nieuw in forum

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderator: RT_Patrick

rt-tje

nieuw in forum

Ongelezen bericht door rt-tje »

Hallo ik ben net nieuw in het forum, ik rij een R1100RT sinds 2 weken.
Ik ben 50 jaar en heb net mijn motorrijbewijs gehaald 8 maart j.l.
Mijn vrouw is op dezelfde datum ook geslaagd ook en nu maar genieten van het mooie weer en de motor. Een jongensdroom is in vervulling gegaan -1100-
Berrybeer
2023
2023
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden

Re: nieuw in forum

Ongelezen bericht door Berrybeer »

[welkom] Rt-tje,
...klinkt als een hell of a midlife.... :D :D ....marruh groot gelijk....wilde eerst mezelf ook pas op mijn vijftigste een -1150- cadeau doen...ben nu heel blij dat ik het eerder gedaan heb.. _004 Veel plezier op dit forum en met je -1100-
RHarryRT

Ongelezen bericht door RHarryRT »

Hoi rt-tje

Welkom op ons gezellige en leerzame forum,ook ingeschreven voor de rt dag op 17 april.
Vele veilige en plezierige kilometers op je rt samen met je vrouw en misschien tot 17 april.

rtreffen2011

Harry
LHHC

Ongelezen bericht door LHHC »

rt-tje schreef:Hallo ik ben net nieuw in het forum, ik rij een R1100RT sinds 2 weken.
Mijn vrouw is op dezelfde datum ook geslaagd ook en nu maar genieten van het mooie weer en de motor. Een jongensdroom is in vervulling gegaan -1100-

RT-tje, hier is volgens mij ook sprake van een meisjesdroom.......................of niet soms..?? What's the lady's choice?
Welkom op dit gezellige en informatieve forum.
Egbert van zalk
Bijz: Graphit Grau Metallic
Woonplaats of omgeving: Nunspeet

Ongelezen bericht door Egbert van zalk »

Hey RT,

Tja jong, verstand komt met de jaren.
Bij mij duurde het vijf jaar langer :lol:
Ik zou zeggen: neem de rest van de week vrij en ga kilometers maken! _004
Door omstandigheden ben ik vandaag voor de eerste keer dit jaar op mij RT gestapt, en met een omweg naar m`n werk gereden.
De terugweg vanmiddag was nóg leuker, de hanvatverwarming kon weer uit!
Veel plezier van jullie RT! Big RT Smile

Groeten,

EgbeRT
Rijd nóóit sneller dan je bankrekening toelaat!
Walter
Erelid
Erelid
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: Zumo 210 - GoPro Hero
Woonplaats of omgeving: Naarden, 't Gooi
Contacteer:

Ongelezen bericht door Walter »

Hallo RT-tje,

Van harte [welkom]
Je zal waarschijnlijk wel de nodige uurtjes op het forum te vinden zijn want hier is voor de liefhebber een schat aan informatie te vergaren.
Mocht je iets specifieks willen zoeken, dan kan je met een trefwoord de handige zoekfunctie gebruiken.
Veel plezier hier en tot ziens!
Walter
Medebeheerder BMW RT Forum
Afbeelding
jan-rt
Bijz: 847 Biarritzblau
Woonplaats of omgeving: Leerdam

Ongelezen bericht door jan-rt »

Hallo Rt-tje,

Ook voor mij was het op m'n 50ste pas raak.
Veel plezier de komende jaren op de RT

Jan
Enjoy the yourney!
EL SCORPIO
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Ongelezen bericht door EL SCORPIO »

RT-tje, Welkom op dit gezellige forum.

Je gaat veel plezier beleven aan je fiets.
En voor de slechte dagen is er genoeg leesvoer op het forum
BertL
2024
2024
Bijz: K1200GT/2008
Woonplaats of omgeving: Ommen

Ongelezen bericht door BertL »

RT-tje, van harte met het behalen van je rijbewijs en de aanschaf van de fiets. Veel veilige kilometers toegewenst !
GrTz
BertL
rt-tje

allemaal bedankt voor de reacties, helaas een poosje weg geweest, ik hoorde dat het iedereen wel een keertje overkomt maar om nu al onderuit te gaan daar had ik niet op gerekend.
19 maart onderuit gegaan op de Raalterweg, behoorlijke schade aan de motor _002 maar ben er zelf relatief goed vanaf gekomen gekneusde hand en ribben. Mijn vrouw zat achterop heeft haar pols verbrijzeld maar is geopereerd en het komt waarschijnlijk wel weer goed.
We reden niet hard maar het was wat glad ik had het helemaal niet in de gaten.
Deze week kan ik de motor weer ophalen ik moet er weer opstappen en kilometers maken om ervaring op te doen, proberen om dit een 2e keer te voorkomen.
[groet]
Jan
rt-tje

LHHC schreef:
rt-tje schreef:Hallo ik ben net nieuw in het forum, ik rij een R1100RT sinds 2 weken.

RT-tje, hier is volgens mij ook sprake van een meisjesdroom.......................of niet soms..?? What's the lady's choice?
Welkom op dit gezellige en informatieve forum.
Hoi Luc,
helaas wat laat maar lees mijn berichten en je ziet waarom. Jolanda vindt de RT te zwaar zij heeft haar keuze nog niet gemaakt, na ons ongeluk kan ze voorlopig nog niet rijden. Zij wil graag een Honda Deauville of een BMW F800st.
Jan
rt-tje

RHarryRT schreef:Hoi rt-tje

Welkom op ons gezellige en leerzame forum,ook ingeschreven voor de rt dag op 17 april.
Vele veilige en plezierige kilometers op je rt samen met je vrouw en misschien tot 17 april.

rtreffen2011

Harry
Volgend jaar doe ik mee, helaas dit jaar door ongeluk niet gelukt. Lijkt me een geweldig die RT dag
Jan
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Inderdaad geweldig de rtreffen2011 _004
Je kon letterlijk over de RT's lopen!
Er stond werkelijk voor een hemels vermogen aan motoren, echt g e w e l d i g om te zien.

Er was amper nog vrije parkeerruimte over voor de paar 4-wielige die er stonden. :twisted:
Ketelhaven was die dag met recht RT-Haven. (of RT-Heaven _005 )

Wat betreft je voorval;
Zoals een zeer gewaardeerde instructeur regelmatig aangaf;
Er zijn twee categorieën motorrijders: degene die gevallen zijn, en degene die nog moeten vallen.

Als het je overkomt kan je het hopelijk plaatsen onder de noemer van een leermoment.
Hoe vervelend het ook is, natuurlijk.

En helaas spreek ik uit ervaring. :$
LHHC

Ongelezen bericht door LHHC »

Goh, wat een nare :O situatie zo vlak na het behalen van jullie rijbewijzen. Fijn om te horen dat de schade aan mens en machine herstelbaar is, tijd zal hier z'n werk moeten doen.
Verder ook goed en positief dat jullie al verder kijken en zeker weer zullen opstappen.
De Deauville en ST800 zijn in 'aard en wezen' toch totaal verschillende motoren, verrassend

Ik wens jullie beterschap met alles wat moet herstellen en tevens weer een veilige opstap naar deze fantastische hobby _004
Ton1959

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Veel plezier op het forum en hopelijk hebben jullie het ergste weer gehad. Vallen is zeer zeker niet leuk en ik ben blij dat ik er een paar keer goed vanaf gekomen ben zelf. Maar ja kan ook met de fiets of de auto gebeuren of als je de weg over steekt. Veel succes met de motor en tot volgend jaar op het treffen alvast.

Ton _004
rt-tje

Re: abs

Het gaat nog niet goed met de BMW
vorige week terug naar de garage om de BMW op te halen en denk dan dat alles goed is,
rij weg uit Nieuwleusen bij Ten Cate blijf eerst in de buurt 3o km gereden alles goed en rij de snel weg op naar huis. :D
Op weg naar Zwolle nog alles Ok :D
Afslag Ommen Deventer probleem abs knippert weer en een rare zoem _003,
Maar eerst naar huis voor de koffie, dan weer terug naar Ten Cate de hele motor gesloopt om het probleem te vinden ze komen er niet uit en bellen met BMW dealer blijkt relais ook stuk te zijn.
Wat vinden jullie hier nou van, de BMW staat na ons ongeluk zeven weken bij de dealer en is nog niet goed.
Bij aankoop negen weken geleden was de abs ook al niet goed en nu verwacht je toch dat het is gerepareerd. _003 hebben jullie hier ervaring mee??

Jan.
Marcel 1200rt
Bijz: K1600GT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: heerlen

Ongelezen bericht door Marcel 1200rt »

Hoi Jan,

Jullie hebben wel een onvervalste valse start. Ik hoop dat de rt en jullie conditie snel weer ok zijn èn blijven. _004

groeten,
Marcel
Toen: Zündapp GTS50, KS50, Zündapp Super Combinette 515 ('63), Z650, Bol d'Or 750, Z1000R, ZZR1100, R1150RT, R1200RT, R1150GS, Honda XL600R, Suzuki M1800R, R1200RT
Nu: K1600GT
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Een wel erg verlaatte reactie van jullie forumbeheerder. Helaas ontgaat me wel eens iets . . . :(
Jan, je hebt inmiddels een persoonlijk bericht van me gehad.
Een RT-FORUM BLOEMETJE willen we jullie alsnog doen toekomen . . . .

[groet] en sterkte
Jos
rt-tje schreef:allemaal bedankt voor de reacties, helaas een poosje weg geweest, ik hoorde dat het iedereen wel een keertje overkomt maar om nu al onderuit te gaan daar had ik niet op gerekend.
19 maart onderuit gegaan op de Raalterweg, behoorlijke schade aan de motor _002 maar ben er zelf relatief goed vanaf gekomen gekneusde hand en ribben. Mijn vrouw zat achterop heeft haar pols verbrijzeld maar is geopereerd en het komt waarschijnlijk wel weer goed.
We reden niet hard maar het was wat glad ik had het helemaal niet in de gaten.
Deze week kan ik de motor weer ophalen ik moet er weer opstappen en kilometers maken om ervaring op te doen, proberen om dit een 2e keer te voorkomen.
[groet]
Jan
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
JaKo

Ongelezen bericht door JaKo »

Hoi Jan

Hopenlijk is dit alles wel garantie ?!

Mocht je ondanks alles toch niet het volle vertrouwen hebben, overweeg dan eens om langs te gaan bij Motor Service Amersfoort in Den Dolder. Mijn 1200RT is daar onlangs geweest voor 'alleen' maar een paar nieuwe banden, nieuwe remschijven, nieuwe -blokken en een vakantiecheck. Alles wordt je daar uitgelegd, het hoe en waarom dingen worden gedaan. Ik heb absoluut geen verstand van motoren, maar vond het prachtig om te zien en weet je... hij knuffelt zelfs even met je motor...! ;)

Mijn motor is weer lekker vertrouwd en ik ga met een gerust hart over een weekje toeren in het Harzgebergte. Echt waar, je komt daar echt vol vertrouwen weer vandaan. Hij is uiteraard niet gratis, maar zeker ook niet (te) duur. _004

Het is lekker(der) rijden wanneer je (weer) volledig vertrouwen hebt in dat stuk techniek tussen je benen !

Ik hoop dat e.e.a. snel naar tevredenheid is opgelost en jullie lekker kunnen gaan toeren. Als je een beetje rondkijkt op dit forum, dan vindt je prachtige toerritten. Genieten is het credo !

Groeten van een collega-midlife-crisist :D
Jaap
Ton1959

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Garantie? Dat heb je toch niet voor vallen hé? Ik ging naar zo'n dealer nog niet eens terug. Wel jammer dat er zoveel dealers zijn die zo vaak half werk doen. Gewoon bij Kenny langs dan weet je weer wat de ouderwetse goede service is. Het lijkt erop dat veel dealers (auto en motor) meer op verkoop als op service gericht zijn.

Ton _004
Laatst gewijzigd door Ton1959 op 20 mei 2011, 19:13, 1 keer totaal gewijzigd.
rt-tje

Hallo Jaap,

bedankt voor de tip, van mijn vroegere rijinstructeur had ik dezelfde tip gekregen.
Ik denk dat ik jullie raad maar ga opvolgen en langs ga in Den Dolder, het gevoel zal dan inderdaad vertrouwder zijn.
Ik ga op zoek naar mooie ritten en eindelijk genieten van de motor

Jan
Erteetje

Ongelezen bericht door Erteetje »

Dat is nu wat ik mis. Dat mijn vrouw het motorrijbewijs heeft.
Altijd leuker om samen te rijden. Maar je kunt niet alles hebben in het leven :$

Veel plezier en veilige kilometers op je RT

Luc

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”