probleem met hobbels.
Moderator: RT_Patrick
- mveenstra
- Berichten: 282
- Lid geworden op: 29 nov 2010, 15:34
- Type: R1100RT
- Bijz: Corbin zadel
V-stream scherm
Stuurverhogers - Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: Baarn/Terschuur
- Locatie: Baarn
probleem met hobbels.
Hallo iedereen,
Ik heb nu een tijdje een r1100rt en ik ben er erg te vreden mee. Echter valt mij op dat ik wel elk hobbeltje voel. Nu heb ik al een nader zadel en andere banden. Dit helpt zeker. Maar toch blijf ik veel hobbeltjes voelen. Ook kleintjes die ik in de auto niet voel. Mijn vraag is nu of hier iets aan te doen is.
Ik hoor graag jullie ervaringen.
Gr Mike
Ik heb nu een tijdje een r1100rt en ik ben er erg te vreden mee. Echter valt mij op dat ik wel elk hobbeltje voel. Nu heb ik al een nader zadel en andere banden. Dit helpt zeker. Maar toch blijf ik veel hobbeltjes voelen. Ook kleintjes die ik in de auto niet voel. Mijn vraag is nu of hier iets aan te doen is.
Ik hoor graag jullie ervaringen.
Gr Mike
Groetjes Mike,
Het is maar weer gebleken een RT rijd het beste met 100% afstelling. Iedere afwijking heeft effect op haar rijgedrag.
Het is maar weer gebleken een RT rijd het beste met 100% afstelling. Iedere afwijking heeft effect op haar rijgedrag.
- HansD
- Berichten: 3355
- Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
- Locatie: Bergschenhoek
Re: probleem met hobbels.
Hoe is het met je bandenspanning en hoe staan je vering en demping achter?mveenstra schreef:Hallo iedereen,
Ik heb nu een tijdje een r1100rt en ik ben er erg te vreden mee. Echter valt mij op dat ik wel elk hobbeltje voel. Nu heb ik al een nader zadel en andere banden. Dit helpt zeker. Maar toch blijf ik veel hobbeltjes voelen. Ook kleintjes die ik in de auto niet voel. Mijn vraag is nu of hier iets aan te doen is.
Ik hoor graag jullie ervaringen.
Gr Mike
Neem dit probleem anders mee naar de Hyperpro workshop (zie elders op dit forum)
Hans
- mveenstra
- Berichten: 282
- Lid geworden op: 29 nov 2010, 15:34
- Type: R1100RT
- Bijz: Corbin zadel
V-stream scherm
Stuurverhogers - Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: Baarn/Terschuur
- Locatie: Baarn
Re: probleem met hobbels.
bandenspanning is goed en alles is afgesteld door kenny. Dus ik ben er van overtuigd dat dat het probleem niet is. Opzich hebben meerdere mensen nu ook op mijn bmw gereden en ze vinden allemaal dat het niet anders als anders aanvoeld. Dit hoord er bij zeggen ze. Opzich is er dus niet echt iets mis. Maar ik kan me niet voor stellen dat er niet meer comfort uit deze dame te halen is. Vandaar dat ik graag wil weten wat andere mensen hier aan gedaan hebben. Of dat ik de enige ben die dit zo voelt. (eigenlijk is het ook geen probleem van de motor. Maar een luxe probleem van mezelf.)
ps. Naar de hyperpro workshop ga ik deze vraag zeker mee nemen. Maar toch wil ik deze vraag hier ook stellen. Aangezien hier echt heel veel kennis is.
ps. Naar de hyperpro workshop ga ik deze vraag zeker mee nemen. Maar toch wil ik deze vraag hier ook stellen. Aangezien hier echt heel veel kennis is.
Groetjes Mike,
Het is maar weer gebleken een RT rijd het beste met 100% afstelling. Iedere afwijking heeft effect op haar rijgedrag.
Het is maar weer gebleken een RT rijd het beste met 100% afstelling. Iedere afwijking heeft effect op haar rijgedrag.
- HansD
- Berichten: 3355
- Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
- Locatie: Bergschenhoek
Re: probleem met hobbels.
Je kunt eens wat met de demping van het achterveer-element spelen. er zit een schroefje helemaal onderaan de veerpoot, net boven het bevestigingspunt.mveenstra schreef:bandenspanning is goed en alles is afgesteld door kenny. Dus ik ben er van overtuigd dat dat het probleem niet is. Opzich hebben meerdere mensen nu ook op mijn bmw gereden en ze vinden allemaal dat het niet anders als anders aanvoeld. Dit hoord er bij zeggen ze. Opzich is er dus niet echt iets mis. Maar ik kan me niet voor stellen dat er niet meer comfort uit deze dame te halen is. Vandaar dat ik graag wil weten wat andere mensen hier aan gedaan hebben. Of dat ik de enige ben die dit zo voelt. (eigenlijk is het ook geen probleem van de motor. Maar een luxe probleem van mezelf.)
ps. Naar de hyperpro workshop ga ik deze vraag zeker mee nemen. Maar toch wil ik deze vraag hier ook stellen. Aangezien hier echt heel veel kennis is.
In je gereedschap zit een schroevedraaier met verlengstuk, waardoor je hier door een gaatje precies bij kunt.
- helemaal open: (tegen de klok in ) - zachtste demping, meest comfortabel , maar niet zo strak of sportief
- helemaal dicht: (met de klok mee) - sterkste demping: hard, sportief, maar minder comfortabel
Als je het schroefje helemaal van in naar uit draait, tel je het aantal slagen, bijv. 3,5 keer helemaal rond.
Als je een instelling wilt kiezen, ga dan helemaal naar de aanslag, bijv. helemaal open/uit en onthoud het aantal slagen dat je dicht draait.
Hierdoor kun je met verschillende instellingen experimenteren.
Als je wilt weten hoe de instelling nu is:
- tel het aantal slagen tot helemaal open (bijv. 2,5)
- draai dan helemaal dicht en tel de slagen (bijv. 3,5)
Nu weet je dat je demping op 2,5 van 3,5 slagen dicht stond (dus vrij hard).
In jouw geval kun je proberen de demping zachter/verder open te zetten om meer comfort te krijgen.
veel succes.
Hans
Re: probleem met hobbels.
Ik weet niet of je een bepaald weg-deel kunt duiden waar je dit vooral merkt?
Ik zit in jou regio en kan dan eens melden wat ik bemerk (met HyperPro veren).
Vering afstelling is belangrijk en HansD's instructies zijn m.i. een goede start om te bemerken of jij daarin een verbetering merkt.
HyperPro veren zijn anders dan de standaard BMW veren aangezien de HyperPro progressieve veren zijn, waardoor, zo vertaal ik het even, de weg veel strakker lijkt, stabieler.
Ik vond het een wereld van verschil, maar nu waren mijn veren niet optimaal meer.
Ik zit in jou regio en kan dan eens melden wat ik bemerk (met HyperPro veren).
Vering afstelling is belangrijk en HansD's instructies zijn m.i. een goede start om te bemerken of jij daarin een verbetering merkt.
HyperPro veren zijn anders dan de standaard BMW veren aangezien de HyperPro progressieve veren zijn, waardoor, zo vertaal ik het even, de weg veel strakker lijkt, stabieler.
Ik vond het een wereld van verschil, maar nu waren mijn veren niet optimaal meer.
- HenkvanR
- Berichten: 389
- Lid geworden op: 15 jun 2009, 09:53
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Apeldoorn
- Locatie: Apeldoorn
Re: probleem met hobbels.
en als je Hyperpro veren wilt kopen....ik heb vanaf volgende week 7 juni een setje in de aanbieding voor een R1100RT. Want ik laat er bij Kenny verlaagde onder zetten.
Dus als je interesse hebt kan je ze meenemen naar de Hyperpro workshop.
Zelf kan ik helaas niet komen, moet werken die dag, had heel graag gewild.
Dus als je interesse hebt kan je ze meenemen naar de Hyperpro workshop.
Zelf kan ik helaas niet komen, moet werken die dag, had heel graag gewild.
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
HenkvanR

- mveenstra
- Berichten: 282
- Lid geworden op: 29 nov 2010, 15:34
- Type: R1100RT
- Bijz: Corbin zadel
V-stream scherm
Stuurverhogers - Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: Baarn/Terschuur
- Locatie: Baarn
Re: probleem met hobbels.
Bij mij voor de deur heb ik er vooral last van. Dat is de zandheuvelweg in baarn. Dit is de weg van hilversum naar baarn via annashoeve. Maar eigenlijk heb ik op elke weg die enige hobbels heeft wel last van.dutchmidiman schreef:Ik weet niet of je een bepaald weg-deel kunt duiden waar je dit vooral merkt?
Ik zit in jou regio en kan dan eens melden wat ik bemerk (met HyperPro veren).
Vering afstelling is belangrijk en HansD's instructies zijn m.i. een goede start om te bemerken of jij daarin een verbetering merkt.
HyperPro veren zijn anders dan de standaard BMW veren aangezien de HyperPro progressieve veren zijn, waardoor, zo vertaal ik het even, de weg veel strakker lijkt, stabieler.
Ik vond het een wereld van verschil, maar nu waren mijn veren niet optimaal meer.
Groetjes Mike,
Het is maar weer gebleken een RT rijd het beste met 100% afstelling. Iedere afwijking heeft effect op haar rijgedrag.
Het is maar weer gebleken een RT rijd het beste met 100% afstelling. Iedere afwijking heeft effect op haar rijgedrag.
- mveenstra
- Berichten: 282
- Lid geworden op: 29 nov 2010, 15:34
- Type: R1100RT
- Bijz: Corbin zadel
V-stream scherm
Stuurverhogers - Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: Baarn/Terschuur
- Locatie: Baarn
Re: probleem met hobbels.
beste henk,HenkvanR schreef:en als je Hyperpro veren wilt kopen....ik heb vanaf volgende week 7 juni een setje in de aanbieding voor een R1100RT. Want ik laat er bij Kenny verlaagde onder zetten.
Dus als je interesse hebt kan je ze meenemen naar de Hyperpro workshop.
Zelf kan ik helaas niet komen, moet werken die dag, had heel graag gewild.
Bedankt voor je aanbod. Echter adviseerde kenny mij ook om er verlaagde onder te zetten. Dus wanneer ik er hyper pro's onder ga zetten dan zullen dit zo wie zo verlaagde worden.
Groetjes Mike,
Het is maar weer gebleken een RT rijd het beste met 100% afstelling. Iedere afwijking heeft effect op haar rijgedrag.
Het is maar weer gebleken een RT rijd het beste met 100% afstelling. Iedere afwijking heeft effect op haar rijgedrag.
Re: probleem met hobbels.
Die weg ken ik, is inderdaad een "lokale" wedstrijd voor mij;mveenstra schreef:Bij mij voor de deur heb ik er vooral last van. Dat is de zandheuvelweg in baarn. Dit is de weg van hilversum naar baarn via annashoeve. Maar eigenlijk heb ik op elke weg die enige hobbels heeft wel last van.
Ik zal aanstonds de weg gaan beproeven en opnames maken en laat je weten wat ik bemerk.
Re: probleem met hobbels.
Hyperpro veren doen wonderen. Wel even controleren of je geen lekke schokbrekers hebt. Dan heb je ineens een andere motor. Ik heb nog maar een weg gehad die de motor niet leuk vonds sinds ik ze gebruik en die weg vond ik op de Taxandriaroute. Maar verders alle wegen super.
Gewoon doen.
Ton
Gewoon doen.

Ton

Re: probleem met hobbels.
Dat was zeker vlakbij de gevangenis in Merksplas. Daar stuiterde ik toen ook overheen.Ton1959 schreef:...Ik heb nog maar een weg gehad die de motor niet leuk vonds sinds ik ze gebruik en die weg vond ik op de Taxandriaroute....
Verder heb ik slechts slechte ervaringen met demping (vering blijft meestal wel goed) bij het lekken van de demper inderdaad. Een keer gebeurd toen ik op mijn Hondaatje de brug bij Zaltbommel op reed (drempeltje) en later nog eens toen ik iets te enthousiast een drempel nam met mijn K100RT (op weg naar een VRO, godbetert).
Daarnaast is er de ervaring bij meer mensen op dit forum dat bij de achterkant de demping -die je in kunt stellen- een paar loze slagen kent. Hoeveel loze slagen kent die bij jou totdat je aan de hoogste demping zit? Als die helemaal leeg is kan ik me inderdaad voorstellen dat je ieder stukje grind voelt...
Ben benieuwd wat het uiteindelijk is...
Re: probleem met hobbels.
Mijn schokbreker is niet als die van de Rt's. Ik heb de dempinginstelling op de schokbreker zelf. Geen los reservoir en de vering stel ik ook op de schokbreker. Die weg in Belgie was zo slecht dat als ik iets naar links of naar rechts ging van het middenstukje van de weg afviel. Zo'n hoogteverschil op iets dat vlak moet zijn. Maar ja Belgie loopt iets achter hé op het gebied van wegen. Ik denk op sommige plaatsen zo'n honderd jaar of zo.
Ton
Ton
- HansD
- Berichten: 3355
- Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
- Locatie: Bergschenhoek
Re: probleem met hobbels.
Ging dat niet meestal over de veervoorspanning? (en niet over de uitgaande demping)Dave schreef:
Daarnaast is er de ervaring bij meer mensen op dit forum dat bij de achterkant de demping -die je in kunt stellen- een paar loze slagen kent...
Hans
Re: probleem met hobbels.
Hans, daar kon je wel eens helemaal gelijk in hebben. Die workshop is ook alweer zo lang geleden (en jammer genoeg niet in staat -meer- om naar Alphen te komen binnenkort).
Re: probleem met hobbels.
We gaan het bemerken, hij mag een stukkie op mijn motor dat wegdeel nog eens "bemonsteren".
Kan hij zelf ervaren of en hoeveel verschil het maakt, en daar eventueel hier melding van maken.
Het is tenslotte zijn draadje.
Kan hij zelf ervaren of en hoeveel verschil het maakt, en daar eventueel hier melding van maken.
Het is tenslotte zijn draadje.

- Baird
- 2024
- Berichten: 4369
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: probleem met hobbels.
Even voor de duidelijkheid:
de demping staat 'hard' als het messing schroefje linksonder op de demper helemaal dicht staat (= rechtsom, niet forceren!). Standaard instelling is ongeveer 1 - 1 1/2 omwenteling open. Tot aan 2 omwentelingen is het normale bereik, alles wat daarna nog verder open gaat heeft eigenlijk geen effect meer. We tellen de instelling altijd vanaf 'dicht' naar 'open' toe.
Begin dus met de demping dicht te draaien, dan 1 omwenteling open, rijden, nog te stug dan steeds 1/4 omwenteling verder open totdat je maximaal 2 omwentelingen open staat, dan moet je een redelijke setting gevonden hebben. In de winter draai je hem nog een 'kwartje' open, in het voorjaar weer een 'kwartje' dicht. Gewoon een beetje spelen met de instellingen, niet bang zijn en gewoon uitproberen!
Het losse potje met knop ( rechts) is de hoogte verstelling voor het rijden met bagage/duo en heeft niets met de demping te maken. Hiermee kan wel de negatieve veerweg ingesteld worden, wat en hoe dat gaat moet je maar bij Hyperpro laten uitleggen, dat gaat wat lastig via het typen van tekst!
succes
de demping staat 'hard' als het messing schroefje linksonder op de demper helemaal dicht staat (= rechtsom, niet forceren!). Standaard instelling is ongeveer 1 - 1 1/2 omwenteling open. Tot aan 2 omwentelingen is het normale bereik, alles wat daarna nog verder open gaat heeft eigenlijk geen effect meer. We tellen de instelling altijd vanaf 'dicht' naar 'open' toe.
Begin dus met de demping dicht te draaien, dan 1 omwenteling open, rijden, nog te stug dan steeds 1/4 omwenteling verder open totdat je maximaal 2 omwentelingen open staat, dan moet je een redelijke setting gevonden hebben. In de winter draai je hem nog een 'kwartje' open, in het voorjaar weer een 'kwartje' dicht. Gewoon een beetje spelen met de instellingen, niet bang zijn en gewoon uitproberen!
Het losse potje met knop ( rechts) is de hoogte verstelling voor het rijden met bagage/duo en heeft niets met de demping te maken. Hiermee kan wel de negatieve veerweg ingesteld worden, wat en hoe dat gaat moet je maar bij Hyperpro laten uitleggen, dat gaat wat lastig via het typen van tekst!
succes

Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
- mveenstra
- Berichten: 282
- Lid geworden op: 29 nov 2010, 15:34
- Type: R1100RT
- Bijz: Corbin zadel
V-stream scherm
Stuurverhogers - Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: Baarn/Terschuur
- Locatie: Baarn
Re: probleem met hobbels.
Vandaag even op de motor van dutchmidiman mogen rijden en inderdaad hyper pro's lossen absoluut het probleem op. Dit ga ik binnen kort ook door Kenny laten monteren. Ik merkte bij het rijden dat de motor een stuk betere wegligging had en dat ik haast geen enkel hobbeltje meer voelde. (tenminste niet meer als dat je in de auto ook voelt) echt een aanrader dus. Zo gauw ik ze er onder heb zitten zal ik het hier laten weten en mijn bevindingen hier neer pennen. 

Groetjes Mike,
Het is maar weer gebleken een RT rijd het beste met 100% afstelling. Iedere afwijking heeft effect op haar rijgedrag.
Het is maar weer gebleken een RT rijd het beste met 100% afstelling. Iedere afwijking heeft effect op haar rijgedrag.
Re: probleem met hobbels.
Graag gedaan!
Nu is mijn fiets iets anders dan de gemiddelde
zo langzamerhand, maar dat neemt niet weg dat die HyperPro's wat mij betreft een aanrader zijn.
Goede veren maken echt een groot verschil uit.

Nu is mijn fiets iets anders dan de gemiddelde

Goede veren maken echt een groot verschil uit.
- HansD
- Berichten: 3355
- Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
- Locatie: Bergschenhoek
Re: probleem met hobbels.
Understatement van de maanddutchmidiman schreef: Nu is mijn fiets iets anders dan de gemiddeldezo langzamerhand,


Hans
Re: probleem met hobbels.
Zelfkennis is de 1e weg naar genezing, hou ik mijzelf altijd voor.
Het doel wat gesteld was is m.i. bereikt, het laten ervaren wat je kán doen om het comfort te verbeteren.
Dus geen moeten, maar kunnen.
Alles binnen redelijke grenzen, natuurlijk.
Ik denk dat Mike heeft mogen ervaren hoe totaal verschillend de motoren kunnen zijn door de diverse aanpassingen.
En veelal in positieve zin.
Niet alles zal zijn smaak of wens zijn, maar hij heeft even mogen "knabbelen" aan wat Kenny en ik zoal aangepast hebben.
En dan krijg je echt een hele andere motor.
Maar dat zijn natuurlijk mijn woorden!

Het doel wat gesteld was is m.i. bereikt, het laten ervaren wat je kán doen om het comfort te verbeteren.
Dus geen moeten, maar kunnen.
Alles binnen redelijke grenzen, natuurlijk.
Ik denk dat Mike heeft mogen ervaren hoe totaal verschillend de motoren kunnen zijn door de diverse aanpassingen.
En veelal in positieve zin.
Niet alles zal zijn smaak of wens zijn, maar hij heeft even mogen "knabbelen" aan wat Kenny en ik zoal aangepast hebben.
En dan krijg je echt een hele andere motor.
Maar dat zijn natuurlijk mijn woorden!
Re: probleem met hobbels.
Tja het is allemaal erg simpel.
Zonder goede veren veert hij slecht. En dat hebben ze bij Hyperpro behoorlijk goed aangepakt. Door middel van een paar goede progessieve veren kom je een heel eind.
Ton
Zonder goede veren veert hij slecht. En dat hebben ze bij Hyperpro behoorlijk goed aangepakt. Door middel van een paar goede progessieve veren kom je een heel eind.
Ton

Re: probleem met hobbels.
En hierbij de opname van zijn ritje;
Opvallend hoe de camera (en dus de motor) op sommige plekken behoorlijk trilde, desondanks mveenstra aangaf dat de HyperPro veren prima zijn hun werk deden.
[media]hzeh-rGaQLY[/media]
Enjoy!
Opvallend hoe de camera (en dus de motor) op sommige plekken behoorlijk trilde, desondanks mveenstra aangaf dat de HyperPro veren prima zijn hun werk deden.
[media]hzeh-rGaQLY[/media]
Enjoy!
Re: probleem met hobbels.
Nou was het misschien leuk voor iemand anders om het werkelijke verschil te zien van een BMW met en een zonder Hyperpro. al hoef ik niet meer overtuigd te worden hoor.
Ton

Ton



- Baird
- 2024
- Berichten: 4369
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: probleem met hobbels.
Met alle respect voor wat jullie tot nu toe uitgeprobeerd hebben.
Goede veren doen een heleboel, heb zelf ook Hyperpro achter en die zouden standaard onder onze fietsen moeten zitten. Maar als ik lees wat de klachten zijn denk ik toch dat de hele veerunit, niet alleen de veer dus, bekeken moet worden. Hoe zwaar gaat de demper 'in'? Met het schroefje regelen we alleen de uitgaande demping, maar als de ingaande demping door een kromme demperstang, zwaar draaiende ophangpunten, misschien oxidatie etc. niet soepel gaat dat voel je juist de kleine harde oneffenheden. Dus als je voor binnenkort voor de Hyperpro's gaat laat dan ook goed naar de demper zelf en de bouten/rubbers kijken!
Goede veren doen een heleboel, heb zelf ook Hyperpro achter en die zouden standaard onder onze fietsen moeten zitten. Maar als ik lees wat de klachten zijn denk ik toch dat de hele veerunit, niet alleen de veer dus, bekeken moet worden. Hoe zwaar gaat de demper 'in'? Met het schroefje regelen we alleen de uitgaande demping, maar als de ingaande demping door een kromme demperstang, zwaar draaiende ophangpunten, misschien oxidatie etc. niet soepel gaat dat voel je juist de kleine harde oneffenheden. Dus als je voor binnenkort voor de Hyperpro's gaat laat dan ook goed naar de demper zelf en de bouten/rubbers kijken!
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
Re: probleem met hobbels.
Ook bij Hyperpro controleren ze die demper voor je. Als hij lek is of gewoon niet goed zal men er daar geen veer op monteren. Maar die zaken kan je natuurlijk ook zelf bekijken van tevoren. Dat deed ik ook.
Ton
Ton
- mveenstra
- Berichten: 282
- Lid geworden op: 29 nov 2010, 15:34
- Type: R1100RT
- Bijz: Corbin zadel
V-stream scherm
Stuurverhogers - Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: Baarn/Terschuur
- Locatie: Baarn
Re: probleem met hobbels.
dutchmidiman schreef:En hierbij de opname van zijn ritje;
Opvallend hoe de camera (en dus de motor) op sommige plekken behoorlijk trilde, desondanks mveenstra aangaf dat de HyperPro veren prima zijn hun werk deden.
[media]hzeh-rGaQLY[/media]
Enjoy!
Ik moet hier wel bij zeggen dat ik de meeste rottigste wegen heb gepakt die ik hier in de omgeving kende. Om de hyper pro's goed te kunnen testen. Ik denk dat als de camera op mijn motor had gezeten dat je nauwelijks had gezien waar ik heb gereden. Want die trilt echt veel meer op deze wegen.
Wel erg gaaf trouwens om me zelf zo te kunnen zien rijden.
Groetjes Mike,
Het is maar weer gebleken een RT rijd het beste met 100% afstelling. Iedere afwijking heeft effect op haar rijgedrag.
Het is maar weer gebleken een RT rijd het beste met 100% afstelling. Iedere afwijking heeft effect op haar rijgedrag.
Re: probleem met hobbels.
Dat was ook de insteek, jou gevoel en ervaring op die weggedeeltes geven m.i. een goed beeld (in dit geval: letterlijk en figuurlijk) in hoeverre de HyperPro's hiermee omgaan. En wat betreft: missie geslaagd.mveenstra schreef:Ik moet hier wel bij zeggen dat ik de meeste rottigste wegen heb gepakt die ik hier in de omgeving kende. Om de hyper pro's goed te kunnen testen.
mveenstra schreef:Wel erg gaaf trouwens om me zelf zo te kunnen zien rijden.

Maar we kunnen altijd afspreken dat ik achter je aan kom rijden :lol: , zoals;
[media]GalUV7HaieU[/media]
en
[media]ni-iTgPCv9M[/media]
en
[media]m-IQzoCrFCE[/media]

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 3303 Weergaves
-
Laatste bericht door Ben1200RT
-
- 6 Reacties
- 2054 Weergaves
-
Laatste bericht door Henk7777
-
- 4 Reacties
- 2345 Weergaves
-
Laatste bericht door JDoubleOP
-
- 2 Reacties
- 2023 Weergaves
-
Laatste bericht door Dingelbert
-
- 7 Reacties
- 3787 Weergaves
-
Laatste bericht door HenkvanR