BMW K 1600 GT

Alles op OFF TOPIC gebied

Moderator: RT_Patrick

Beemer-Tycoons
2023
2023
Type: Ik heb een andere motor
Bijz: Kawasaki GTR1400, V-Stream scherm ,Hypro vering.
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Dordrecht

BMW K 1600 GT

Ongelezen bericht door Beemer-Tycoons »

Vandaag eigenlijk een beetje de RT club veraden want ik heb vanmiddag een proefrit gemaakt op de nieuwe BMW K 1600 Gt bij Houtrust motoren te Den Haag.
Na enige tijd geleden een afspraak te hebben gemaakt zou het vanmiddag gaan gebeuren, een proefrit op de zes cilinder,
Bij het maken van de afspraak vertelde men ons dat we wel twee uur mochten rond rijden , tijdens de introductie op de motorbeurs had ik al gezien dat er volgens mij een Zumo 660 navigatie in het dashboard kon worden geintegreert en dus had ik een vast een mooi route gemaakt op mijn Zumo 660.
Het weer was vanmiddag in ieder geval prima en na de nodige formaliteiten te hebben afgewikkeld konden we onderweg, eerst naar buiten naar de motor en wat uitleg en instellingen, helaas kon ik niet mijn eigen Zumo 660 gebruiken want dit bleek een BMW Garmin te zijn en een gewone Zumo werkte niet vanwege andere software en ook mochten we helaas maar 1 uurtje maar onderweg, dus moest ik op de gok wat rond rijden wat jammer was.
Na wat onwennig te zijn weg gereden was ik al snel gewend aan het turbine soepel lopen van de zes cilinder geweldig wat een geluid maakt die machine, maar er waren ook wat mindere dingen, Joke die achterop zat vond de buddy keihard en niet echt comfortabel misschien toch iets te veel verwend met de Corbin die we nu hebben.
Wat mij zelf tegen viel was de kleine en enkele schakelaar voor de richtingwijzers voor biede richting aanwijzers die ook nog eens erg ver van het handvat af zit omdat er ook nog een menu rotatie schijf tussen de schakelunit en het handvat zit, als je eenmaal gewend bent aan de grote dubbele schakelaars die we nu op onze RT hebben wil je na verloop van tijd niets anders meer.
Ook de berg ruimte in de kuip viel me erg tegen, twee kleine vakjes onderin de kuip.
Verder een prachtige machine en een hele leuke ervaring, maar voor ons voorlopig nog geen zes cilinder want ze hebben niet de juiste kleur of was er toch nog iets met de financien ?

Afbeelding
Afbeelding

[groet] Peter
Meer dan 45 Jaar Motor historie :Suzuki 250, Suzuki 750GT, Kawasaki Z900, Kawasaki Z1000, Suzuki 750GT, Honda 350 4cil, Kawasaki 450 2cil, Kawasaki Z550, Kawasaki Z1000ST, Kawasaki 1000GTR, Bmw R1100RT, BMW R1150RT, Kawasaki GTR1400
Afbeelding
JoJothefirst
2024
2024
Type: R1200RT
Bijz: zumo XT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Groningen

Re: BMW K 1600 GT

Ongelezen bericht door JoJothefirst »

Wow Peter,
toch lijkt het mij wel even kicken op die 6cylinder! Ik zag hem staan bij Harry Meijer in Badhoevedorp en droomde alleen maar even van een proefritje. Is je in het rijden an sich ook nog iets opgevallen? Reed hij soepeler of juist houteriger? Was 'ie wendbaarder of juist stugger in het sturen? Niet dat ik zou gaan switchen, ben net een jaar geleden overgestapt op de boxer, maar gewoon eens een ritje op die K1600 te maken lijkt mij toch wel super!
[groet] JoJo
Have some courtesy, have some sympathy, have some taste. (Mick Jagger)
Beemer-Tycoons
2023
2023
Type: Ik heb een andere motor
Bijz: Kawasaki GTR1400, V-Stream scherm ,Hypro vering.

Ongelezen bericht door Beemer-Tycoons »

Je kunt gewoon zonder verdere verplichtingen via de BMW site een proefrit aan vragen , ik heb dat gedaan en de proef rit gemaakt bij Houtrust motoren in den haag.
Het was inderdaad echt kicken zo mooi soepel en trillings vrij als het blok loopt en tijdens het acceleren is het net een turbine waarbij het boven de 4000 rpm loei hard door gaat , ik heb hem niet tot max toeren door laten accellereren want dat kost je geheid in de randstad een hoop pegels vanwege de boetes.
Wel vond ik bij langzaam rijden dat er wat last was van transmissie schokjes maar dat was minimaal, het sturen en de gewichts verdeling zijn prima in orde en zo in dat uurtje dat ik heb gereden ging dat allemaal erg ligt.
De zit positie is wel iets meer voorover als wij gewend zijn op onze RT maar niet hinderlijk het was meer een actieve zit voorover maar hoe dat op de lange duur zich gaat bevallen weet ik niet.
Al met al een leuke en leerzame ervaring en ik kan het een ieder aanbevelen op een proefrit te gaan maken alleen moet je wel beschikken over een sterke wil om de verleiding tot aanschaf te kunnen weerstaan of een dik gevulde portemonnee tot je beschikking hebben.
[groet] Peter
Meer dan 45 Jaar Motor historie :Suzuki 250, Suzuki 750GT, Kawasaki Z900, Kawasaki Z1000, Suzuki 750GT, Honda 350 4cil, Kawasaki 450 2cil, Kawasaki Z550, Kawasaki Z1000ST, Kawasaki 1000GTR, Bmw R1100RT, BMW R1150RT, Kawasaki GTR1400
Afbeelding
EL SCORPIO
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Ongelezen bericht door EL SCORPIO »

Je kan leuke dingen doen met een K1600GT
http://youtu.be/3U-_7p_jfi0
Erikh

Ongelezen bericht door Erikh »

beemerrichard schreef:Je kan leuke dingen doen met een K1600GT
http://youtu.be/3U-_7p_jfi0
Hij had toch wel een aantal keren een voetje aan de grond nodig. :D
Ton1959

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Maar deze dingen kan je toch met de meeste motoren met ABS? Ik dacht heel wat te gaan zien. Misschien heb ik teveel motorstunts gezien.

Ton _004
Hazeldonk
Bijz: Xenon verlichting, valbeugels, HyperPro veren.
Land: NL
Contacteer:

Ongelezen bericht door Hazeldonk »

Beemer-Tycoons schreef:Je kunt gewoon zonder verdere verplichtingen via de BMW site een proefrit aan vragen , ik heb dat gedaan en de proef rit gemaakt bij Houtrust motoren in den haag.

[groet] Peter
Ook ik heb de GT heerlijk kunnen proberen zie http://www.123website.nl/R-1200RT-onderweg/49360333

Ben
R 1200RT 2005 met Pilot Xenon 5000K, Zumo 350LM, SHOEI MULTITEC, SENA SMH5 headset, Nikon D60 en Sony Cyber-shot. Lid BMW Club Nederland, ANWB, WW.

Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT

Qua Patet Orbis.
http://www.r-1200rt-onderweg.nl
Maarten de Vries
Bijz: 2011 model. Bouwjaar 2010
Woonplaats of omgeving: Het Gooi
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maarten de Vries »

Hoi Ben,

Een leuk verslag van je proefrit.

Gr. Maarten
Hazeldonk
Bijz: Xenon verlichting, valbeugels, HyperPro veren.
Land: NL
Contacteer:

Ongelezen bericht door Hazeldonk »

Maarten de Vries schreef:Hoi Ben,

Een leuk verslag van je proefrit.

Gr. Maarten
Dank je wel Maarten!

groet,

Ben
R 1200RT 2005 met Pilot Xenon 5000K, Zumo 350LM, SHOEI MULTITEC, SENA SMH5 headset, Nikon D60 en Sony Cyber-shot. Lid BMW Club Nederland, ANWB, WW.

Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT

Qua Patet Orbis.
http://www.r-1200rt-onderweg.nl

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “RT Café”