Bert stelt zich voor...
Moderator: RT_Patrick
Forumregels
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
Bert stelt zich voor...
Dag allen,
Nieuw op dit forum, eigenlijk een schande want ik ben al sinds juni 2003 in het gelukkige bezit van een 1150RT. Een bewuste keuze, want ik heb destijds m'n auto ingeruild om de RT (nieuw) te kunnen kopen en heb vervolgens zo'n 2 jaar zonder auto gedaan. Nooit spijt van die keuze gehad, al is er later toch weer een auto bij gekomen.
Mijn RT destijds gekocht in zilvergrijs, maar inmiddels is hij met wat hulp van Van Harten in Amersfoort saphirzwart metallic. De reden om de RT te personaliseren was eigenlijk een hele verkeerde: ik overwoog 'um in te ruilen, maar het geld dat ik erbij moest leggen om een 1200RT te kopen was het me niet waard (de geroemde restwaarde van BMW's vertaalt zich zelden in een goede inruilprijs, is mijn ervaring). Daarnaast vond ik de 1150 toch eigenlijk ook veel lekkerder rijden dan de 1200, en hij is ook mooier (smaken verschillen, niets ten nadele van de 1200RT en zijn berijders :)), dus toen heb ik besloten de RT echt de mijne te maken: zwarte velgen, zwarte cylinderkoppen en saphirzwart plaatwerk. En als kers op de taart een donker getint windscherm. Nooit spijt van gehad, en hoewel ik stiekum nog wel eens een schuin oog op een K1200S laat vallen weet ik altijd weer dat de RT bij mij hoort als ik er op stap!
Inmiddels staat er 56000 km op de teller en heb ik Van Harten 'verlaten' voor de goede service van Joost Motoren in Utrecht. Ik gebruik de RT voor woon-werkverkeer, rijd zomer en winter door en vanaf 1 juni rijd ik dagelijks naar mijn nieuwe werkgever in Apeldoorn (en weer terug natuurlijk) via de A1.
Eerste indrukken van dit forum zijn positief en ik hoop af en toe ook mijn bijdrage te kunnen leveren!
HaRTelijke groet,
Bert de Jong
Nieuw op dit forum, eigenlijk een schande want ik ben al sinds juni 2003 in het gelukkige bezit van een 1150RT. Een bewuste keuze, want ik heb destijds m'n auto ingeruild om de RT (nieuw) te kunnen kopen en heb vervolgens zo'n 2 jaar zonder auto gedaan. Nooit spijt van die keuze gehad, al is er later toch weer een auto bij gekomen.
Mijn RT destijds gekocht in zilvergrijs, maar inmiddels is hij met wat hulp van Van Harten in Amersfoort saphirzwart metallic. De reden om de RT te personaliseren was eigenlijk een hele verkeerde: ik overwoog 'um in te ruilen, maar het geld dat ik erbij moest leggen om een 1200RT te kopen was het me niet waard (de geroemde restwaarde van BMW's vertaalt zich zelden in een goede inruilprijs, is mijn ervaring). Daarnaast vond ik de 1150 toch eigenlijk ook veel lekkerder rijden dan de 1200, en hij is ook mooier (smaken verschillen, niets ten nadele van de 1200RT en zijn berijders :)), dus toen heb ik besloten de RT echt de mijne te maken: zwarte velgen, zwarte cylinderkoppen en saphirzwart plaatwerk. En als kers op de taart een donker getint windscherm. Nooit spijt van gehad, en hoewel ik stiekum nog wel eens een schuin oog op een K1200S laat vallen weet ik altijd weer dat de RT bij mij hoort als ik er op stap!
Inmiddels staat er 56000 km op de teller en heb ik Van Harten 'verlaten' voor de goede service van Joost Motoren in Utrecht. Ik gebruik de RT voor woon-werkverkeer, rijd zomer en winter door en vanaf 1 juni rijd ik dagelijks naar mijn nieuwe werkgever in Apeldoorn (en weer terug natuurlijk) via de A1.
Eerste indrukken van dit forum zijn positief en ik hoop af en toe ook mijn bijdrage te kunnen leveren!
HaRTelijke groet,
Bert de Jong
- Berrybeer
- 2023
- Type: R1150RT
- Bijz: met alles d'rop & d'ran..
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Uden
Re: Bert stelt zich voor...
[welkom] Bert!
Ben naar aanleiding van je enthousiaste omschrijving wel hééél benieuwd naar de foto's van jouw brommert...
. Ook ik behoor tot het clubje dat een
toch nét iets mooier vindt dan een
....
. De mijne werd in 2004 door Van Harten afgeschaft en heeft daar van 2004 tot 2006 dienst gedaan als showroom/uitleen model..dus wie weet...heb je er wel eens opgereden..
Veel plezier op dit forum..
Ben naar aanleiding van je enthousiaste omschrijving wel hééél benieuwd naar de foto's van jouw brommert...

Veel plezier op dit forum..

- EL SCORPIO
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
- Woonplaats of omgeving: Haarlem
Hallo Bert,
Welkom op dit gezellige forum, beter laat dan nooit zullen we maar zeggen.
Richard
Welkom op dit gezellige forum, beter laat dan nooit zullen we maar zeggen.
Richard
- Maarten de Vries
- Type: R1200RT
- Bijz: 2011 model. Bouwjaar 2010
- Woonplaats of omgeving: Het Gooi
- Contacteer:
Welkom op het Forum. Beter later dan niet. Maar zoiets zei mijn voorganger ook al.
Bij van Harte heb ik trouwens nog nooit een goed inruilbod gehad op een BMW. Altijd zijn vol om bij meerdere dealers te gaan kijken. De verschillen zijn soms groot.
Gr Maarten
Bij van Harte heb ik trouwens nog nooit een goed inruilbod gehad op een BMW. Altijd zijn vol om bij meerdere dealers te gaan kijken. De verschillen zijn soms groot.
Gr Maarten
- Baird
- 2024
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Pictures please

Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
Welkom op het forum (ondanks dat je de
mooier vind dan de
_003 )
Je snapt natuurlijk dat ik het daar helemaaaaaaal niet mee eens ben
Ra ra hou zou dat komen
Ondanks dat veel plezier met je BeemeRT en op het forum
Groet
Luc

Je snapt natuurlijk dat ik het daar helemaaaaaaal niet mee eens ben

Ra ra hou zou dat komen

Ondanks dat veel plezier met je BeemeRT en op het forum

Groet
Luc
- HenkvanR
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Woonplaats of omgeving: Apeldoorn
Welkom op het forum,
je zult zien dat je overal commentaar, reactie, (eigen)wijsheden, hulp, en ook vooral medeleven krijgt van allen hier.
geweldig forum vind ik het nog steeds.

p.s. en wat betreft een R1200RT, ik vond hem in het begin niet zo mooi maar nu wel, maar mijn motor kan nog zo lang mee en het geld hé :lol: :lol: :lol: en al die andere dingen die ik leuk vind kosten ook geld.
Maar als ik hem zou vervangen werd/word het wel een 1200.
je zult zien dat je overal commentaar, reactie, (eigen)wijsheden, hulp, en ook vooral medeleven krijgt van allen hier.
geweldig forum vind ik het nog steeds.

p.s. en wat betreft een R1200RT, ik vond hem in het begin niet zo mooi maar nu wel, maar mijn motor kan nog zo lang mee en het geld hé :lol: :lol: :lol: en al die andere dingen die ik leuk vind kosten ook geld.
Maar als ik hem zou vervangen werd/word het wel een 1200.
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
HenkvanR

Ik vind de 1200 ook wel mooi hoor. Maar ik zou bij de tupperware types toch misschien ook de R1150 kiezen. Er is iets wat me niet helemaal bevalt aan de kuip van de R1200RT. Hij lijkt de voorkant zo te overheersen. Maar welkom hier en veel plezier.
http://www.topspeed.com/motorcycles/mot ... 15650.html
Ton
http://www.topspeed.com/motorcycles/mot ... 15650.html
Ton

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!