verstelbare rem - koppeling set

Alle overige technische zaken.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
martijnK

verstelbare rem - koppeling set

Ongelezen bericht door martijnK »

Hallo iedereen!

Krijg binnenkort een R 1100RT uit 97' in mijn schuur te staan, waar ik erg blij mee ben :D

Nu rijdt mijn vriendin ook, allemaal leuk en aardig, maar ze heeft echt kleine handen en voeten!
Vooral bij het ontkoppelen moet ze bijna de muis van haar hand van het stuur halen om de vingertoppen om het hendel te krijgen :lol:

Nu ben ik hier op het forum en ook op de rest van het grote internet :shock: wat aan het zoeken geweest naar verstelbare setjes.
Die zijn uiteraard te vinden, maar dan alleen voor het type buikschuiver en niet voor mijn aanstaande RT!

Iemand tips?!
Inspector Gadget

Re: verstelbare rem - koppeling set

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Alleen geeft Wunderlich bij de "Fahrzeugzuordnung" weer niet aan dat het voor de R1100RT geschikt is.
Wat ik ook bemerkte bij de andere leveranciers.
_001
vioma

Ongelezen bericht door vioma »

Ja wel ! als je in de wunderlich schop zoekt bij 1100rt kom je op deze hendels uit. Zo heb ik ze gevonden .
Inspector Gadget

Ok, ben heel benieuwd dan.
Want Wunderlich bij navraag hamert er bij mij op om goed te kijken naar die "Fahrzeugzuordnung/matches with"-tab aangezien het niet altijd voor elk model motor geschikt is.

Het is tenslotte ook de groep "R850-1100-1150RT" die je op Wunderlich's website kiest, en ik weet uit eigen ervaring dat niet alles onderling uitwisselbaar is tussen de verschillende modellen. ;)
vioma

Ongelezen bericht door vioma »

dutchmidiman schreef:Ok, ben heel benieuwd dan.
Want Wunderlich bij navraag hamert er bij mij op om goed te kijken naar die "Fahrzeugzuordnung/matches with"-tab aangezien het niet altijd voor elk model motor geschikt is.
Het is tenslotte ook de groep "R850-1100-1150RT" die je op Wunderlich's website kiest, en ik weet uit eigen ervaring dat niet alles onderling uitwisselbaar is tussen de verschillende modellen. ;)
:oops: :oops: Daar heb ik dus ff niet goed gekeken er staat 1100 S en inderdaad geen rt , zo te zien staan in de lijst alleen types met hydr bediende koppeling :?: :?:
Inspector Gadget

Ja, dat idee had ik ook al. _002
Wunderlich, in tegenstelling tot de andere Deutsche niet-OEM leveranciers, heeft de "onhebbelijkheid" de 850, 1100 en de 1150 qua hun accessoires op 1 hoop te gooien.

Ik ben daar ook wel eens flink "ingestonken" door een Carbon achterspatbord bij hen te bestellen.
Helaas bleek dit het verkeerde model te zijn, en na contact met de Deutsche fabrikant die mijn bevindingen ook bevestigde, heb ik na enkele 5-en en 6-en, uiteindelijk mijn geld terug gekregen.
(en het stond ook nog op de bijgesloten "Zulassung" (o.i.d.) papier welk model voor welke motor geschikt was... :( )

Vandaar mijn dubbele opmerkzaamheid bij Herrn. Wunderlich. ;)

En heb ik vooralsnog geen oplossing gezien die wel voor de R1100RT geschikt is.
martijnK

Zoiets als dit kwam ik op een andere site ook al tegen.
Heel mooi setje, met vlak daaronder (kan schijnbaar ook op een 1100 RT) een scott oiler _001

Durf ik niet aan :$

Iemand anders nog ideeen? :(
Inspector Gadget

Zover mij bekend zijn er geen verstelbare setjes beschikbaar voor onze "draadgebonde" koppeling. (de R1100RT dus)

Maar een ander idee wellicht;
http://ascycles.com/detail.aspx?ID=43213
http://www.ascycles.com/detail.aspx?ID=43208

Ik gebruik deze zelf ook, en helpt m.i. ook bij de wat kleinere handen om toch grip te houden.
martijnK

dutchmidiman schreef:Zover mij bekend zijn er geen verstelbare setjes beschikbaar voor onze "draadgebonde" koppeling. (de R1100RT dus)

Maar een ander idee wellicht;
http://ascycles.com/detail.aspx?ID=43213
http://www.ascycles.com/detail.aspx?ID=43208

Ik gebruik deze zelf ook, en helpt m.i. ook bij de wat kleinere handen om toch grip te houden.
Bedankt voor t mee denken, ik hou het in mijn achterhoofd, maar het is toch niet helemaal wat ik zoek!

Iemand ervaring met bij buigen van hendels? :$
Ton1959

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Het buigen van een hendel is geen goed idee. Je hebt dan namelijk een slag van een koppeling die waarschijnlijk niet voldoende meer is om hem vrij te krijgen. En dat is natuurlijk al als de hendel al niet afbreekt bij het buigen. Daarom is het bij een remhendel allemaal eenvoudiger omdat de volledige slag als het goed is nooit benut word.

Ton
Robin0341
Type: R1250RT
Bijz: 2024 Sport racing blue metallic 2
Land: NLD
Woonplaats of omgeving: Ermelo

Ongelezen bericht door Robin0341 »

Zijn de hendels van de 1100 RT niet al van zichzelf verstelbaar? _001

Die van mijn 1150 volgens mij wel (3 of 4 standen).

[groet] , Robin _004
Inspector Gadget

Helaas is bij de R1100RT alleen de voorrem-handel verstelbaar (1,2,3,4), de koppeling is vast en niet verstelbaar op die wijze.
Omdat het een draadgebonden koppeling is, niet hydraulisch, heel jammer genoeg.

Nog een groot voordeel van de nieuwere modellen.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Overige Techniek & Mechanica”