[/Humor mode Aan] Ik ben gestopt met de potjes, want ik heb er vrede mee en zie het toch alleen maar in spiegel. Ik ben als zodanig "genezen"

[/Humor mode Uit]
Software v3.80 is dus de basis-software van de unit.
Ik heb deze van zowel de Zumo 660 alsook de BMW Navigator uitgepakt en bit-voor-bit vergeleken, en die zijn, zoals ik al verwachtte, 100% gelijk.
BMW Motorrad 3.00 is volgens mij de rom-image (die maakt van de BMW Navigator de specifieke functies heeft van Herrn. BMW, in plaats van de Zumo 660. Denk hierbij aan de kompas, en wat andere BMW-only zaken die je niet hebt met de Zumo 660)
GPS 2.90 is de software van de GPS-gedeelte welke de satellietinformatie moet verwerken.
Die zijn niet verschillend tussen de Zumo 660 en de BMW Navigator IV.
(Ik heb voor mijn Garmin 2820 daar ooit wel eens een update voor ontvangen ivm verbeteringen betreffende WAAS, maar is een zeldzaamheid)
DSP 2.20 is volgens mij de software voor de microfoon cq. telefoon-gedeelte.
Maar is ook gelijk tussen de Zumo 660 en de Navigator IV.
Tekst v2.60 is de van te voren opgenomen stem, welke alleen rij-instructies geeft (ook in verschillende talen) maar met een beperkte vocabulaire.
Straatnamen worden dus niet uitgesproken, ook niet de eventuele teksten die op het scherm van het apparaat verschijnen.
Via WebUpdater kan je, nadat je geselecteerd hebt welke talen je allemaal wenst, deze downloaden en installeren.
Daarentegen is de kwaliteit heel goed, en zeer duidelijk te verstaan
Spraak 1.80 is de TTS (Text-To-Speech) software welke de straatnamen fonetisch omzet (uitspellen van daadwerkelijke straatnamen, afslagen, etc) naar spraak met een licht computer-accent. Via WebUpdater kan je, nadat je geselecteerd hebt welke talen je allemaal wenst, deze downloaden en installeren.
Via WebUpdater kan je verschillende talen en stemmen kiezen, voor zowel de TTS (voorlees-stem) alsook de reguliere (gesamplede) stem.
Hoewel ik persoonlijk altijd voor niet-TTS zou kiezen, omdat de Zumo 660 een gekend probleem heeft dat de TTS-stemmen veel te zacht door komen.
En misschien heb je daar ook last van, maar daar zal ik ook naar kijken/luisteren

tijdens de koffie...