Wie is die Big (W)alter nou eigenlijk....
De Big W heb ik over gehouden uit het PC800 tijdperk waar ik binnen de Pacific Coast Nederland (vereniging) deze Nickname toebedeeld kreeg, en heeft (gelukkig) niets te maken met enige criminele activiteiten of obesitase omvang. :;
Deze 37-jarige Naardense inwoner werkt sinds een jaar of 20 in de Grafi-Media branche (oa. als drukker, leermeester en docent aan het Grafisch Opleiding Centrum) waarvan de laaste 14 jaar als zelfstandig ondernemer.
Hij is getrouwd met Claudia en de trotse vader van Tim (nu ruim 5,5 jaar).

Heeft als voornaamste hobby's zijn zoon Tim, motorrrijden, het RT forum en krachtsport.
Na (of stiekum al eigenlijk voor) het behalen van het motorrijbewijs (in 2004) ben ik opgestapt op een witte Honda PC800 pacific coast van bouwjaar 1989.
Zo ging ik trots op de PC naar het stadhuis om mijn rijbewijs in ontvangst te nemen...

Een betrouwbare motor die zijn tijd ver vooruit was met een gewaagd design en veel (lees heel veel) plastic.
Om hier de lol van te tonen maakte ik destijds deze sticker:

Veel van de techniek van destijds was gebaseerd op de Honda auto's, zo had de motor een serieuze kofferbak en een autodashbord.
Een hele fijne fiets, maar ja, op een gegeven moment krijg je wat meer ervaring (het eerste jaar zo'n 20.000 km) en wil je iets nieuwers en zwaarders.
Mijn vader rijdt nog steeds een PC800!
Na enige twijfel te hebben gehad in mijn keuze (tussen een Honda ST1100 pan european en een BMW R1100RT) uiteindelijk voor de RT gekozen.
Een gewaagde keuze, de overstap naar de boxer, maar al snel raakte ik ermee vertrouwd.
Deze mooie zwarte RT is keurig onderhouden en is loop van de jaren voorzien van de nodige extra's.
Hij staat er nu bij met oa: Corbin Gelzadel, Navigatie, communicatiesysteem, gespoten kofferdeksels, Bagster Tankcover met tanktas, grijs gekleurde richtingaanwijzers en een verhoogd Cee Baileys scherm.