SRC systeem en Click to Link
Moderator: RT_Patrick
- R1200RT-LE
- Berichten: 136
- Lid geworden op: 26 jul 2009, 18:44
- Type: R1200RT
- Bijz: Lifestyle Edition
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Betuwe
- Locatie: Betuwe
SRC systeem en Click to Link
Ik heb afgelopen weekend mijn SRC geupdate naar versie 3.0.
Moet zeggen dat het weer een verbetering is, het volume gaat nu tijdens het rijden automatisch harder bij meer wind geruis.
Alleen Click to Link .... Ik weet niet wat ik er kan verwachten, ik heb hem geactiveerd staan en zit te wachten dat iemand ook met een SRC of G4 in de buurt rijd .... Of moet ik dan ook steeds op de "A" knop blijven drukken.
Maar ik ben zeer benieuwd wat mij te wachten staat.
Wat mij ook opviel is bij het updaten van de Scala G4 dat je hier ook de VOX sensetivitie kan aanpassen, zal bij de volgende update van de SRC zitten.
Moet zeggen dat het weer een verbetering is, het volume gaat nu tijdens het rijden automatisch harder bij meer wind geruis.
Alleen Click to Link .... Ik weet niet wat ik er kan verwachten, ik heb hem geactiveerd staan en zit te wachten dat iemand ook met een SRC of G4 in de buurt rijd .... Of moet ik dan ook steeds op de "A" knop blijven drukken.
Maar ik ben zeer benieuwd wat mij te wachten staat.
Wat mij ook opviel is bij het updaten van de Scala G4 dat je hier ook de VOX sensetivitie kan aanpassen, zal bij de volgende update van de SRC zitten.
-Yamaha 750 Virago - Yamaha 900 Diversion -
- BMW R1200C Montauk - BMW R1200RT Lifestyle Edition-
Schuberth C3 met SRC & Scala Rider G4 en een Zumo 660 boven de tellers
Re: SRC systeem en Click to Link
Het automatisch verhogen van het volume als de omgevingslawaai toeneemt had ik al eerder bemerkt bij de SRC met voorgaande software-versies, maar lijkt inderdaad ietwat sneller/gevoeliger te werken.
Is wel prettig, vindt ik zelf.
Wat betreft Click-to-Link;
Als je even aangeeft waar je zoal in de Betuwe bent, rij ik wellicht wel eens in je buurt vanuit Gelderland Midden.
:lol:
Zoals in de handleiding omschreven staat, kan je een Click-to-Link accepteren door op de "A" te drukken of hard in de microfoon te roepen (VOX-functie)
Om zelf een Click-to-Link te initiëren, moet je 2x kort achter elkaar op de "A" knop drukken.
Als ik zo de SRC updates bekijk versus de G4 updates, lijkt het er inderdaad op dat we bij een volgende SRC update wellicht ook de VOX-gevoeligheid kunnen instellen.
Is wel prettig, vindt ik zelf.
Wat betreft Click-to-Link;
Als je even aangeeft waar je zoal in de Betuwe bent, rij ik wellicht wel eens in je buurt vanuit Gelderland Midden.

Zoals in de handleiding omschreven staat, kan je een Click-to-Link accepteren door op de "A" te drukken of hard in de microfoon te roepen (VOX-functie)
Om zelf een Click-to-Link te initiëren, moet je 2x kort achter elkaar op de "A" knop drukken.
Als ik zo de SRC updates bekijk versus de G4 updates, lijkt het er inderdaad op dat we bij een volgende SRC update wellicht ook de VOX-gevoeligheid kunnen instellen.
- R1200RT-LE
- Berichten: 136
- Lid geworden op: 26 jul 2009, 18:44
- Type: R1200RT
- Bijz: Lifestyle Edition
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Betuwe
- Locatie: Betuwe
Re: SRC systeem en Click to Link
Ahh gevalletje RTFM ...dutchmidiman schreef:Om zelf een Click-to-Link te initiëren, moet je 2x kort achter elkaar op de "A" knop drukken.
Het zou mooi geweest zijn dat het systeem automatisch een signaal geeft als er een andere gebruiker in de buurt rijd met Click to Link welk hem ook aan heeft staan.
Maar dan zou de SRC continu moeten pollen en dat gaat weer ten koste van de batterij.
Van het weekend maar weer een lekker de dijk op bij ons in de Betuwe ....
In het dorp waar laats een motorrijder 3 uur onder aan de dijk heeft gelegen voordat men hem vond ......dutchmidiman schreef:Als je even aangeeft waar je zoal in de Betuwe bent


Helaas te laat ...
-Yamaha 750 Virago - Yamaha 900 Diversion -
- BMW R1200C Montauk - BMW R1200RT Lifestyle Edition-
Schuberth C3 met SRC & Scala Rider G4 en een Zumo 660 boven de tellers
Re: SRC systeem en Click to Link
Indeed, read the fine manual.R1200RT-LE schreef:Ahh gevalletje RTFM ...

Dan kan je beter een portofoon nemen, beter bereik vaak ook.R1200RT-LE schreef:Het zou mooi geweest zijn dat het systeem automatisch een signaal geeft als ....

Dat is minder. :shock:R1200RT-LE schreef:In het dorp waar laats een motorrijder 3 uur onder aan de dijk heeft gelegen voordat men hem vond ......dutchmidiman schreef:Als je even aangeeft waar je zoal in de Betuwe bent![]()
![]()
Helaas te laat ...

Dat is ook 1 van de redenen dat ik de "Screaming Meanie 220" altijd bij mij draag.
(alarm, klok, wekker & zeer luide paniekalarm, als je onwel bent, etc)
Hoop het nooit nodig te hebben, anders dan als een wekker, natuurlijk.
/Edit: oops, aangepast.
Re: SRC systeem en Click to Link
Volgens mij ben je een woordje vergeten Rob...dutchmidiman schreef:Hoop het NOOIT nodig te hebben, anders dan als een wekker, natuurlijk.


Re: SRC systeem en Click to Link
Inderdaad, ik zat blijkbaar ff te slapen.
Bedankt Dave!
(zal het ook ff in het bericht zelf aanpassen, staat inderdaad zo raar)

Bedankt Dave!

(zal het ook ff in het bericht zelf aanpassen, staat inderdaad zo raar)
- Ares
- Berichten: 166
- Lid geworden op: 08 jan 2011, 13:46
- Type: R1200RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Drenthe
- Locatie: Westerbork
SRC systeem en Click to Link
@dmm ik lees met plezier je bijdragen op dit forum. Inmiddels zie ik je bepakt en bezakt voor me met en zonder motor.
. Jij bent volgens mij altijd, overal op voorbereid. Met een soort van tover jas/motor waar van alles mogelijke uit wordt getoverd.
Sent from my iPhone aan alle forumleden
Ares


Sent from my iPhone aan alle forumleden
Ares
Re: SRC systeem en Click to Link
/OffTopic Mode: aan
Een soort Harry Potter Jas waaruit je van alles kunt toveren, of zo. :lol:
Meer serieus;
Klopt, ik heb (wel erg) veel bij mij, realiseer ik mij wel eens.
Maar ik ben schijnbaar ook een meester in het "overdone".
Bijvoorbeeld mijn jas weegt 10 kg.
En iemand die recentelijk op mijn motor gereden heeft, gaf ook al aan dat mijn motor zelf zwaarder aanvoelde dan zijn exemplaar.
Daarentegen rolde mijn motor wel door, en hield niet bepaald in als je het gas dichtdraaide.
Alleen mijn motorrijden wordt van dat alles er niet beter van, weet ik uit betrouwbare bron.
Ikzelf denk altijd beter mee verlegen dan om verlegen.
Maar ik realiseer mij ook heel erg goed overdaad schaadt.
Gelukkig, er is nog (enige) hoop voor mij.
(elke gek zijn gebrek, zelfkennis is de 1e weg naar genezing, en zo...)
/OffTopic Mode: uit.

Een soort Harry Potter Jas waaruit je van alles kunt toveren, of zo. :lol:

Meer serieus;
Klopt, ik heb (wel erg) veel bij mij, realiseer ik mij wel eens.
Maar ik ben schijnbaar ook een meester in het "overdone".
Bijvoorbeeld mijn jas weegt 10 kg.
En iemand die recentelijk op mijn motor gereden heeft, gaf ook al aan dat mijn motor zelf zwaarder aanvoelde dan zijn exemplaar.
Daarentegen rolde mijn motor wel door, en hield niet bepaald in als je het gas dichtdraaide.
Alleen mijn motorrijden wordt van dat alles er niet beter van, weet ik uit betrouwbare bron.

Ikzelf denk altijd beter mee verlegen dan om verlegen.
Maar ik realiseer mij ook heel erg goed overdaad schaadt.
Gelukkig, er is nog (enige) hoop voor mij.
(elke gek zijn gebrek, zelfkennis is de 1e weg naar genezing, en zo...)
/OffTopic Mode: uit.
- R1200RT-LE
- Berichten: 136
- Lid geworden op: 26 jul 2009, 18:44
- Type: R1200RT
- Bijz: Lifestyle Edition
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Betuwe
- Locatie: Betuwe
Re: SRC systeem en Click to Link
Update: Click to link werkt goed, een collega welk ook een SRC kraag heeft eens aangeroepen met Click to Link.
Werkt goed, maar je moet helaas een handeling verrichten, denk niet in de praktijk dat ik aangeroepen word door een mede rijder.
Wel stond ik verbaast over het bereik van de set, we reden in een bomenlaan van elkaar weg en hadden op z'n 1 km nog bereik. Nu maakt bluetooth gebruik van multi path (lees: reflecties via objecten) dus in open veld zal dan het bereik beduidend minder zijn.
.
Werkt goed, maar je moet helaas een handeling verrichten, denk niet in de praktijk dat ik aangeroepen word door een mede rijder.
Wel stond ik verbaast over het bereik van de set, we reden in een bomenlaan van elkaar weg en hadden op z'n 1 km nog bereik. Nu maakt bluetooth gebruik van multi path (lees: reflecties via objecten) dus in open veld zal dan het bereik beduidend minder zijn.
.
-Yamaha 750 Virago - Yamaha 900 Diversion -
- BMW R1200C Montauk - BMW R1200RT Lifestyle Edition-
Schuberth C3 met SRC & Scala Rider G4 en een Zumo 660 boven de tellers
Re: SRC systeem en Click to Link
Het is inderdaad een extra slag die je moet maken qua bediening.
Handiger zou het zijn als je met de stem dat kon aansturen, maar dat is al gereserveerd voor het beantwoorden van de telefoon en "reguliere" intercom, etc.
Aan de andere kant voorkomt het dat een onverlaat "opeens" in je oor loopt te tetteren.
PS, puur ter informatie: Het is geen Bleutooth communicatie, want dat is qua bereik beperkt tot maximaal zo'n 10 meter bij een Class B product.
Daarentegen wordt het radiocircuit wel gebruikt om een soort UHF communicatie op te zetten die ook alleen maar werkt bij producten van hetzelfde merk. (geen open standaard zoals Bleutooth)
Aangezien alles digitaal en via software werkt, is het een kleine moeite om zo'n radiocircuit via software aan te passen om een "eigen protocol" (en frequenties) te gebruiken.
In de 2,4 GHz band kan je met relatief weinig vermogen (2,5 mW bij een Class B) nog een redelijke afstand overbruggen.
(denk hierbij aan draadloze bewakingcamera's e.d.)
Multi-path is een techniek waarbij in een relatief kleine ruimte het "stuiteren" van het signaal de veroorzaker is van verstoringen e.d., en middels filtertechnieken wordt tegengegaan. (zogenoemde reflecties).
En wordt bij draadloze technieken ook de term multi-path gebruikt waarbij je een soort "honingraat" aan steunzenders gebruikt om optimale dekking onder alle omstandigheden te krijgen. Denk hierbij aan draadloze LAN-technieken in productieomgevingen en de proces- en chemische industrie, (draadloze barcodescanners, flow-meters en sensoren, etc) bijvoorbeeld.
Handiger zou het zijn als je met de stem dat kon aansturen, maar dat is al gereserveerd voor het beantwoorden van de telefoon en "reguliere" intercom, etc.
Aan de andere kant voorkomt het dat een onverlaat "opeens" in je oor loopt te tetteren.

PS, puur ter informatie: Het is geen Bleutooth communicatie, want dat is qua bereik beperkt tot maximaal zo'n 10 meter bij een Class B product.
Daarentegen wordt het radiocircuit wel gebruikt om een soort UHF communicatie op te zetten die ook alleen maar werkt bij producten van hetzelfde merk. (geen open standaard zoals Bleutooth)
Aangezien alles digitaal en via software werkt, is het een kleine moeite om zo'n radiocircuit via software aan te passen om een "eigen protocol" (en frequenties) te gebruiken.
In de 2,4 GHz band kan je met relatief weinig vermogen (2,5 mW bij een Class B) nog een redelijke afstand overbruggen.
(denk hierbij aan draadloze bewakingcamera's e.d.)
Multi-path is een techniek waarbij in een relatief kleine ruimte het "stuiteren" van het signaal de veroorzaker is van verstoringen e.d., en middels filtertechnieken wordt tegengegaan. (zogenoemde reflecties).
En wordt bij draadloze technieken ook de term multi-path gebruikt waarbij je een soort "honingraat" aan steunzenders gebruikt om optimale dekking onder alle omstandigheden te krijgen. Denk hierbij aan draadloze LAN-technieken in productieomgevingen en de proces- en chemische industrie, (draadloze barcodescanners, flow-meters en sensoren, etc) bijvoorbeeld.
- R1200RT-LE
- Berichten: 136
- Lid geworden op: 26 jul 2009, 18:44
- Type: R1200RT
- Bijz: Lifestyle Edition
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Betuwe
- Locatie: Betuwe
Re: SRC systeem en Click to Link
Ahh ik was in de veronderstelling dat het geheel volgens Bluetooth werkt ...
-Yamaha 750 Virago - Yamaha 900 Diversion -
- BMW R1200C Montauk - BMW R1200RT Lifestyle Edition-
Schuberth C3 met SRC & Scala Rider G4 en een Zumo 660 boven de tellers
Re: SRC systeem en Click to Link
Niet voor de lange afstand, want dan zou ieder merk Bleutooth er ook mee moeten kunnen werken.
En dat is zeker niet het geval.
Alleen Schuberth en Cardo's.
En alleen bij die Cardo's welke lange-afstand, oftewel bike-to-bike, communicatie ondersteund.
Omdat het geen open standaard is, zoals bij Bleutooth.
Bleutooth is een protocol, zeg maar een taal waarmee gesproken wordt.
Daarnaast kan je als fabrikant het radiocircuit (zender & ontvanger) via software dusdanig programmeren en aansturen dat je er ook andere dingen buiten Bleutooth mee kan, kwestie van de juist chip-set gebruiken en wat software.
En dat is zeker niet het geval.
Alleen Schuberth en Cardo's.
En alleen bij die Cardo's welke lange-afstand, oftewel bike-to-bike, communicatie ondersteund.
Omdat het geen open standaard is, zoals bij Bleutooth.
Bleutooth is een protocol, zeg maar een taal waarmee gesproken wordt.
Daarnaast kan je als fabrikant het radiocircuit (zender & ontvanger) via software dusdanig programmeren en aansturen dat je er ook andere dingen buiten Bleutooth mee kan, kwestie van de juist chip-set gebruiken en wat software.
Re: SRC systeem en Click to Link
Ik had bij een eerdere firmware wat teleurstellende ervaring, maar zal met nieuwe firmware dit nogmaals uit proberen.R1200RT-LE schreef:Wel stond ik verbaast over het bereik van de set, we reden in een bomenlaan van elkaar weg en hadden op z'n 1 km nog bereik.
Is het automatisch verhogen/verlagen van het volume bij het veranderen van snelheid uit te schakelen?dutchmidiman schreef:Het automatisch verhogen van het volume als de omgevingslawaai toeneemt had ik al eerder bemerkt bij de SRC met voorgaande software-versies, maar lijkt inderdaad ietwat sneller/gevoeliger te werken.
Is wel prettig, vindt ik zelf.
RTFM heeft geen uitsluiting gegeven.
Re: SRC systeem en Click to Link
Zover mij bekend, kan je niet niveaus instellen, wel aan of uit.vuurvreter schreef:Is het automatisch verhogen/verlagen van het volume bij het veranderen van snelheid uit te schakelen?dutchmidiman schreef:Het automatisch verhogen van het volume als de omgevingslawaai toeneemt had ik al eerder bemerkt ........
RTFM heeft geen uitsluiting gegeven.
Hoewel Cardo Systems wel twee manieren beschrijft in de handleiding van hun versie/release;
http://www.cardosystems.com/download/manuals
Je kunt de VOX-functie via de upgrade-software kon aan en uitzetten, wat volgens mijn invloed heeft op het snelheidsafhankelijke volume.
PS: Controleer dat je microfoongaatje de goede kant op wijst, dat kan ook een valse/over-gevoeligheid geven.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 2538 Weergaves
-
Laatste bericht door Hans Vaessen
-
- 12 Reacties
- 4278 Weergaves
-
Laatste bericht door Hans Vaessen
-
- 3 Reacties
- 2652 Weergaves
-
Laatste bericht door Hans Vaessen