Gr, Ralph
Moderator: RT_Patrick
Vertel !!nonkel moto schreef:een ding is zeker de bt021 voorband komt er bij mij nooit meer op
de voorband had een ongelijkmatige afslijting en kreeg noppen op de zijkant waardoor slecht bochtenwerk en was niet meer tevertrouwenBrommertje114 schreef:Vertel !!nonkel moto schreef:een ding is zeker de bt021 voorband komt er bij mij nooit meer op
Bij de aanschaf van mijn brommer is die er omgelegd, de achterband was nog goed... ik heb geen klachten. Wat zijn de jouwe?
Eric
Ok, bedankt voor je antwoord.nonkel moto schreef:de voorband had een ongelijkmatige afslijting en kreeg noppen op de zijkant waardoor slecht bochtenwerk en was niet meer tevertrouwenBrommertje114 schreef:Vertel !!nonkel moto schreef:een ding is zeker de bt021 voorband komt er bij mij nooit meer op
Bij de aanschaf van mijn brommer is die er omgelegd, de achterband was nog goed... ik heb geen klachten. Wat zijn de jouwe?
Eric
bandendruk stond altijd op 2.5 nu zit er mpr2 op wat een grote verbetering is
Kijk maar eens op mijn draadje "Slechte ervaring met PR2", zelfde ellende. _002 _002 _002WernerB schreef:Heb inmiddels 8000km afgelegd met de Michelin PR-2 op mijn R1100rt. Zowel de voor-als de achterband vertonen forse cuppingsverschijnselen. Voorts: de rechterzijde van mijn voorband vertoont extreme slijtage. Bandenspanning ( check ik wekelijks) voor: 2,5 en achter 2,9.
........
Overigens blijken vooral zwaardere motoren last te hebben van het beruchte cuppen.
Extreme slijtage van de voorband aan de rechterzijde zou, volgens kenners, kunnen liggen aan het kantelmoment van elke boxermotor. Zie hiervoor ook eens vele reacties en foto's op het forum van BMW Motor Club Vlaanderen.
Have a nice BMW-day,
WernerB
Volgens de bridgestone bandenboeren op de motorbeurs te Utrecht is er een speciale GT uitvoering van de BT023 speciaal voor dikke toerfietsen. In de folder staat dan specifiek voor onder andere FJR, RT, GTR e.d. Daar zit een extra stevige koordlaag in tegen vervorming en cuppen. Als die GT uitvoering in alle RT maten te leveren is zou dat mijn voorkeur hebben bij de BT023.Stally4 schreef:Hey Werner,
Ondertss al de nieuwe banden op de motor?
Zijn de problemen met de trillingen nu van de baan?
Ik sta nml ook te springen om mijn set MPR's2 te wisselen.
Banden zijn na 14000km zo goed als op. Was echt geen succes.
Hier ook cuppen dat het een lieve lust is.(zoals hier ook al iemand schreef "de ratten hebben er precies aan geknaagd ...")
Beter kan ik het niet omschrijven.
Als gevolg van die cupping ook enorme irritante trillingen/vibraties. Deze waren er reeds van bij de eerste 1000km...
In ieder geval, voor mij geen PR's meer ... Toch maar ff de BT023 bekijken ...
Mvg,
Stally
jochembruinhof schreef:Heb vandaag 2 bridgestones BT 023 ( achter geen BT 023 R GT, maar de gewone BT 023) laten monteren op mijn R 1150 RT. Rijdt wel heel anders dan de PT2 van Michelin. Veel lichter sturend en veel directer wegcontact voor mijn gevoel.
Ik sta ook voor de keuze of ik een BT023F of BT023F(GT) laat monteren. Van de week bestelde ik bij Mopedriefen de BT023F, maar kwam er vandaag achter dat de BT023F(GT) wordt geadviseerd. Zal toch niet voor niets zijn. Ben dus aan het twijfelen of ik deze BT023F retourneer voor de (GT) versie. Heb de BT023F op marktplaats gezet voor € 105,00. Kost het niets en bestel ik een (GT) versie.jochembruinhof schreef:Heb vandaag 2 bridgestones BT 023 ( achter geen BT 023 R GT, maar de gewone BT 023) laten monteren op mijn R 1150 RT.
Ik heb mij BT023F weer ingeleverd en een voor en achterband voor de 1200RT aangeschaft. Dus de BT023F(GT) en BT023R(GT). Gekocht bij Moped Reifen (internet) voor € 245, 75 incl bezorgen.HHAGEN schreef:Voor de R1200RT is er een speciale versie nl de BT-023 GT op de markt gebracht. Als je even doorsurft op internet dan kun je deze band (v/a) zelfs redelijk goedkoop aanschaffen. Ik koop zelf altijd mijn banden voor mijn motor/auto/caravan via internet.![]()
Henk Hagen.
De laatste 1.500km is de voorband snel achteruit gegaan. Inmiddels is het zachtere rubber dat aansluit op het loopvlak harder weggesleten dan het loopvlak zelf. Hierdoor krijg je een hoogteverschil met het loopvlak met een duidelijke rand. Dat rijdt in bochten echt niet lekker. De voorband gaat eruit met 14.000km. De achterband is nog prima en blijft nog even. Samengevat vind ik de wegligging van de BT-023 bijzonder prettig in alle omstandigheden. Het slijtage patroon valt wat tegen, want feitelijk zou de band kwa loopvlakprofiel nog zeker een tijdje mee moeten gaan. Ik heb Brigdestone van het slijtagepatroon op de hoogte gebracht.Ralph Romein schreef:De tussenstand:
Ik heb inmiddels (nov 2010) 10.000 km op mijn BT-023 (GT) staan. De staat van de banden vind ik nog steeds behoorlijk goed. Ik heb geen last van schubben of ongelijk slijten en verwacht er nog zeker 6.000 km mee te kunnen rijden. De wegligging vind ik werkelijk zeer goed!
Ik rij veel woon-werk (snelweg). Mijn bandenspanning is: voor 2.6 en achter 3.0 bar
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!