Michelin motorfietsband met lamellen

Ervaringen met banden, velgen en grip.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Habeve

Michelin motorfietsband met lamellen

Ongelezen bericht door Habeve »

Heb net op de site van AMT een berichtje gevonden over de plannen om motorfietsbanden van lamellen te voorzien.
http://www.amt.nl/Nieuws/Michelin-geeft ... ari%202011
[groet]
-1200-
Harald
Inspector Gadget

Re: Michelin motorfietsband met lamellen

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Het idee klinkt mij als muziek in de oren dat deze fabrikant serieus werk gaat maken voor betere banden onder wisselende weersomstandigheden.

Echter zou ik waarschijnlijk nog steeds niet onder winterse omstandigheden gaan rijden, dat is geen sinecure in mijn optiek en ervaring.
Ben benieuwd wanneer deze fabrikant zover is, en wat de praktijkervaringen zullen zijn.

Want zoveel winterbanden voor motorfietsen zijn er niet op de markt, wat dat betreft.
Ton1959

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Deze banden zijn net uitgebracht Rob. Als mijn banden aan vervanging toe zijn komen die er op. De nieuwe Michelin Pilot Road 3.

Ton
Maarten de Vries
Type: R1200RT
Bijz: 2011 model. Bouwjaar 2010
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Het Gooi
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maarten de Vries »

Met eerdere voorbanden van Micheline was ik nooit blij. De zijkanten werden altijd happerig.

Gr. Maarten de Vries
jaybmw
Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Brabant !

Ongelezen bericht door jaybmw »

Denk dat dit "cuppen" van banden , zeker op een voorband altijd blijft.Met name met remmen komen er enorme krachten op de voorband vrij. Door vervorming van het carcas gaat het loopvlak cuppen.Mijn pr2 ligt er nu 6 dznd km op en begin nu licht te vervormen,in mindere mate dan de voorheen gemonteerde conti road attack 2.Ik ben van mening dat de michelin zich beter houdt.Maar goed over zo'n 5000 km is de band op en gaat er weer een michelin op.Eens kijken of er dan al feed-back is van/over de pr3!

[groet] ,Jeroen.
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
Ton1959

Dit cuppen van banden komt vaak door een verkeerde bandenspanning en onjuist afgestelde vering. En is dus bij veel banden een probleem.

Ton
Maarten de Vries
Bijz: 2011 model. Bouwjaar 2010
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Het Gooi
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maarten de Vries »

Toch heb ik daar met Metzger nooit last van en met Michelin tot nu altijd. Voor de auto vind ik Michelin wel perfect
Ton1959

Het kan natuurlijk zelfs al schelen welke Metzeler je gebruikt en welke Michelin. Ik vind beide merken behoorlijk goed dat wel. En heb nog met geen een merk dat cuppen gehad. Maar ik ga het nog testen als ik die nieuwe Michelins ga proberen. Al twijfel ik steeds meer tussen de Dunlop en de Michelin. Maar zelfs Continental vond ik vroeger altijd al goed. Metzeler trouwens ook vooral in de regen. Maar ik vond wel dat de Metzelers slechter werden qua grip als ze wat ouder waren.

Ton
Inspector Gadget

Voor wat het waard is;
Op mijn motor zaten al Metzlers, en die bevallen mij goed.
Maar, heb natuurlijk nog geen vergelijkingsmateriaal.

Op de auto heb ik altijd Michelin, nu momenteel de M+S versie, dezelfde waar de ANWB op hun eigen voertuigen (het gehele jaar door) hebben zitten.

Omdat ik door mijn werk soms op hele "rottige" plekken (lees: slecht en/of zeer vuil wegdek) terecht kom, en ik bemerk dat de banden daar geen moeite mee hebben.
Ton1959

Ik heb Metzelers gehad met hetzelfde profiel als de lasertec van nu ongeveer en die waren echt super in de regen en met droog weer. De f650 had de ME Z2 en die heb ik snel vervangen voor een Michelin pilot activ.

Ton
tengske
Bijz: Zumo 660, Cardo Q1, BMW helm, etc;
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Zuid Limburg

Ongelezen bericht door tengske »

Dag RT'ers,

zoals al eerder elders beschreven ben ook ik op zoek naar nieuwe sloffen......
niet alleen de prijs is voor mij belangrijk, zeker de veiligheid.
op mijn zoektocht kwam ik bij de BMW dealer in Aken. Die vertelde mij een verhaal over zwabberende achterkant van de -1200-, bij een klant.
het blijkt dat er ook bij de MPR 3 voor de achterband een "A" te krijgen is. deze heeft sterkere stalen banden, die dat zwabberen niet heeft.
Ongelukken in Duitsland hebben uitgewezen dat stabiliteit van banden zonder die "A" iig minder is.
Navraag bij een aantal motor zaken levert op dat deze band met "A" ook in Nederland te krijgen is tegen dezelfde prijs.
Mocht je veel in Duitsland rijden, raden ze je daar iig aan zo'n band te laten monteren.
Ongelukken zonder de juiste sterkte, vgl met de winterbanden is dan snel gemaakt.
Tuurlijk hoor ik jullie al roepen: die Duitsers hebben weer iets aparts, maar je weet hoe zij zijn met hun grundlichkeit.
aangezien de prijs hetzelfde is......

grz

maRTin
[color=#0000BF]r75/6, r 80 rt, r 100 rt, r 1100 rt, r 1150 rt, r 1200 rt (4) [/color]
Inspector Gadget

De Duitsers nemen de veiligheid heel erg serieus, en dat kan ik alleen maar waarderen en toejuichen.

Prijs is het puntje op de i, veiligheid is nummer 1, voor mij althans.

Bedankt voor deze info! _004
Ton1959

Ik vraag me af of dit alleen voor de Rt is. De R is namelijk weer een stukje lichter. Ik word steeds nieuwsgieriger naar die nieuwe mpr3.

Ton _004
moh_fan
Type: R1200RT/LC
Woonplaats of omgeving: N-Br

Ongelezen bericht door moh_fan »

dutchmidiman schreef:Prijs is het puntje op de i, ...
Bij die Duitsers twee puntjes op de U toch? :D
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1150RT - R1200RT '07 / '08 / '11 / '15
--- Lid BMW MC Vlaanderen ---
Ton1959

Misschien al leuk om even te lezen

http://www.bikepoint.com.au/news/2011/r ... ad-3-23643

Ton
tengske

Guys,

het lijkt me niet dat deze band alleen voor de RT is, je kunt hem in meerdere maten krijgen, dus waarom dan niet naar de "A " gevraagd?
Nnavraag leert dat die het zelfde zou ,oeten gaan kosten, dus
[groet] posting.php?mode=reply&f=30&t=3535#

maRTin
[color=#0000BF]r75/6, r 80 rt, r 100 rt, r 1100 rt, r 1150 rt, r 1200 rt (4) [/color]
Ton1959

Ik weet dat de MPR 3 ook voor mijn motor geschikt is maar ik wil weten van Michelin of de band met de A aanduiding ook voor mijn motor beter zou zijn. Die vraag heb ik ondertussen bij Michelin neergelegd. Echter nog geen reactie gehad van Michelin.
De Rt is een flink stuk zwaarder dus als het op banden aankomt vergelijk ik de RT en de R niet zoveel. De kuip en de andere benzinetank geven een andere gewichtsverdeling waarbij volgens mij veel meer gewicht op de voorband komt.

Ton _004
Ton1959

Martin schreef:

Dag RT'ers,

zoals al eerder elders beschreven ben ook ik op zoek naar nieuwe sloffen......
niet alleen de prijs is voor mij belangrijk, zeker de veiligheid.
op mijn zoektocht kwam ik bij de BMW dealer in Aken. Die vertelde mij een verhaal over zwabberende achterkant van de , bij een klant.
het blijkt dat er ook bij de MPR 3 voor de achterband een "A" te krijgen is. deze heeft sterkere stalen banden, die dat zwabberen niet heeft.
Ongelukken in Duitsland hebben uitgewezen dat stabiliteit van banden zonder die "A" iig minder is.
Navraag bij een aantal motor zaken levert op dat deze band met "A" ook in Nederland te krijgen is tegen dezelfde prijs.
Mocht je veel in Duitsland rijden, raden ze je daar iig aan zo'n band te laten monteren.

Hoi

Ik heb dit even gecontroleerd bij Michelin maar de MPR 3 met een A komt niet naar de Beneluxlanden maar word wel in Duiutsland toegepast. Dus hier komt alleen de gewone zonder deze A indicatie. Dus dat maakt het al eenvoudiger om te kiezen welke je wilt.

Ton _004
Tour-ist

Ongelezen bericht door Tour-ist »

Op autobandenmarkt komt er zelfs een B-versie voor: http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?d ... ofil=pilot road 3

De prijs is ook een stukje hoger:
Michelin PILOT ROAD 3 REAR 180/55 ZR17 TL 73(W) M/C
Prijslijst*: € 177,00
€ 156,40

Michelin PILOT ROAD 3 A REAR 180/55 ZR17 TL 73(W) M/C
Prijslijst*: € 177,00
€ 165,10

Michelin PILOT ROAD 3 B REAR 180/55 ZR17 TL 73(W) M/C
Prijslijst*: € 194,50
€ 180,10

Een uitleg wat de B-versie verschilt van de andere twee versies heb ik niet terug kunnen vinden. Op de Duitse Michelin-site kan ik er niets over terug vinden.
Iemand een idee?
Jan R1200RT

Ongelezen bericht door Jan R1200RT »

De B-versie is een stevigere / verstevigde uitvoering speciaal voor zwaardere fietsen als b.v. onze BMW's of een FJ 1300.

Ik heb goede ervaringen met de PR2 B-versie achterband.
Zo goed dat ik verleden zaterdag weer voor en achter een nieuwe set PR2 heb laten monteren.
Voorband is bijna 20.000 km mee gegaan en achter ongeveer 17.000 km bij hoofzakelijk duo gebruik _004

Ik wil eerst meer praktijk ervaringen horen van de PR3 voordat ik daar aan begin.
Ook bij Huybers motoren in Schijndel, waar ik mijn banden set gekocht hebt (€ 299,00 incl. montage _005 ), zijn ze wat terughoudend met de PR3. Zij verwachten een groter risico op cuppen door de vele groefjes in de voorband.
Ton1959

Mijn MPR3 bevalt zeer goed al heb ik er nog niet met in de regen gereden.Ik heb er nu rond de 1700km opzitten met deze band en hij is veel beter dan De Bridgestone BT21 die ik had. Geen gevoeigheid voor richels in het wegdek en veel grip. Voor mijn type was er maar een MPR3 volgens Michelin in Nederland en ik ben er zeer tevreden mee. Eerst werd de grens bepaald door de slechte voorband en ik zie nu aan de achterband dat ik weer wat schuiner door de bocht ga sinds de voorband vervangen is.
Ik vraag me wel af of de wegligging nog beter word als de Bridgestone achter er ook af is en daar een Michelin voor in plaats komt.

Ton _004
tengske

Ik heb dit even gecontroleerd bij Michelin maar de MPR 3 met een A komt niet naar de Beneluxlanden maar word wel in Duiutsland toegepast. Dus hier komt alleen de gewone zonder deze A indicatie. Dus dat maakt het al eenvoudiger om te kiezen welke je wilt.

Ton _004

Dag, sorry voor de late reactie, maar navraag bij twee motorzaken leeerde dat zij de MPR3 A voor de -1200-
ook hier n nederland lkunnen leveren.
[groet]

maRTin
Ton1959

Maar dat kan wel kloppen maar ik rijd een R1100R en ik had mijn vraag beantwoord gekregen door de heren van Michelin zelf. Ik neem aan dat die het wel weten. Misschien dat het alleen geld voor de R1100R dat men daar geen andere band voor maakt omdat die immers veel lichter is.

Ton _004

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Banden & Wielen”