Volgens mij komen lekke banden sowieso erg weinig voor. Ik heb het met de auto al hoogst zelden (hoewel ooit een keer 3x in 3 weken...

) Die rommel in je band is niet fijn. Ik heb het met de auto onlangs gehad (een dikke bout in de band gereden). Dat was dan weer mijn eerste lekke band in 20 jaar ofzo. Van Volvo zit er zo'n setje bij om de band met die troep te vullen en op te pompen. De bandenman was er erg blij mee...not.
Ik vind het eigenlijk een beetje teveel zekerheid willen inbouwen voor iets dat zo zelden voorkomt. Tuurlijk, het is erg vervelend als je ergens staat, maar ik denk dat de nadelen niet opwegen tegen de voordelen. Net als die bandenspanningssystemen. Erg leuk, maar waar is het precies goed voor? Het is alleen maar weer een extra metertje waar je steeds op gaat kijken. Check gewoon eens in de zoveel tijd je spanning met zo'n los metertje, scheelt je een paar honderd euro. Overigens voel ik het al als er 0,2bar te weinig in mijn (voor)band zit. Dan stuurt ie nét niet lekker scherp meer. Ik hou van iets hardere banden, want ik wil feedback, vandaar dat ik het vrij snel doorheb als er wat minder in zit.