De enige keer dat ik inderdaad van ver een motor zag aankomen was toen mijn ogen werden getriggerd door een motor waar van niet alleen de knipperlichten knipperde maar waarvan ook het grootlicht in de zelfde regelmaat mee knipperde.
Het gaat hier om een alarmlicht module die ook het grootlicht laat mee knipperen terwijl het dimlicht gewoon constant blijf branden, ik zelf heb xenon verlichting als dimlicht dus het laten knipperen van het grootlicht heeft niet zoveel effect en daarom heb ik de aansluiting voor het grootlicht gebruikt om de standaard mistlampen op mijn R1150RT te laten knipperen door deze kabel aan te sluiten achter de mistlampschakelaar hierdoor maak ik toch nog gebruik van het standaard relais om de mistlampen te schakelen want de knipperlicht module mag maar max 60 W schakelen, maar je kan natuurlijk ook andere extra lampen hiermee aansturen.
Ik heb ook het Kissan knipperlicht relais op mijn motor geinstalleerd en dat gaat goed samen met de knipperlicht module alleen gaan de alarmknipperlichten uit na de door jezelf ingestelde uitschakeltijd ( 8/30/48 sec ) uit en moet je het opnieuw aan zetten tevens mag je dan geen runninglichts voeren want dan gaat het systeem op tilt.
De knipperlicht module is vrij simpel zelf aan te sluiten je moet er alleen wel eigenlijk aan beide zijde de zijbeplating hiervoor demonteren om de bedrading netjes weg te kunnen werken.
Ik wil beslist geen extra reclame voor de makers van deze modules Mototronix maken en heb ook GEEN connecties hier mee mar ik vind het een veel veiliger gevoel om hier mee tussen de files door te rijden.
Voor meer info en ook andere veilig licht systemen zie http://www.mototronix.nl ze hebben ook een stand op de komende motorbeurs in Utrecht.
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)