Ik sta stil voor een krusing met een fietspad waar ik voorrang moetverlenen. Ik kijk naar kinks (niks), ik kijk naar re3chts (vrouwtje fietst langs en wacht), ik kijk weer naar links en niks dus ik laatmijn koppeling opkomen rijd 20 centimeter en hoor eenklap met gerinkel en zie in een flits iemand voorbij komen. Mijn fiets wordt naar links geduwd en ik hou hem niet meer. Ik moet hem (haar) neerleggen en val met mijn voorhoofd op de grond en breek mijn val met mijn linkerknie en rechterhand.
Ik krabbel op en loop naar de tegenpartij, deze ligt lijkbleek en doodstil op de grond en ik schrik me wezenloos. Probeer hem zachtjes te ontwaken en na een 20 seconden reageerd hij door wilde bewegingen te maken en om te rollen. Samen met omstanders hebben we hem neergelegd en laten liggen en inmiddels is de politie en ambulance gewaarschuwd.
Komt er een meneer aan die zegt, "ik heb ehbo en we gaan nu het slachtoffer verplaatsen", ik zeg "hij blijft liggen en jij gaat weg".
Heb hem niet meer gezien

Afijn bestuurder van de scooter (want dat was het) afgevoerd op de plank in een anbulance. Ik moet een verkaring afleggen en wordt ineens als "verdachte van het teobrengen van zwaar lichamelijk letsel" benaderd? Dat maakte toch wel een diepe indruk. Ik ben tot 19.30 uur met de verkeersdienst bezig geweest en was ijskoud bevroren toen ik thuis kwam.
Gelukkig heb ik zelf alleen een pijlijke knie en pols en spierpijn. Mijn brommert heeft een rechterstepje afgebroken en een kleine plek waarop de koffer het asfalt heeft geraakt. Aan de kant van de aanrijding heb ik niets!?
Zo zie je maar weer, een ongeluk zit in een klein hoekje!