Ik heb een leren pak van BMW, de Atlantis. Welliswaar een iets oudere, maar die is waterdicht. Tenminste...het leer (nubuck leer) is 'hydrofoob' gemaakt. Dat wil zeggen dat het niet meer dan 10% van zijn eigen gewicht opneemt aan water (het droogt ook snel), en ook (tot op zekere hoogte) waterafstotend is. Een buitje kan ie wel hebben. Voorheen had je losse Gore-Tex inserts (binnenjas/broek) die het lichaam droog houden. Bij de nieuwe Atlantis zit dat er altijd in. Ik heb dus zo'n oude (de Atlantis 2 geloof ik) en ik heb de binnenjas niet. Voor een flinke bui heb ik de BMW ProRain2 overall. Die is perfect (aanrader trouwens!). Het fijne aan dit pak is ook nog dat je je er ook nog makkelijk in beweegt als je niet op de motor zit. En het ziet er netjes uit. Je bent niet zo'n motor-hooligan...
Voor onderhoud heeft BMW een speciaal setje met wasmiddel. Het pak kan gewoon de wasmachine in. Daarna moet je 'm inspuiten met een spray die 'm weer waterafstotend maakt. Ik ben bijzonder tevreden met dit pak. Het zit heerlijk, werkt goed, ook als het warm is. Ik heb er ook mee in Marokko gereden. Natuurlijk is dat warm, maar ik deed regelmatig de mouwen open en hou dan mijn hand in de rijrichting. Koelt goed af. En voor als het echt koud is heb ik dus een Revit jack, een windstopper. Die is erg dun (microfleece) en speciaal gemaakt om onder een pak te dragen. Afgelopen winter met -5 gereden en dat ging prima. Uiteraard de handvatverwarming op II...

Ook draag ik motorondergoed van Louis (Motozoom). Uit een test is gebleken dat al die dure spullen niet bijzonder zijn. Dit spulletje van Louis, gemaakt van Coolmax is prima. Een lange onderbroek en een shirt met lange mouwen reguleren transpiratie en zorgen dat je niet aan je pak plakt. Ik ben er erg tevreden over. Ik heb in de loop der jaren al aardig wat kleding gehad, maar dit setje is voor mij echt ideaal.
Een nadeel van het Atlantis pak is de prijs. Momenteel is ie met €1500 niet een van de goedkoopste pakken. Ik had een behoorlijk voordeeltje omdat ik 'm van iemand kon overnemen met hetzelfde postuur die niet meer kon motorrijden. Dat scheelde aanzienlijk. En gezien de kwaliteit van dit pak denk ik dat ie nog makkelijk een jaar of 10 mee kan.
(zouden ze 'm ook hebben van zebrahuid?)