viewtopic.php?f=40&t=4171
"Garmin Lifetime update deel 3 - te weinig geheugen"
En dan vanfaf tijdstip 06:17 - gmapsupp.img
Het is zondermeer mogelijk om geheel Europa alsook (bijvoorbeeld) de OnRoute Motorkaart op de Garmin 660/BMW Navigator IV te plaatsen!
En dan hou je nog ruimte over ook! (van een paar honderd Mb!)
Wat is nu de belangrijke "truc" ?
Als je de MapSource (of MapInstaller) gebruikt worden *alle* kaarten (dus zowel Garmin's kaarten alsook eventuele Onroute Motorkaarten etc) *altijd* in het bestand "gmapsupp.img" geplaatst.
Echter, de Garmin LifeTime Update programma (GarminMapUpdater v2.5.16) maakt daarentegen gebruik van het bestand "gmapprom.img".
Deze bevat alle kaarten van de regio die je tijdens het gebruik van die GarminMapUpdater v2.5.16 hebt gekozen.
En daar kan dus een "probleem" ontstaan;
Als je via die GarminMapUpdater probeert een regio te kiezen, terwijl je voorheen ook MapSource (of MapInstaller) gebruikt hebt om andere of extra kaarten te installeren.
Dan kan het zo zijn dat je kaarten probeert "dubbel-op" te installeren.
En je loopt zelfs risico's (volgens Garmin TV) met overlappende kaarten.
Kortom, je kan ook nog om "onduidelijke" redenen geheugen te kort komen.
Wat is nu de oplossing?
Volgens Garmin TV kan je die eerder genoemde "gmapsupp.img" wissen (of verplaatsen naar een geheugenkaartje in de directory "Garmin").
Als je dan GarminMapUpdater start, kan je dan vaak wel de regio "Full coverage of Europe" selecteren.
Nadat je die GarminMapUpdater gebruikt hebt, kan je de eventuele MotorKaart via MapSource (of MapInstaller) alsnog installeren.
Kortom;
- Gebruik de GarminMapUpdater om de gehele Garmin kaarten te vernieuwen. (zover je toestel dat toelaat, ik weet dat dit zondermeer mogelijk is op de Zumo 660 en de BMW Navigator IV)
- Gebruik MapSource/MapInstaller alleen met de optionele extra kaarten (zoals de OnRoute Motorkaart).
- Gebruik *niet* MapSource/MapInstaller om de regio's van de Garmin kaarten te veranderen, dan loop je een risico van "dubbelop".
(als je GarminMapUpdater gebruikt, en "Full coverage of Europe" kiest, staan alle Garmin kaarten al in je toestel, dus MapSource is daar niet meer voor nodig)
Wel 1 "nadeel";
Omdat MapSource alleen maar naar die "gmapsupp.img" kijkt (en *niet* naar de "gmapprom.img") zal MapSource melden dat er geen kaarten in je Garmin staan.
Terwijl, als je GarminMapUpdater gebruikt hebt, en dan via de Zumo in het menu "Extra", "Instellingen", "Kaart", "Krt Info" kijkt, zal je zien staan:
CN Europe NT 2012.10
[1] ALL
Oftewel de volledige kaart!
PS: Voor de technici;
De "gmapprom.img" is 2.270.976 Kb groot, de "gmapsupp.img" (bij mij: OnRoute Motorkaart Benelux v1.02b) is 180.464 Kb groot.
En dan heb ik nog 368Mb vrij (van de 3,65 Gb) op de BMW Navigator IV !!!

Waarom Garmin het op deze manier doet is mij niet geheel duidelijk, wellicht ter ondersteuning voor kaart-producten van derden o.i.d.