Mijn motor "coming out"
Moderator: RT_Patrick
Forumregels
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
Mijn motor "coming out"
Dag lieve mensen,
Ik ben Lawrence, 43 jaar jong, gelukkig getrouwd met Monique; 2 cats, no kids.
Met veel genoegen lees ik dit forum. Heb er al veel van geleerd en ben ook door het forum bij Kenny terechtgekomen.
Omdat ik een vraag heb die ik later zal stellen op het forum, is een introductie op zijn plaats.
Ik ben van nature trouwens meer een "lurker" dan een actieve deelnemer.
Ongeveer 3 jaar geleden was ik het met de auto naar mijn werk gaan helemaal zat. Een collega stelde toen voor een brommertje te kopen. Op zich enigszins lachwekkend, een volwassen man op een brommert.
Maar het sneed wel hout. Ik werk vanaf Schiphol. Voor personeel zijn er verschillende parkeergelegenheden vanwaar je met de bus naar schiphol centrum wordt vervoerd. Daar hangen nogal wat nadelen aan. Als je midden in de nacht naar huis moet en je in de kou een kwartier op de bus staat te wachten bijvoorbeeld. En dan heel hard moet nadenken waar precies je auto ook alweer staat tussen de andere 10.000.
Anyhow, ik heb een tweedehands vespaatje gekocht en heb een half jaar met veel plezier naar mijn werk gereden. Groot voordeel; rechtstreeks naar het werk rijden en daar gratis onder het gebouw parkeren.
Na dat half jaar liep het vespaatje niet zo lekker meer en begon ik te overwegen een verse nieuwe te kopen. Wat doe je tegenwoordig als je iets nieuws wilt: juist, het internet op. En op dat internet kwam ik de Piaggio MP3 tegen. Ik was meteen verkocht. Na uitgebreid onderzoek heb ik er een gekocht. Omdat je dit type voertuig met je gewone rijbewijs B mag rijden, krijg je er van de fabrikant in samenwerking met de KNMV een dagcursus bij. Daar was ik heel blij mee. Ik heb een jaar of vijf geleden overwogen om mijn A rijbewijs te halen, maar op de een of andere manier kwam het er maar niet van en met dit voertuig heb je "the best of both worlds" zogezegd. Maar wel met die dagcursus dus. Die heb ik gekregen van een KNMV instructeur die zelf op een BMW R1100RTP reed. Hij vertelde dat de KNMV instructeurs een dagje op een MP3 hebben mogen stoeien. Hij was aangenaam verrast over de karakteristieken van het ding. Hij durfde er meer ongein mee uit te halen dan op zijn eigen brommeRT! Dat extra voorwiel levert toch wel degelijk voordeel.
Anyway ik heb toen anderhalf jaar met veel plezier rondgereden op de Piaggio. Ben steeds meer voor de "fun" gaan rijden. En van het een komt het ander. Toch maar voor het A-tje gaan dan maar.
Toen die kogel door de kerk was ben ik op marktplaats gaan rondneuzen. Ik wist al wat voor soort motor ik wilde. Er is voor mij eigenlijk maar een motor die in aanmerking komt en die kennen jullie natuurlijk allemaal. Ik geloof dat ik de BMW gekocht heb voordat ik mijn eerste echte rijles heb gehad. Een prachtig mooie R1100RT in bijna smetteloze staat, van een marineman die een paar jaar naar het buitenland ging.
Ik heb dus maanden lang naar de BMW lopen staren zonder erop te mogen rijden. Afgelopen september was het dan eindelijk zover. Geslaagd!! Rijbewijs aanvragen via versnelde procedure. Motor naar buiten duwen. Aankleden. Starten........ Cheese and Crackers!!!@@#$$% Hij heeft zolang stil gestaan dat de batterij was leeggetrokken. Gelukkig had ik een paar dagen vrij en was de weersvoorspelling goed, dus dat ritje zat er nog wel in. Meteen een rondje bellen voor een nieuwe accu. Gevonden, opgehaald en die zetten we er dus even in. Werkplaatshandboek van dit forum gedownload. OK, so far so good. HMMM, die tank zit toch wel in de weg. Damn, Ik wil rijden!!!! Geen ramp even neuzen op het RT forum. YES, Houston we have Liftoff!!! Even het riempje van de accu aan de zijkant verwijderen en je schuift hem er zo uit! Top.
Eindelijk, ik ga dan ein-de-lijk rijden. Ik kan jullie vertellen dat ik toch wel een enigszins verhoogde hartslag had met bijbehorend adrenaline niveau. Eerst bochtjes waren een eye opener. Je moet resoluut sturen, en kijken waar je heen gaat! De straat uit, eerste rotonde, Oh my F...ing God, Welke idioot heeft die richtingaanwijzers op die onmogelijke plekken gezet. Hoe kan je je gas constant houden en richting aangeven zonder "all over the place" te zwalken? Goed, rechtdoor, verkeerslichten. Wow, die remmen doen het wel. Naar de rivier de Amstel. Dit ding kan je sturen met je gedachten. I can get used to this!!!
Het plaatje is duidelijk denk ik.
Helaas had de brommeRT wel last van KFR. Na zoveel goede dingen te hebben gelezen over Kenny heb ik de BMW daarheen gestuurd en Kenny zijn Voodoo laten doen.
Het mooie van Kenny, buiten dat het een prettige persoonlijkheid is, is dat hij wilt dat je erbij blijft! Ten eerste leer je nog eens wat, en ten tweede, je weet tenminste dat wat gedaan moet worden ook daadwerkelijk gedaan is!! Heel fijne ervaring. Er moest helaas wat meer aan de fiets worden gedaan dan gedacht, ondanks regulier dealeronderhoud. Over een paar weken gaat hij terug voor de finishing touch en dan kan ik met gerust hart het seizoen tegemoet zien. Het KFR is voor 95 procent weg, puur door goede afstelling. Wel heb ik de REcyclizer teruggeplaatst. Ik vind dat de RT daardoor 99 procent KFR vrij is.
Ik wens iedereen vele, plezierige en veilige km's toe!
Groet, Lawrence
Ik ben Lawrence, 43 jaar jong, gelukkig getrouwd met Monique; 2 cats, no kids.
Met veel genoegen lees ik dit forum. Heb er al veel van geleerd en ben ook door het forum bij Kenny terechtgekomen.
Omdat ik een vraag heb die ik later zal stellen op het forum, is een introductie op zijn plaats.
Ik ben van nature trouwens meer een "lurker" dan een actieve deelnemer.
Ongeveer 3 jaar geleden was ik het met de auto naar mijn werk gaan helemaal zat. Een collega stelde toen voor een brommertje te kopen. Op zich enigszins lachwekkend, een volwassen man op een brommert.
Maar het sneed wel hout. Ik werk vanaf Schiphol. Voor personeel zijn er verschillende parkeergelegenheden vanwaar je met de bus naar schiphol centrum wordt vervoerd. Daar hangen nogal wat nadelen aan. Als je midden in de nacht naar huis moet en je in de kou een kwartier op de bus staat te wachten bijvoorbeeld. En dan heel hard moet nadenken waar precies je auto ook alweer staat tussen de andere 10.000.
Anyhow, ik heb een tweedehands vespaatje gekocht en heb een half jaar met veel plezier naar mijn werk gereden. Groot voordeel; rechtstreeks naar het werk rijden en daar gratis onder het gebouw parkeren.
Na dat half jaar liep het vespaatje niet zo lekker meer en begon ik te overwegen een verse nieuwe te kopen. Wat doe je tegenwoordig als je iets nieuws wilt: juist, het internet op. En op dat internet kwam ik de Piaggio MP3 tegen. Ik was meteen verkocht. Na uitgebreid onderzoek heb ik er een gekocht. Omdat je dit type voertuig met je gewone rijbewijs B mag rijden, krijg je er van de fabrikant in samenwerking met de KNMV een dagcursus bij. Daar was ik heel blij mee. Ik heb een jaar of vijf geleden overwogen om mijn A rijbewijs te halen, maar op de een of andere manier kwam het er maar niet van en met dit voertuig heb je "the best of both worlds" zogezegd. Maar wel met die dagcursus dus. Die heb ik gekregen van een KNMV instructeur die zelf op een BMW R1100RTP reed. Hij vertelde dat de KNMV instructeurs een dagje op een MP3 hebben mogen stoeien. Hij was aangenaam verrast over de karakteristieken van het ding. Hij durfde er meer ongein mee uit te halen dan op zijn eigen brommeRT! Dat extra voorwiel levert toch wel degelijk voordeel.
Anyway ik heb toen anderhalf jaar met veel plezier rondgereden op de Piaggio. Ben steeds meer voor de "fun" gaan rijden. En van het een komt het ander. Toch maar voor het A-tje gaan dan maar.
Toen die kogel door de kerk was ben ik op marktplaats gaan rondneuzen. Ik wist al wat voor soort motor ik wilde. Er is voor mij eigenlijk maar een motor die in aanmerking komt en die kennen jullie natuurlijk allemaal. Ik geloof dat ik de BMW gekocht heb voordat ik mijn eerste echte rijles heb gehad. Een prachtig mooie R1100RT in bijna smetteloze staat, van een marineman die een paar jaar naar het buitenland ging.
Ik heb dus maanden lang naar de BMW lopen staren zonder erop te mogen rijden. Afgelopen september was het dan eindelijk zover. Geslaagd!! Rijbewijs aanvragen via versnelde procedure. Motor naar buiten duwen. Aankleden. Starten........ Cheese and Crackers!!!@@#$$% Hij heeft zolang stil gestaan dat de batterij was leeggetrokken. Gelukkig had ik een paar dagen vrij en was de weersvoorspelling goed, dus dat ritje zat er nog wel in. Meteen een rondje bellen voor een nieuwe accu. Gevonden, opgehaald en die zetten we er dus even in. Werkplaatshandboek van dit forum gedownload. OK, so far so good. HMMM, die tank zit toch wel in de weg. Damn, Ik wil rijden!!!! Geen ramp even neuzen op het RT forum. YES, Houston we have Liftoff!!! Even het riempje van de accu aan de zijkant verwijderen en je schuift hem er zo uit! Top.
Eindelijk, ik ga dan ein-de-lijk rijden. Ik kan jullie vertellen dat ik toch wel een enigszins verhoogde hartslag had met bijbehorend adrenaline niveau. Eerst bochtjes waren een eye opener. Je moet resoluut sturen, en kijken waar je heen gaat! De straat uit, eerste rotonde, Oh my F...ing God, Welke idioot heeft die richtingaanwijzers op die onmogelijke plekken gezet. Hoe kan je je gas constant houden en richting aangeven zonder "all over the place" te zwalken? Goed, rechtdoor, verkeerslichten. Wow, die remmen doen het wel. Naar de rivier de Amstel. Dit ding kan je sturen met je gedachten. I can get used to this!!!
Het plaatje is duidelijk denk ik.
Helaas had de brommeRT wel last van KFR. Na zoveel goede dingen te hebben gelezen over Kenny heb ik de BMW daarheen gestuurd en Kenny zijn Voodoo laten doen.
Het mooie van Kenny, buiten dat het een prettige persoonlijkheid is, is dat hij wilt dat je erbij blijft! Ten eerste leer je nog eens wat, en ten tweede, je weet tenminste dat wat gedaan moet worden ook daadwerkelijk gedaan is!! Heel fijne ervaring. Er moest helaas wat meer aan de fiets worden gedaan dan gedacht, ondanks regulier dealeronderhoud. Over een paar weken gaat hij terug voor de finishing touch en dan kan ik met gerust hart het seizoen tegemoet zien. Het KFR is voor 95 procent weg, puur door goede afstelling. Wel heb ik de REcyclizer teruggeplaatst. Ik vind dat de RT daardoor 99 procent KFR vrij is.
Ik wens iedereen vele, plezierige en veilige km's toe!
Groet, Lawrence
Re: Mijn motor "coming out"
Een top introductie van jezelf
Heel veel plezier en veilige km gewenst

Heel veel plezier en veilige km gewenst

Re: Mijn motor "coming out"
Wauw wat een verhaal
haha maar het is duidelijk je hebt weer een top
dus genieten maar
gegroet en veel mooie km
haha maar het is duidelijk je hebt weer een top

gegroet en veel mooie km
- JOS WRSM
- Erelid
- Berichten: 4382
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Amsterdam
- Contacteer:
Re: Mijn motor "coming out"
Beste Lawrence,
[welkom] en bedankt voor je introductie. Een
is nu niet bepaald een opstappers motor, maar ik denk dat je het inmiddels wel onder de knie hebt. Kenny van MOTORSERVICE AMERSFOORT een vakman pur-sang en niet voor niets onze 'huisreparateur'. Leuk dat je al van zijn vakmanschap hebt geprofiteerd.
Veel plezier van je fiets en het forum.
Jos
[welkom] en bedankt voor je introductie. Een

Veel plezier van je fiets en het forum.
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Jos
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Jos WRSM
Re: Mijn motor "coming out"
Dag Lawrence,
prachtig verhaal. Mijn eerste ervaring met mijn
was met 60 km per uur op de snelweg. Ik dacht bij de aanschaf ervan dat doe ik wel even, daar rij ik mee weg. :roll: Ook de rotonde met die knoppen op die plaatsen; het was erg wennen. Maar als je eenmaal aan deze fiets gewend bent wil je niet meer anders
:
:. Een geweldige machien.
Veel plezier ermee.
Rob
prachtig verhaal. Mijn eerste ervaring met mijn



Veel plezier ermee.
Rob
Re: Mijn motor "coming out"
Als de bediening van de knipperlichten nog steeds een uitdaging voor je blijven, overweeg de Kisan Signal Minder model SM-5;
https://www.kisantech.com/index.php?cat_id=4
Niet goedkoop, maar wel een enorme verbetering qua functionaliteit en bediening.
Gebruik anders de zoek-functie van het forum (rechts bovenin) en zoek op "kisan"...
https://www.kisantech.com/index.php?cat_id=4
Niet goedkoop, maar wel een enorme verbetering qua functionaliteit en bediening.

Gebruik anders de zoek-functie van het forum (rechts bovenin) en zoek op "kisan"...

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!