Knieprotectie

Aanbevelingen, ervaringen, nieuwtjes over kleding, laarzen, handschoenen enz.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
HVEI

Knieprotectie

Ongelezen bericht door HVEI »

Ik heb onlangs een atlantis 4 motorpak aangeschaft. Dit lederen moterpak heeft knieprotectoren die op drie hoogten zijn af te stellen ik heb verschillende hoogten geprbeerd. De laagste lijkt het best, maar ik vind de kniestukken toch niet echt comfortabel.
Ik overweeg om ze er gewoon uit te halen, denk dat het leer zelf wel voldoende bescherming biedt. Wij rijden tenslotte geen race machine, met de knieën over de grond.
Hoe belangrijk is de knieprotector? Wie kan hier antwoord op geven?

Huub
Hazeldonk
Type: R1200RT
Bijz: Xenon verlichting, valbeugels, HyperPro veren.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Dordrecht
Contacteer:

Re: Knieprotectie

Ongelezen bericht door Hazeldonk »

HVEI schreef: Hoe belangrijk is de knie-protector? Wie kan hier antwoord op geven?

Huub

Een kant en klaar antwoord heb ik niet. Het is wel zo dat ik alle protectoren die niet lekker zitten onmiddellijk verwijder, bij een eventuele val doen ze dan meer schade als goed. Komt er op neer dat alleen de schouder-protectoren blijven zitten.

Ben
R 1200RT 2005 met Pilot Xenon 5000K, Zumo 350LM, SHOEI MULTITEC, SENA SMH5 headset, Nikon D60 en Sony Cyber-shot. Lid BMW Club Nederland, ANWB, WW.

Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT

Qua Patet Orbis.
http://www.r-1200rt-onderweg.nl
AGVerheij
Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
Woonplaats of omgeving: Utrecht

Ongelezen bericht door AGVerheij »

Met mijn vorige motor (een r850r) heb ik een schuivertje gemaakt bij een kleine 50 km/h _002 .
Hoewel ik best een stevige broek aan had was deze tot op de protector doorgeschuurd - maar daardoor mijn knie dus niet _004 !

Ze zitten inderdaad niet altijd 100% lekker, vooral niet bij het lopen. Als ik ben opgestapt schuif ik ze even naar de juiste plek en ga dan op pad.
Er zijn protectoren in héél veel verschillende soorten, maten en materialen te koop, en niet eens erg duur. Ik zou eerst een andere soort proberen voordat ik overweeg ze er uit te halen.

Ik heb mogen merken wat ze doen en hoe ze beschermen, en denk er daarom niet aan om ze uit mijn broek of jas te halen.

[groet], GerbeRT
Groets, GerbeRT

"Zolang ik verkeerslichten moet herkennen om mijzelf te onderscheiden van een robot heb ik weinig vertrouwen in zelfrijdende voertuigen
Ares
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drenthe

Knieprotectie

Ongelezen bericht door Ares »

Ieder zijn mening, maar die protectoren zitten er niet zomaar. Wat betreft de protectoren in de Atlantis; ik heb er geen problemen mee. Als ze koud zijn even de hoeken die niet lekker zitten aan de kant duwen. Bij het dragen worden ze zacht(er) ik heb verschillende kledingstukken met deze protectoren en loop er regelmatig een hele dag mee.

Ares
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ik heb met knieprotectoren toch behoorlijke "schade" gehad, maar desondanks flink veel minder. Maar dan was het ongeluk ook heel bizar.
Ik zou ook nimmer zonder knieprotectoren willen rijden, van die gedachte alleen komen alle incidenten, pijn en operaties weer naar boven.

Knieprotectoren dienen afgesteld te worden terwijl je op de motor zit.
Het is een feit dat knieprotectoren niet een "one size fits all" zijn, en de betere dealeRTs hebben vaak meerdere inserts beschikbaar om jou het juiste comfort te geven.
Want soms is het een kwestie van de juiste maat (lengte & breedte, dikte, etc, etc) inserts te gebruiken op de juiste hoogte.

Ik adviseer contact op te nemen met de verkoper van je broek, die hebben ervaring en de spullen.

En zoals een gerespecteerde RT-forum forummer ook vaak stelt;
"Watch the other guy", oftewel, iemand anders kan de oorzaak zijn dat jou knieprotectoren hun werk zullen gaan moeten doen. :shock:
Tenzij je die thuis gelaten hebt....
Hazeldonk
Bijz: Xenon verlichting, valbeugels, HyperPro veren.
Woonplaats of omgeving: Dordrecht
Contacteer:

Ongelezen bericht door Hazeldonk »

Jullie hebben natuurlijk helemaal gelijk, dat staat buitenkijf _004 , maar ik ben bang dat ik behoorlijk eigenwijs ben of dom (als je wil) en nog even zonder die dingen rond blijf rijden, waarschijnlijk tot het te laat is. _002

Ben
R 1200RT 2005 met Pilot Xenon 5000K, Zumo 350LM, SHOEI MULTITEC, SENA SMH5 headset, Nikon D60 en Sony Cyber-shot. Lid BMW Club Nederland, ANWB, WW.

Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT

Qua Patet Orbis.
http://www.r-1200rt-onderweg.nl
aantzeetje
Land: B
Woonplaats of omgeving: Oostduinkerke

Ongelezen bericht door aantzeetje »

Protectoren zijn er in de eerste plaats om je val te breken en zo beschadiging van enkel (goede laarzen), knie, elleboog, schouder en rug proberen te voorkomen. En ja, als je een broek koopt dient die aangepast te zijn aan je lengte. Vandaar dat er verschillende fabrikanten zijn die korte, normale en lange lengtes hebben in een broek zodat de knieprotector op de goede plaats zit. Zelfde geldt voor de elleboogprotectoren korte, normale of lange armen.
Ik heb de indruk dat hier meestal het schoentje wringt daar de winkels niet alle mogelijke maten verkopen van een bepaald model (moeten ze veel te veel stock indoen) en je dan ook wel eens iets durven voorstelllen dat helemaal niet goed is. Heb je dus een leuke broek of jas gezien, kijk dan eerst even op de site van de fabrikant in welke versies (kort, normaal, lang) die verkrijgbaaar zijn en ga dan pas naar de winkel.

Voor diegenen waar het nooit past, neem kontakt op met Richa in België en ga eens langs in het fabriek. Pak wordt quasi op maat gemaakt.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten

Terug naar “Over: Motorkleding”