Van Deauville naar R1200RT

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderator: RT_Patrick

hvdl

Van Deauville naar R1200RT

Ongelezen bericht door hvdl »

Hallo,

Mijn naam is Hans, ik woon in Tilburg en ben 50+.
Sinds twee jaar rijd ik motor. Eerst op een Honda Deauville, nu ben ik overgestapt naar een BMW R1200RT 2008.
Op deze site valt veel te lezen over de R1200RT. Ook wordt er goed gereageerd op vragen of opmerkingen.
Ik zal hier veel gebruik van maken en indien nodig om advies vragen.

Ben benieuwd of er motorrijders zijn die komende zomer een rit mee willen maken richting Zwitserland, Italie.
Binnenkort zal ik een bericht bij het hoofdstuk "Zelf een RT toer plannen" wegzetten.

Ook zal ik jullie nog wel zien bij een toertocht

mvg,
Hans. (hvdl)
markark

Re: Van Deauville naar R1200RT

Ongelezen bericht door markark »

Hans,

Ook onlangs de overstap van een Deauville naar een BMW gemaakt. Geen RT1200 maar een 1100.
Bevalt mij prima. Vooral met dit toch wat koude en natte weer zit je toch wel wat meer comfortabeler dan op een Deaville. Maar ook net stukje meer vermogen is natuurlijk erg prettig.
Veel plezier met je nieuwe aanwinst en natuurlijk veel veilige kilometers toegewenst.
grt,

Mark Kors
JaKo

Ongelezen bericht door JaKo »

Ook ik ben begonnen met een Deauville. Heerlijke motor, maar voor toerritten met 2 personen wat aan de lichte kant. Via een BMW R1150RT (werd vorig jaar gestolen; zie mijn verhaaltje "Weer één erbij..." in de rubriek Stel je even voor...) nu een R1200RT van 2005. Zwitserland en/of Italië is mij nog even wat te ver. Komend voorjaar is mijn vrouw een weekje weg (vrijwilligster bij De Zonnebloem) en ga ik genieten van een paar dagen Harz Duitsland.

Welkom en geniet van dit prachtige en gastvrije forum.
Toine

Ongelezen bericht door Toine »

Ik zal wellicht ook de overstap maken van een Deauville naar een RT, gezien mijn Deauke vorige week is platgereden door een onachtzame autobestuurder:
Afbeelding

Afgelopen zaterdag eens gaan kijken bij de lokale BMW dealer en het is liefde op het eerste zicht _005

Valt de aanpassing van Deau naar -1200- mee??
JaKo

Ongelezen bericht door JaKo »

Hoi Toine.

Hopenlijk zelf niks ernstigs overgehouden aan dit 'geintje'?!

Ik vond de overstap van de Deauville naar de BMW best wel wat lastig, in die zin dat voor je gevoel de BMW veel zwaarder is/lijkt. In werkelijkheid schelen ze elkaar volgens mij niet zoveel.
Maar, ik kan/wil/ga niet meer 'terug' naar de Deauville. Om te beginnen een prima fiets, maar zoals ik al eerder schreef, wat aan de lichte kant voor 2 personen. Net hoor ik van mijn vrouw dat we nog een weekendje naar Trier gaan binnenkort en dan is mijn huidige R1200RT toch heeeeel veel prettiger dan de Deauville.

Veel plezier moet zoeken naar je nieuwe liefde. Met een beetje goeie wil kun je nog deelnemen aan het RT-treffen op 17 april a.s...
Maarten de Vries
Type: R1200RT
Bijz: 2011 model. Bouwjaar 2010
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Het Gooi
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maarten de Vries »

Naast de RT hebben wij ook nog een Deauville hier thuis staan. Daar rijd mijn vriendin Monique normaal op. Voordeel van de Deauville is wel dat hij in de winter maanden lekker warm wordt tussen je benen. Van een RT komt weinig warmte anders dan van de zetel verwarming en de handvat verwarming.

Zomers is het voordeel weer een nadeel.

Groetjes Maarten
Ton1959

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Hoi Hans
Ik zie dat je een leuk ritje gaat doen in de zomer. Met die ritten begon ik ook in 1979 en nog steeds vind ik Zwitserland zeer mooi. Vooral de Furka de Grimsl en de Sustenpas. Wij gingen toen naar Martigny zo'n drie jaar achter elkaar omdat het er in de omgeving zo mooi was. Helaas nu voort met de auto op zomervakantie omdat de vouwwagen niet achter de motor past en omdat het gezin te groot werd. Maar ja ik dwaal weer af.
Veel plezier met je R1200RT en ja het is inderdaad een goede plaats voor al je vragen hier. Welkom hier.

Ton _004
Toine

Ongelezen bericht door Toine »

JaKo schreef:Hoi Toine.

Hopenlijk zelf niks ernstigs overgehouden aan dit 'geintje'?!

Ik vond de overstap van de Deauville naar de BMW best wel wat lastig, in die zin dat voor je gevoel de BMW veel zwaarder is/lijkt. In werkelijkheid schelen ze elkaar volgens mij niet zoveel.
Maar, ik kan/wil/ga niet meer 'terug' naar de Deauville. Om te beginnen een prima fiets, maar zoals ik al eerder schreef, wat aan de lichte kant voor 2 personen. Net hoor ik van mijn vrouw dat we nog een weekendje naar Trier gaan binnenkort en dan is mijn huidige R1200RT toch heeeeel veel prettiger dan de Deauville.

Veel plezier moet zoeken naar je nieuwe liefde. Met een beetje goeie wil kun je nog deelnemen aan het RT-treffen op 17 april a.s...
Ik heb geluk gehad dat ik over de moto en over de motorkap ben gevlogen zonder iets te raken. Dat vliegen valt eigenlijk nog mee, het is het landen een paar meter verderop waar ik nog aan moet sleutelen. Gelukkig stond net op de plaats waar ik ben neergekomen geen wagen geparkeerd.
De pols is zwaar verstuikt en ook de rug wringt nog wat, maar al bij al valt het allemaal heel goed mee.

Mss dat 17 april haalbaar is, maar zal eerst nog wat moeten revalideren. We kunnen inmiddels toch al weer wat dromen he _005

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”