Zelf cardanolie vervangen

Zelf sleutelende leden vertellen over hun project en/of laten de voortgang daarvan zien.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
bmwrene
Type: R1200RT/LC
Bijz: Je voelt het pas als je het door hebt.
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Bladel

Zelf cardanolie vervangen

Ongelezen bericht door bmwrene »

Dit kwam ik op YouTube tegen :D voor die er wat aan hebben. _001

[media]sjg5fK1ZMTk[/media]

Kijk ook ff op "Gezamenlijke initiatieven" _005 motortraining _004 op dit forum
[groet] BMWrené
Ton1959

Re: Zelf cardanolie vervangen

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Ik ben blij dat mijn aftap op een betere locatie zit bij de cardan. Bij mij is dat ongeveer 5 minuten werk om de cardanolie te vernieuwen. Staat overigens de spiebanen smeren nog steeds bij het onderhoudsschema? Wel een mooi filmpje en heel duidelijk.

Ton
jaybmw
Type: R1200RT
Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Brabant !

Ongelezen bericht door jaybmw »

Dit is iid de manier zoals het in het wp-handboek staat.In feite was voor de 1200's de cardanolie levenslang te gebruiken,vandaar de vermoeilijkte verversmethode.Echter in de praktijk bleek dit niet het geval,zodat men hem omde 20 of 40dznd km ververst met als gevolg wat extra werk in vergelijk met de oudere types.Wel altijd de o-ring van de abs-sensor vervangen,en zoals getoond de juiste aanhaalmomenten gebruiken! Ik zelf doe het iedere 20dznd km,en dan is het behoorlijk vervuild/donker wat eruit loopt.Nieuwe lagers en keerringen zetten is een dure aangelegenheid en kan voorkomen worden door tussentijds het cardan te verversen,en ook de spiebanen met een goed vet in te smeren.(lithiumvet,of het witte vet wat gebruikt wordt in de film.Dit kan ook kettingvet voor een motorfietsketting zijn of vet wat gebruikt wordt om brackets van buitenboordmotoren te smeren= waterbestendig!)

[groet] ,Jeroen.
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
Ton1959

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Maar dat invetten van die spiebanen zou dus ook nog steeds moeten staan dan in het serviceboek of is het meer overgenomen van vroegere modellen. Een cardanolie levenslang lijkt me ook niet echt slim maar ja ik neem aan dat niemand doet.

Ton
jasper75

Ongelezen bericht door jasper75 »

Hoe kunnen ze dit toch bedacht hebben als het voorheen zo makkelijk was :?: :?: :?:
Ik wil misschien nog eens de overstap naar de gs maken, dan heb ik nu al m'n eerste ergernis te pakken _003

Maar wel een mooi filmpje _004

Gr Jasper
vioma

Ongelezen bericht door vioma »

Ik wil misschien nog eens de overstap naar de gs maken, dan heb ik nu al m'n eerste ergernis te pakken
Vanaf september 2007 heeft de 1200 GS weer een gewone aftapplug _004 Dus wil je GS kopen en geen ergernis hebben koop dan niet een te oude ;)
jasper75

Ongelezen bericht door jasper75 »

Oke bedankt voor de tip _004
Stingray

Ongelezen bericht door Stingray »

vioma schreef:
Ik wil misschien nog eens de overstap naar de gs maken, dan heb ik nu al m'n eerste ergernis te pakken
Vanaf september 2007 heeft de 1200 GS weer een gewone aftapplug _004 Dus wil je GS kopen en geen ergernis hebben koop dan niet een te oude ;)
Das niet grappig.............

Big RT Smile
vioma

Ongelezen bericht door vioma »

Jawel .. voor jou is het hobby en geen ergernis ;) En het verversen van jou GS was toch ook zo klaar _004
Baird
2024
2024
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Ongelezen bericht door Baird »

vioma schreef:
Jawel .. voor jou is het hobby en geen ergernis ;) En het verversen van jou GS was toch ook zo klaar _004
zeker gezien de magnetische wonderolie die er uit kwam!
Met vriendelijke motorgroet
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Sleutelprojecten van leden”