Effe voorstellen!
Moderator: RT_Patrick
Forumregels
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
Effe voorstellen!
Ik ben Harry, 56 jaar, bijna 40 jaar met veel plezier in dienst van dezelfde baas en nu de trotse eigenaar van een BMW R1150RT, bj. 2003 kleur zilvergrijs, met idem gespoten koffers. Er zitten vele extra's op de motor, zoals een Wünderlich zadel, verhoogde ruit, cylinderbeschermers enz. Ik kocht de Duitse importmotor in november 2010 via Motorhuis Brabant in Kaatsheuvel met amper 30.000 km op de teller. De motor was showroomnieuw. Ik was dan ook meteen "verliefd". Gelukkig heb ik toch nog 1500 km mogen rijden, voordat ik hem in de verwarmde stal "moest" zetten. Dit jaar heb ik echt een hekel gekregen aan de sneeuw..... Maar goed.... als je gescheiden bent heb je meer tijd om achter je laptop te zitten en te surfen. Via Waypoint (met een uitstekende nazorg overigens) heb ik mijn Garmin Zumo 660 en een Scalarider Teamset gekocht. Je kunt bv.via de site (gratis) navigatiecursussen volgen en beproefde motorroutes downloaden. Bovendien heb ik via die site een BMW stuurhouder gekocht om Garmin rechtstreeks (met 2 schroefjes) te monteren zonder al te veel beugeltjes en poespas. Inmiddels heb ik via Jos Smit motoren in Haarlem nieuwe motorkleren gekocht en een Nolan helm. Alles bij elkaar was dat dus mijn 13e maand...... Maar ik ben wel klaar om in het voorjaar optimaal gebruik te maken van mijn BMW. Voorheen was ik een Honda Varadero fanaat en via de motardstichting Limburg heb ik vele wielerrondes mogen begeleiden. De Honda Varaderos en de BMW GS modellen lenen zich uitstekend voor snelle interventie in solistische acties in bv. de Amstel Gold race en ja...een paar jaar geleden óók de Tour de France. De BMW R1150RT is een heel ander type motor, maar daar heb ik nu bewust voor gekozen. En ik heb er echt géén spijt van, want het BMW RT rijden is een hele nieuwe ervaring. In mei/juni 2011 verwen ik mezelf met een motorvakantie in Schotland. Na een moeizame scheiding (welke scheiding is niet moeizaam) en alle verdrietige perikelen erom heen .... wil ik mezelf daar weer terugvinden, als je begrijpt wat ik bedoel. Ik heb het allemaal wel goed voor elkaar, maar die motorvakantie is een soort afsluiting van een vervelende periode. Mijn BMW helpt mij daarbij, daar ben ik heilig van overtuigd. Wat ik denk te vinden op deze site zijn de uitgebreide technische tips en een saamhorigheidsgevoel, dat je samen een BMW en in het bijzonder een RT deelt. Oh ja...voordat ik het vergeet: ik heb een trouwe vriend, een 3-jarige Sharpei, Benji. Hij staat erop dat ik hem ook nog even vermeld op deze site. Vandaar dus ook de Scalarider Teamset....(grapje!!). Ik hoop nog veel leesplezier te hebben aan deze site en het forum.
Re: Effe voorstellen!
Hoi Harry
Veel succes met je nieuwe aanwinst. Ik ben er van overtuigd dat je hier alle info zult vinden die je nodig hebt mbt de BMW. Je gaat naar Schotland op de juiste tijd zie ik. Rond die tijd iets minder kans op regen daar. Veel plezier hier en hopelijk een geweldige vakatie als je naar Schotland gaat.
Ton
Veel succes met je nieuwe aanwinst. Ik ben er van overtuigd dat je hier alle info zult vinden die je nodig hebt mbt de BMW. Je gaat naar Schotland op de juiste tijd zie ik. Rond die tijd iets minder kans op regen daar. Veel plezier hier en hopelijk een geweldige vakatie als je naar Schotland gaat.
Ton

- EL SCORPIO
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Haarlem
Hoi Harry,
Welkom op het forum en natuurlijk gefeliciteerd met je aanwinst.
Een scheiding is niet altijd een pretje.
Het begint meestal dat je instelling is om op een goede manier uit elkaar te gaan maar meestal lukt dit niet.
Mijn vrouw is 7 jaar geleden ook gescheiden van haar toenmalige man. Nu haar ex.
Ik ben alweer 5 jaar met haar getrouwd en dat gaat allemaal best snel.
Geld is altijd de spelbreker en dus bij haar ook.
Gelukkig zit ik in de financiele sector en weet dus aardig wat van deze zaken.
De laatste hand heb ik gelegd aan het convenant ivm kinderalimentatie via een jurist op mijn werk.
Ik heb ervoor gezorgd dat die helemaal stopt ivm al het gezeur van de Ex. Voor ons een financiele domper maar gelukkig geen gezeur meer daarover.
Maar genoeg over scheidingen.
Het mooiste is dat je leuke dingen in het vooruitzicht hebt en dat je straks lekker weer je leven oppakt en dat met een motor erbij.
Mooier kan toch niet?
Jos Smit zit bij mij ongeveer 1 km vandaan.
Ik heb Jos nog meegemaakt met zijn dragracer. Voor banden is hij ook niet de duurste.
Yep ik ben alweer 48 jaar en ben net een beetje mijn wildste haren kwijt, letterlijk en figuurlijk dus.
Maar rijd al 31 jaar motor en geniet er nog steeds van. Dat zit in je bloed en krijg je er niet uit.
Nu maar hopen dat die sneeuwbende snel weg is en niet meer terugkomt.
Richard
Welkom op het forum en natuurlijk gefeliciteerd met je aanwinst.
Een scheiding is niet altijd een pretje.
Het begint meestal dat je instelling is om op een goede manier uit elkaar te gaan maar meestal lukt dit niet.
Mijn vrouw is 7 jaar geleden ook gescheiden van haar toenmalige man. Nu haar ex.
Ik ben alweer 5 jaar met haar getrouwd en dat gaat allemaal best snel.
Geld is altijd de spelbreker en dus bij haar ook.
Gelukkig zit ik in de financiele sector en weet dus aardig wat van deze zaken.
De laatste hand heb ik gelegd aan het convenant ivm kinderalimentatie via een jurist op mijn werk.
Ik heb ervoor gezorgd dat die helemaal stopt ivm al het gezeur van de Ex. Voor ons een financiele domper maar gelukkig geen gezeur meer daarover.
Maar genoeg over scheidingen.
Het mooiste is dat je leuke dingen in het vooruitzicht hebt en dat je straks lekker weer je leven oppakt en dat met een motor erbij.
Mooier kan toch niet?
Jos Smit zit bij mij ongeveer 1 km vandaan.
Ik heb Jos nog meegemaakt met zijn dragracer. Voor banden is hij ook niet de duurste.
Yep ik ben alweer 48 jaar en ben net een beetje mijn wildste haren kwijt, letterlijk en figuurlijk dus.
Maar rijd al 31 jaar motor en geniet er nog steeds van. Dat zit in je bloed en krijg je er niet uit.
Nu maar hopen dat die sneeuwbende snel weg is en niet meer terugkomt.
Richard
Hallo Harry,
Welkom. [welkom] Ik denk dat de nieuwe dame
(RT) een goede troost is, als is het nooit een echte vervanging
. Ik wens je veel veilge kilometers een een plezierige tijd op het forum toe.
Groet,
P@
Welkom. [welkom] Ik denk dat de nieuwe dame

Groet,

P@

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!