BMW R1200RT doet niets

Bekabeling, zekeringen, accessoires en storingen.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
head02
Type: R1200RT/LC
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Lisse

BMW R1200RT doet niets

Ongelezen bericht door head02 »

beste mensen,
wilde vandaag even lekker rijden, vroeg vrij genomen en.................de brommeRT doet niets.
1200RT uit sept. 2009, km = 4.800.
als ik de sleutel omdraai hoor ik niet de brandstofpomp draaien. als ik starten wil hoor ik alleen het geklik van het relais vand e startmotor. voor de rest niets.

zit er ergsn een geheime startonderbreking op waar ik niets van af weet.
dacht eerst dat de accu leeg was, maar ik heb genoeg licht, claxon werkt perfect.
wie o wie
HansD
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Re: BMW R1200RT doet niets

Ongelezen bericht door HansD »

head02 schreef:beste mensen,
wilde vandaag even lekker rijden, vroeg vrij genomen en.................de brommeRT doet niets.
1200RT uit sept. 2009, km = 4.800.
als ik de sleutel omdraai hoor ik niet de brandstofpomp draaien. als ik starten wil hoor ik alleen het geklik van het relais vand e startmotor. voor de rest niets.

zit er ergsn een geheime startonderbreking op waar ik niets van af weet.
dacht eerst dat de accu leeg was, maar ik heb genoeg licht, claxon werkt perfect.
wie o wie
Licht en claxon zegt niet al te veel over de staat van de accu. Heeft de motor een tijdje stil gestaan?
Als je klak-klak-klak-klak.... hoort van de startmotor dan is er waarschijnlijk niet genoeg spanning/stroom om de startmotor te laten aangrijpen op de startkrans op het vliegwiel. Heb je een acculader? Wellicht eerst eens bijladen, om te kijken of dat het probleem is?

Succes.
Hans
head02
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Lisse

Ongelezen bericht door head02 »

ben er al achter (maar wordt er niet blij van)

toen ik de sleutelvandaag voor eerste instak gaf hij snel een melding EWS....weet ik veel....en daarna niets meer.

EWS betekent dat de sleutel niet past bij de fiets. er zit een transponder ind e sleutel en in een ring onder het conatct slot. en beiden moeten overeenkomen. opeens is dit niet meer zo.

heb de fiets in duitsland gekocht dus dacht dat is balen. maar kom net bij de local dealer vandaan en wat blijkt , ik heb nog 6 maanden garantie (de garantie wordt namelijk overgedragen aan de volgende eigenaar).
dus fiets wordt mogen opgehaald.

eletronica is leuk.............maar soms.................
Hazeldonk
Type: R1200RT
Bijz: Xenon verlichting, valbeugels, HyperPro veren.
Woonplaats of omgeving: Dordrecht
Contacteer:

Ongelezen bericht door Hazeldonk »

head02 schreef:ben er al achter (maar wordt er niet blij van)

opeens is dit niet meer zo.

eletronica is leuk.............maar soms.................
Schrale troost _002 , het is niet de eerste keer dat het iemand overkomt. Maar de garantie overdracht is weer een +punt. :D

Ben
R 1200RT 2005 met Pilot Xenon 5000K, Zumo 350LM, SHOEI MULTITEC, SENA SMH5 headset, Nikon D60 en Sony Cyber-shot. Lid BMW Club Nederland, ANWB, WW.

Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT

Qua Patet Orbis.
http://www.r-1200rt-onderweg.nl
aantzeetje
Type: R1200RT
Land: B
Woonplaats of omgeving: Oostduinkerke

Ongelezen bericht door aantzeetje »

'k zou toch eens nakijken met je chassisnummer en je bmw dealer. Twee jaar geleden is daar een terugroepaktie op geweest (slechte batch transponders). Waarschijnlijk werd je door bmw niet verwittigd omdat je fiets toen Duitsland al verlaten had. De Duitse dealer had je echter wel kunnen verwittigen. Maar ja, uit het oog, uit het hart.

Je mag van geluk (geluk bij een ongeluk) spreken dat je thuis was. Wij stonden ergens in Frankrijk in het hol van Pluto toen de transponder het voor bekeken hield. Straatnaam svp, wegeltje heeft geeen straatnaam maar ik kan u de gps coordinaten doorgeven waar we staan. Daar kunnen wij niks mee, hebbben geen gps. Pff, op de CR... van X naar Y 3de straat rechts. En ja hoor, 8 uur later waren we weer thuis. Was beter zelf naar huis gereden en de wagen met aanhanger genomen. Ging hem zeker 4 uur gescheeld hebben.
HansD
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Ongelezen bericht door HansD »

head02 schreef:toen ik de sleutelvandaag voor eerste instak gaf hij snel een melding EWS....weet ik veel....en daarna niets meer.
Had je de reserve sleutel nog geprobeerd?
Hans

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Elektrische Systemen”