Maar weer een eigen motor
Moderator: RT_Patrick
Forumregels
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
- abhteh
- Type: R1200RT
- Land: holland
- Woonplaats of omgeving: heemskerk
Maar weer een eigen motor
Zal me even voorstellen, ik ben Ab, 57 jaar getrouwd en woon in Heemskerk NoordHolland.
Jaren geleden (van 1969 tot 1975) motor gereden op een 2tal Suzuki tweetakt motoren t.w een 350 cc tweecilinder en een 550 cc driecilinder.
Na deze motoren periode vrij lang en fanatiek bezig geweest met het wedstrijdzeilen op een catamaran en later elke zaterdag mee als suporter van mijn zoon tijdens zijn voetbalperiode.
Door de interesse van onze zoon die inmiddels zijn motorrijbewijs had gehaald en de opkomende jeuk om weer eens motor te rijden, samen met hem een motor aangeschaft. Zij voorliefde ging uit naar een type waar ik niet zo gecharmeerd van was maar ja. Het werd een Suzuki 650 GSX-R waar ik wel eens op reed maar het voor mij niet was. Ben te groot (1,87 cm) en kreeg meestal door de zithouding tintelende vingers en van het omhoog turen een stijve nek.
Om een lang verhaal kort te maken, 4 collega's rijden een R1150RT en deze boden mij de mogelijkheid om hier eens op te rijden.
Dit heeft me doen besluiten dat een motor voor mezelf die qua leeftijd wat beter bij me past toch wel een aardige gedachte was.
Gelukkig stelt mijn vrouw geen al te moeilijke vragen bij mijn soms toch prijzige hobby's, vandaar dat ik nu in het gelukkige bezit ben van een keurige titaanzilver R1150RT uit 2003 met nog geen 40.000 km op de teller.
Met vriendelijke groet, Ab
Jaren geleden (van 1969 tot 1975) motor gereden op een 2tal Suzuki tweetakt motoren t.w een 350 cc tweecilinder en een 550 cc driecilinder.
Na deze motoren periode vrij lang en fanatiek bezig geweest met het wedstrijdzeilen op een catamaran en later elke zaterdag mee als suporter van mijn zoon tijdens zijn voetbalperiode.
Door de interesse van onze zoon die inmiddels zijn motorrijbewijs had gehaald en de opkomende jeuk om weer eens motor te rijden, samen met hem een motor aangeschaft. Zij voorliefde ging uit naar een type waar ik niet zo gecharmeerd van was maar ja. Het werd een Suzuki 650 GSX-R waar ik wel eens op reed maar het voor mij niet was. Ben te groot (1,87 cm) en kreeg meestal door de zithouding tintelende vingers en van het omhoog turen een stijve nek.
Om een lang verhaal kort te maken, 4 collega's rijden een R1150RT en deze boden mij de mogelijkheid om hier eens op te rijden.
Dit heeft me doen besluiten dat een motor voor mezelf die qua leeftijd wat beter bij me past toch wel een aardige gedachte was.
Gelukkig stelt mijn vrouw geen al te moeilijke vragen bij mijn soms toch prijzige hobby's, vandaar dat ik nu in het gelukkige bezit ben van een keurige titaanzilver R1150RT uit 2003 met nog geen 40.000 km op de teller.
Met vriendelijke groet, Ab
- HansD
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Re: Maar weer een eigen motor
Welkom Ab op dit forum.
Ik ben erg benieuwd wat je precies hebt gekocht. Je kunt evt. onder Showen die R1150Rt een foto plaatsen. (of gewoon hier natuurlijk).
Je bent niet de enige her-opstapper hier, dat zijn er veel meer.
Veel plezier met je
en op dit forum!
Hans
Ik ben erg benieuwd wat je precies hebt gekocht. Je kunt evt. onder Showen die R1150Rt een foto plaatsen. (of gewoon hier natuurlijk).
Je bent niet de enige her-opstapper hier, dat zijn er veel meer.
Veel plezier met je

Hans
- EL SCORPIO
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Haarlem
Hoi Ab,
Welkom op dit gezellige forum en natuurlijk willen we een foto zien.
Groeten,
Richard
Welkom op dit gezellige forum en natuurlijk willen we een foto zien.
Groeten,
Richard
Welkom hier Ab bij het forum. Als ik goed reken dan rijd je al sinds je 15de motor dus je was er vroeger bij dan ik. Ik dacht dat ik al snel was met mijn 17de jaar. Ik heb ook jaren Suzuki gereden na mijn Kawasaki Avenger Helaas was de 500GT niet niet meer te koop toen ik begon en daarom werd de eerste nieuwe motor een Honda CB400N. Maar daarna weer heel veel Suzuki's en nog vele andere merken.
En dan uiteindelijk de boxer hier al was het niet degene waar ik echt naar zocht maar hij bevalt elke dag weer beter. Succes met je R1150RT uit 2003 met weinig kilometers las ik.
Ton
En dan uiteindelijk de boxer hier al was het niet degene waar ik echt naar zocht maar hij bevalt elke dag weer beter. Succes met je R1150RT uit 2003 met weinig kilometers las ik.
Ton

Hi Ab, welkom op dit
en ik kan zeggen je hebt een mooi exemplaar aangekocht. (heb namelijk bijna hetzelfde) en kom ook uit Heemskerk. Even een vraagje van mij kant, mijn zoon is 26 en wil ook zijn A rijbewijs gaan halen. Ik heb altijd gezegd haal je motorrijbewijs maar als je ouder bent dan.....(ik weet het, rij zelf ook). Maar ik begrijp nu wel wat mijn ouders daar van vonden. Hoe is dat bij jullie gegaan bv rijden jullie ook samen? groetjes en misschien zien we je hier in de buurt rijden.
John Beemer [welkom]

John Beemer [welkom]
- abhteh
- Type: R1200RT
- Land: holland
- Woonplaats of omgeving: heemskerk
Beste John,
Toen ik indertijd na het behalen van mijn rijbewijs legaal ging motor rijden waren mijn ouders hier niet gelukkig (lees bezorgd) mee.
Maar toen ze na verloop van tijd door hadden dat ik ondanks mijn leeftijd geen malle dingen deed werden ze een stuk minder ongerust.
Dezelfde bezorgdheid die mijn ouders hadden waren ook bij ons aanwezig, zal wel een ouder instinct zijn.
Maar dat gevoel bij ons is nu verdwenen want mijn zoon en ik rijden inderdaad af en toe samen en ik moet zeggen dat hij zeer verantwoordelijk rijdt.
E.e.a. heeft natuurlijk ook te maken met het feit dat het tegenwoordig veel drukker is op de weg en daardoor de rijopleiding veel uigebreider is en er
heel veel nadruk op veiligheid en motorbeheersing wordt gelegd.
Voeg nog even een foto van mijn motor toe een tal forumleden waren nieuwsgierig naar mijn trots.
Groet Ab
Toen ik indertijd na het behalen van mijn rijbewijs legaal ging motor rijden waren mijn ouders hier niet gelukkig (lees bezorgd) mee.
Maar toen ze na verloop van tijd door hadden dat ik ondanks mijn leeftijd geen malle dingen deed werden ze een stuk minder ongerust.
Dezelfde bezorgdheid die mijn ouders hadden waren ook bij ons aanwezig, zal wel een ouder instinct zijn.
Maar dat gevoel bij ons is nu verdwenen want mijn zoon en ik rijden inderdaad af en toe samen en ik moet zeggen dat hij zeer verantwoordelijk rijdt.
E.e.a. heeft natuurlijk ook te maken met het feit dat het tegenwoordig veel drukker is op de weg en daardoor de rijopleiding veel uigebreider is en er
heel veel nadruk op veiligheid en motorbeheersing wordt gelegd.
Voeg nog even een foto van mijn motor toe een tal forumleden waren nieuwsgierig naar mijn trots.
Groet Ab
Laatst gewijzigd door abhteh op 25 feb 2011, 10:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Hi Ab,
[welkom]
Mooie motor en ik begrijp de trots.
Misschien kunnen wij een 'regionaal ritje' maken nu er zoveel mensen uit de buurt binnen dit forum actief zijn!
Overigens, ik zie de beveiliging bij jouw voorwiel, maar ik verwacht dat het gewicht van de motor een groter obstakel is voor dieven dan het 'draadje'
.
Groet,
P@
[welkom]
Mooie motor en ik begrijp de trots.
Misschien kunnen wij een 'regionaal ritje' maken nu er zoveel mensen uit de buurt binnen dit forum actief zijn!
Overigens, ik zie de beveiliging bij jouw voorwiel, maar ik verwacht dat het gewicht van de motor een groter obstakel is voor dieven dan het 'draadje'

Groet,

P@

Je moet blij zijn dat je oud genoeg bent om zo een prachtige BMW te mogen en kunnen rijden.Om een lang verhaal kort te maken, 4 collega's rijden een R1150RT en deze boden mij de mogelijkheid om hier eens op te rijden.

Gefeliciteerd met je goede keuze en heel veel veilige kilometers gewenst.
Groet,
Jaap
Goeie keuze Ab
Veel plezier op je BeemeRT en het forum.
Luc

Veel plezier op je BeemeRT en het forum.
Luc
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!