welke navigatie raden jullie aan.
Moderator: RT_Patrick
- mveenstra
- Type: R1100RT
- Bijz: Corbin zadel
V-stream scherm
Stuurverhogers - Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: Baarn/Terschuur
welke navigatie raden jullie aan.
hallo iedereen,
Ik heb een vraag ik ben opzoek naar navigatie voor op mijn motor om tour routes te gaan rijden. Maar nu is mijn vraag welke navigatie kan ik het beste hiervoor nemen. Ik wil namelijk routes van internet gaan downloaden en die dan gaan rijden. Of misschien is er wel een andere manier om dit goed te doen.
Graag zou ik jullie meningen/ervaringen willen horen met verschillende navigatie. De enige eisen die ik stel is dat de navigatie waterdicht is en makkelijk te bedienen en een pre zou het zijn als er bluetooth op zit.
gr Michael
Ik heb een vraag ik ben opzoek naar navigatie voor op mijn motor om tour routes te gaan rijden. Maar nu is mijn vraag welke navigatie kan ik het beste hiervoor nemen. Ik wil namelijk routes van internet gaan downloaden en die dan gaan rijden. Of misschien is er wel een andere manier om dit goed te doen.
Graag zou ik jullie meningen/ervaringen willen horen met verschillende navigatie. De enige eisen die ik stel is dat de navigatie waterdicht is en makkelijk te bedienen en een pre zou het zijn als er bluetooth op zit.
gr Michael
Groetjes Mike,
Het is maar weer gebleken een RT rijd het beste met 100% afstelling. Iedere afwijking heeft effect op haar rijgedrag.
Het is maar weer gebleken een RT rijd het beste met 100% afstelling. Iedere afwijking heeft effect op haar rijgedrag.
- Berrybeer
- 2023
- Type: R1150RT
- Bijz: met alles d'rop & d'ran..
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Uden
Re: welke navigatie raden jullie aan.
Tja, Michael....zulke vragen zijn niet zo makkelijk per individu te beantwoorden...
..en daar is al het een en ander over geschreven op dit forum..zie bv viewtopic.php?f=40&t=2568.
De één zweert bij Garmin, de ander bij TomTom....wil je een nieuwe of een 2e handse.....heb je er €150,= voor over of €600,=....wat voor BT-systeem heb je op je helm...ga je er ook veel mee naar het buitenland of rij je er alleen gps-routes in NL mee....
Waarom maak je in het voorjaar niet een ritje naar een Waypoint vestiging bij jouw in de buurt...daar kunnen ze je eerlijk & vakkundig advies geven..
Berry

De één zweert bij Garmin, de ander bij TomTom....wil je een nieuwe of een 2e handse.....heb je er €150,= voor over of €600,=....wat voor BT-systeem heb je op je helm...ga je er ook veel mee naar het buitenland of rij je er alleen gps-routes in NL mee....
Waarom maak je in het voorjaar niet een ritje naar een Waypoint vestiging bij jouw in de buurt...daar kunnen ze je eerlijk & vakkundig advies geven..
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Berry
- mveenstra
V-stream scherm
Beste Berry,Berrybeer schreef:Tja, Michael....zulke vragen zijn niet zo makkelijk per individu te beantwoorden.....en daar is al het een en ander over geschreven op dit forum..zie bv viewtopic.php?f=40&t=2568.
![]()
Berry
Ja ik snap dat de meningen hier over verdeeld zijn. Maar daarom wil ik juist de meningen van mensen horen. Zo kan ik namelijk uit hun ervaringen informatie putten om een goede te kiezen voor mij zelf.
ik heb opzich nog geen bluetooth systeem op mijn helm. maar daar ga ik nog naar kijken. Qua prijs wil ik niet hoger gaan als 450 euro en mijn voorkeur gaat uit naar 2e hands. Dit omdat als hij toch niet bevalt je hem dan makkelijker kwijt raakt en waypoint heb ik inderdaad nog niet aan gedacht. dat is een goede tip. ik was al naar motozoom geweest. maar daar kwam ik niet zo heel veel verder. ik kreeg het idee dat ze daar niet echt uit eigen ervaringen spraken maar meer uit wat de fabrikant verteld.
gr michael
Groetjes Mike,
- Berrybeer
- 2023
- Type: R1150RT
- Bijz: met alles d'rop & d'ran..
- Woonplaats of omgeving: Uden
oké dan....bij deze mijn tip...
. Ik zou - met het huidige aanbod op Marktplaats - op dit moment gaan voor een Garmin Streetpilot 2820.
Daar heb je, mits in goede staat uiteraard, een hele goede aan en die heeft BT waar je ook nog eens MP3 bestandjes in kunt laden en die je aan je gsm kunt koppelen..Zelf heb ik onlangs dezelfde aangeschaft, nou ja bijna dezelfde..een BMW Navigator III. Volgens mij heeft forumlid Rob (DMM) 'm ook nog steeds....
Toevallig zie er vandaag ook eentje op MP staan http://link.marktplaats.nl/401745702

Daar heb je, mits in goede staat uiteraard, een hele goede aan en die heeft BT waar je ook nog eens MP3 bestandjes in kunt laden en die je aan je gsm kunt koppelen..Zelf heb ik onlangs dezelfde aangeschaft, nou ja bijna dezelfde..een BMW Navigator III. Volgens mij heeft forumlid Rob (DMM) 'm ook nog steeds....

Toevallig zie er vandaag ook eentje op MP staan http://link.marktplaats.nl/401745702
Ik zou toch voor de wat modernere en compacte Zumo 550 gaan, heeft ook BT, kan ook een SD-card in voor MP3'tjes.Ik zou - met het huidige aanbod op Marktplaats - op dit moment gaan voor een Garmin Streetpilot 2820.
- HenkvanR
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Woonplaats of omgeving: Apeldoorn
Hallo Michaelmveenstra schreef: De enige eisen die ik stel is dat de navigatie waterdicht is en makkelijk te bedienen en een pre zou het zijn als er bluetooth op zit.
ik heb de TomTom urban rider en die heeft dit allemaal en ik ben er zeer tevreden over.
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
HenkvanR

- mveenstra
V-stream scherm
mensen ik zou graag meningen en ervaringen zien. Welke je hebt is leuk maar daar kan ik niet veel mee. Ik zou graag het WAAROM willen weten. Wat is de rede dat je deze hebt gekozen en aanbeveelt. Wat zijn je overwegingen geweest en waarom is het deze geworden.
Groetjes Mike,
- aantzeetje
- Type: R1200RT
- Land: B
- Woonplaats of omgeving: Oostduinkerke
Reden waarom ik voor Garmin kies (Heb een Street Pilot 2820, vergelijkbaar met de Navigator III van BMW) is dat het geleverd wordt met een software programma dat Mapsource heet. Routes kunnen daar heel makkelijk in in geladen en bewerkt worden naar eigen voorkeur. Kies je voor TomTom dan kan dat ook maar dien je omslachtig te werk te gaan. Routes dienen omgezet te worden via Tyre en WinGDB3. De via punten zijn er beperkt enz...
Met de huidige prijzen van Garmin zou ik zeker voor deze gaan. Een bezoekje aan Notter, Waypoint zal zeker helpen daar deze je deskundig en onafhankelijk advies zullen geven. Het is maar waarvoor je het wil gebruiken maar indien je routes wil downloaden of toegestuurd krijgen denk ik dat Garmin aan al je behoeftes zal voldoen.
Met de huidige prijzen van Garmin zou ik zeker voor deze gaan. Een bezoekje aan Notter, Waypoint zal zeker helpen daar deze je deskundig en onafhankelijk advies zullen geven. Het is maar waarvoor je het wil gebruiken maar indien je routes wil downloaden of toegestuurd krijgen denk ik dat Garmin aan al je behoeftes zal voldoen.
Als ik kijk naar de no-nonsense verbindingsmogelijkheden voor wat betreft Bleutooth en het feit dat ik er vrijwel elke route erin kan frotten, zweer ik zelf bij de Garmin 2820.
Tenminste, als je gaat voor 2e hands, echt een motor-apparaat, eventueel met de (optionele) Perfect Pilot bediening e.d.
En kunnen de huidige (recente) kaarten en updates nog prima in het apparaat.
Garmin is in mijn visie een meer-technische oplossing, en TomTom meer een gemak/gemakkelijker oplossing.
Waarbij TomTom zeker niet slecht is of, maar anders.
En zo zijn er wel meer merken, maar ik ben, na alles wat ik bekeken heb cq. aangeschaft heb, nog steeds heel erg tevreden over mijn Garmin 2820!
Maar het blijft altijd een kwestie van smaak, eisen/wensen en persoonlijke voorkeur.
Tenminste, als je gaat voor 2e hands, echt een motor-apparaat, eventueel met de (optionele) Perfect Pilot bediening e.d.
En kunnen de huidige (recente) kaarten en updates nog prima in het apparaat.
Garmin is in mijn visie een meer-technische oplossing, en TomTom meer een gemak/gemakkelijker oplossing.
Waarbij TomTom zeker niet slecht is of, maar anders.
En zo zijn er wel meer merken, maar ik ben, na alles wat ik bekeken heb cq. aangeschaft heb, nog steeds heel erg tevreden over mijn Garmin 2820!

Maar het blijft altijd een kwestie van smaak, eisen/wensen en persoonlijke voorkeur.
Ik heb met beide (TomTom / Garmin ) navigatiesystemen gereden en heb uiteindelijk de keuze gemaakt voor TomTom.
Garmin Zumo 550 (1 jaar gebruikt)
Een heel mooi apparaat, robuust, knoppen zijn goed te bedienen en uitgebreide mogelijkheden. Afleesbaarheid van het scherm is erg goed en er zijn leuke opties maar die je qua navigatie niet echt nodig hebt. Helaas zijn de schermkleuren (geen onderscheid in kleuren voor de diverse wegtypes) van de 550 erg beperkt en vond ik de grote roze streep die de route aanduidt ook niet erg duidelijk.
Mapsource vond ik niet prettig om routes mee te plannen. Bluetooth functies zijn goed.
TomTom Rider V2 (1 jaar in gebruik en daarvoor ca. 5 jaar een PDA met TomTom gebruikt)
Intuitieve menustructuur en daardoor erg gebruikersvriendelijk. Schermkleuren en diversiteit aan kleuren voor de diverse soorten wegen is erg goed. Daarnaast vind ik de voorspelbaarheid van de wegen en route via TomTom veel beter en dat is een belangrijke functie bij het navigeren. Ook zijn de gesproken aanwijzingen duidelijker dan bij de Zumo. Ik gebruik Promotor Onroute 2008-2009 om routes te plannen en de kwaliteit van het kaartmateriaal is 'natuurlijker' dan bij Mapsource. Het maximum van 48 tussenpunten is nooit een probleem geweest. Ik gebruik nu de Urban software (op een 4Gb SD kaart)waardoor ik gewoon garmin routes rechtstreeks kan inlezen op de V2. Verder is er allerlei gratis software beschikbaar zoals hoogtemeter, mp3 speler, filmpjes afspelen, tracking etc.
Bluetooth koppelingen hebben nooit problemen opgeleverd (eerst Nolan met bluetooth en Schuberth C3 met SRC).
Ik zou zo weer kiezen voor de TomTom.
Zowel Garmin als TomTom zijn goed verkrijgbaar op de 2ehands markt. Neem wel de tijd want er wordt spul aangeboden tegen veel te hoge prijzen.
Succes met het maken van je keuze.
Garmin Zumo 550 (1 jaar gebruikt)
Een heel mooi apparaat, robuust, knoppen zijn goed te bedienen en uitgebreide mogelijkheden. Afleesbaarheid van het scherm is erg goed en er zijn leuke opties maar die je qua navigatie niet echt nodig hebt. Helaas zijn de schermkleuren (geen onderscheid in kleuren voor de diverse wegtypes) van de 550 erg beperkt en vond ik de grote roze streep die de route aanduidt ook niet erg duidelijk.
Mapsource vond ik niet prettig om routes mee te plannen. Bluetooth functies zijn goed.
TomTom Rider V2 (1 jaar in gebruik en daarvoor ca. 5 jaar een PDA met TomTom gebruikt)
Intuitieve menustructuur en daardoor erg gebruikersvriendelijk. Schermkleuren en diversiteit aan kleuren voor de diverse soorten wegen is erg goed. Daarnaast vind ik de voorspelbaarheid van de wegen en route via TomTom veel beter en dat is een belangrijke functie bij het navigeren. Ook zijn de gesproken aanwijzingen duidelijker dan bij de Zumo. Ik gebruik Promotor Onroute 2008-2009 om routes te plannen en de kwaliteit van het kaartmateriaal is 'natuurlijker' dan bij Mapsource. Het maximum van 48 tussenpunten is nooit een probleem geweest. Ik gebruik nu de Urban software (op een 4Gb SD kaart)waardoor ik gewoon garmin routes rechtstreeks kan inlezen op de V2. Verder is er allerlei gratis software beschikbaar zoals hoogtemeter, mp3 speler, filmpjes afspelen, tracking etc.
Bluetooth koppelingen hebben nooit problemen opgeleverd (eerst Nolan met bluetooth en Schuberth C3 met SRC).
Ik zou zo weer kiezen voor de TomTom.
Zowel Garmin als TomTom zijn goed verkrijgbaar op de 2ehands markt. Neem wel de tijd want er wordt spul aangeboden tegen veel te hoge prijzen.
Succes met het maken van je keuze.
- Eddy
- Bijz: Ostgrau metallic mat
- Woonplaats of omgeving: Doesburg
Ik weet dat deze tomtom niet waterdicht is maar mocht het echt hard regenen dan botorhamzakje erover en werkt ook.
Natuurlijk wil ik ook wel een zumo 550 maar helaas nog géén sponsor gevonden en van mijn vrouw mag ik niet meer uitgeven
Het bankpasje van haar is de magneetstrip al versleten daar hoort ze mij ook niet over.
Maar dit werkt ook en ik kan de tomtom ook in de auto gebruiken . Perfect beeld en goed helder.
Zie foto.
Grtz Eddy
Natuurlijk wil ik ook wel een zumo 550 maar helaas nog géén sponsor gevonden en van mijn vrouw mag ik niet meer uitgeven

Het bankpasje van haar is de magneetstrip al versleten daar hoort ze mij ook niet over.
Maar dit werkt ook en ik kan de tomtom ook in de auto gebruiken . Perfect beeld en goed helder.
Zie foto.
Grtz Eddy
- Bijlagen
-
- DSC01885.JPG (31.78 KiB) 155 keer bekeken
Het leven is zo mooi daar kun je nog géén 1/2 uur dood voor zijn.
- Eddy
- Bijz: Ostgrau metallic mat
- Woonplaats of omgeving: Doesburg
Nog een fotootje
Grtz Eddy

Grtz Eddy
- Bijlagen
-
- DSC01880.JPG (30.16 KiB) 154 keer bekeken
Het leven is zo mooi daar kun je nog géén 1/2 uur dood voor zijn.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 2808 Weergaves
-
Laatste bericht door JOS WRSM
-
- 0 Reacties
- 5564 Weergaves
-
Laatste bericht door Duiker
-
- 20 Reacties
- 6505 Weergaves
-
Laatste bericht door pe1agp
-
-
Nieuw bericht r 1200 rt met hoge kilometerstand. Af te raden?
door Thieske88 » » in R....RT kopen ja of nee? - 9 Reacties
- 4880 Weergaves
-
Laatste bericht door Thieske88
-