200RT
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Groningen

Ongelezen bericht door Johan »

Beste Frankie,
Bedankt voor je snelle reactie. Helaas is het niet het antwoord waarop ik zit te wachten. Het gaat om de ombouw (digitaal) naar km. Het achtergrondplaatje is gelijk aan die ik heb.
Toch bedankt.

Groet, Johan
Willem Rietveld
Type: R1200RT/LC
Bijz: 2014
Land: Ned
Woonplaats of omgeving: Almere

Ongelezen bericht door Willem Rietveld »

Johan,

Ik weet niet of je computer al op km's staat of nog op miles, maar als je bij de BMW-dealer hem aan de computer laat zetten is het een simpele omzetting in het menu.
Net als de tijd dat de richtingaanwijzer aan blijft staan, enz, enz.

Kijk ook eens naar de mogelijkheden op de onderstaande link van Gerrit Speek en dan met name bij: voorkeursinstellingen

http://www.gerritspeek.nl/motor/bmw-r12 ... 200rt.html
[groet] , Willem.
Keep on beeming
Honda CB72, Honda CB550K3, 28 jaar vier wielen, BMWR1100RT, BMWR1200RT, BMWR1200RT/LC

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”