Michelin Pilot Road II Prijs / ervaring Zuid Limburg

Ervaringen met banden, velgen en grip.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Erteetje

Michelin Pilot Road II Prijs / ervaring Zuid Limburg

Ongelezen bericht door Erteetje »

Voor de zuiderlingen en andere mensen die graag rijden richting valkenburg / schin op geul (zuid-limburg) wil ik jullie even wijzen op een afspraak die ik gemaakt heb voor Pilot Road II banden voor de R1200RT

Bij Heuts motoren in Schin op Geul laat ik komende week een set Michelin Pilot Road II banden monteren (op de motor) voor 316.50 euri's
Voor diegenen die net als ik een hekel eraan hebben om zelf de wielen onder de fiets uit te slopen is dit een mooie prijs. Is toch maar liefst 75 euri's goedkoper dan de prijsopgave van mijn dealeRT

Voordat de vraag komt: wat kost de montage op losse wielen?? Hetzelfde. Het is namelijk zo dat voor zowel montage op de wielen als op de motor, geen meerkosten berekend worden. De bandenprijs is ook je all in prijs :D :D :D

Greetz
Luc
Laatst gewijzigd door Erteetje op 21 nov 2010, 15:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Erteetje

Re: Michelin Pilot Road II Prijs Zuid Limburg

Vandaag een set Michelin PR2 laten monteren op de motor voor 316 euri's. Ik heb er nu net 100 km mee gereden maar kan nu al zeggen dat het in de bochten veel stabieler aanvoelt dat de originele Bridgestone banden. Ik zal jullie op de hoogte houden van mijn bevindingen m.b.t. deze band. Het gevoel is in ieder geval goed!
En de prijs trouwens ook :D

Luc
Erteetje

Re: Michelin Pilot Road II Prijs Zuid Limburg

Vandaag een hele kleine tegenvaller gehad. Lekker weer, net nieuwe sloffen onder de beemer dus ik dacht een stuk te gaan rijden. Toen ik opstapte bleef een rode driehoek knipperen op het display. Niet dramatisch. De bandenspanningmeter gaf achteren een spanning aan van 1.5 bar. Terug gegaan naar de bandenboer nadat ik de band eerst op spanning had gebracht. Bleek dat een ventiel iets lekte :$ :$
Maar ondanks dat toch nog een heerlijk ritje gemaakt. Morgen weer als het weer meespeeld, wat er wel naar uitziet.

Verder nog even de ervaringen met de PR2:
De motor gaat echt veel strakker door de bochten. Ik las iets dat de rechtuit stabiliteit minder zou zijn (de pr2 is een echte bochtenband werd gezegd) Ik kan jullie zeggen dat ik er nog helemaal niks van gemerkt heb. Mijn indruk tot nu toe is: zeer goeie band!!!

Wordt vervolgt
[groet]
Luc
Erteetje

Re: Michelin Pilot Road II Prijs / ervaring Zuid Limburg

Hallo Beemers,

Dit weekend weer dikke 300 km met de -1200- en zijn nieuwe sloffen, de Michelin pilot roads 2, gereden. Mijn mening over de PR2's blijft onveranderd goed. Wat mij betreft een heerlijke band met meer dan gemiddeld weggedrag. Als ook de levensduur ook bovengemiddeld is, worden dit zeer zeker weer mijn volgende banden !!

Luc
jaybmw
Type: R1200RT
Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Brabant !

Ongelezen bericht door jaybmw »

Kweet zeker dat je ze weer kiest !!!
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
Benji
Type: R1150RT
Land: België
Woonplaats of omgeving: Limburg

Ongelezen bericht door Benji »

Hoe gedragen de PRII zich bij nat weer?
Motorrijden is meer dan merk en type. Motorrijden wil je liefst zorgeloos doen ... en met zekerheden qua veiligheid en toekomstverwachting van zo weinig mogelijk kosten.
Erteetje

Benji schreef:Hoe gedragen de PRII zich bij nat weer?
Dat is een goede vraag. Sinds ik ze erop heb liggen heb ik niet de kans gehad in de regen te rijden. (niet dat ik daar op zit te wachten) Maar volgens de verschillende testen heeft de PR2 bij nat weer bovengemiddelde grip. Aangezien dat uit meerdere testen blijkt ga ik ervan uit dat dat klopt.

Luc
HenkvanR
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Apeldoorn

Ongelezen bericht door HenkvanR »

ik heb ze ook onder m'n R1100RT en rijd er bijna dagelijks mee naar m'n werk ook in de regen en rijd er (bijna) niet anders mee dan met droog weer, niet overdreven voorzichtig.
voor mij voldoen ze prima
[groet]
HenkvanR -1200-
PaPinkelman
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Helmond

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

Benji schreef:Hoe gedragen de PRII zich bij nat weer?
Eigen ervaring: prima!! Natuurlijk moet je het niet te gek maken, sowieso heb je in de regen of op nat wegdek altijd iets minder grip.

Ook in testen van allerlei motorbladen, worden de eigenschappen onder natte omstandigheden vaak als beste in de test ervaren.
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
tengske
Bijz: Zumo 660, Cardo Q1, BMW helm, etc;
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Zuid Limburg

Ongelezen bericht door tengske »

Hallo,

ik heb al de nodige BMW's gereden, en heb altijd de PR gereden.
De PR II op de 12oo voelt goed aan, plakt aan de weg, en zeker bij nat weer, geeft hij voldoende zekerheid.
Droog voelt hij minder instabiel, hij zwabbert minder bij hoge snelheden, en geeft in de bochten en stabiele ligging.
Wat voor mij zeker geldt: dat ze ook de nodige km'vs aan kunnen, en je niet het rubber er onder uit ziet vliegen.
ergens anders gepost: nu met een set al bina 9000km gereden, en dat is in dit bochtig landschap, Ardennen en Eifel voor de deur toch echt genoeg, vind ik.

veel groeten ook al valt er nu met die sneeuw buiten niets te rijden, geeft uiteraard wel prachtige plaatsjes

T
[color=#0000BF]r75/6, r 80 rt, r 100 rt, r 1100 rt, r 1150 rt, r 1200 rt (4) [/color]
hans51
Type: R1100RT

Ongelezen bericht door hans51 »

Na een weekje verplichte rust vanwege de gladheid, toch maar weer de RT van stal gehaald om tussen de lange file op de A7 door te worstelen.
Daarna even de moeite genomen om de pekelresten weg te spoelen. Daarbij merkte ik dat de achterband aan de linkerkant behoorlijk was versleten.
Dit beeld was mij bekend van de voorband, maar achter nog nooit.
Een belletje naar vriend Nico (Motorbanden Assendelft) en ik kon direct langskomen voor nieuw rubber, weer een PR2 dus.
De band heeft het 23k uitgehouden, dus ik nag niet mopperen.
Heeft er iemand al eerder dergelijke slijtage aan de achterband gezien of moet ik me zorgen gaan maken over de achterbrug?
Alles lijkt nog in orde, geen speling of vreemde geluiden.
jaybmw
Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Brabant !

Ongelezen bericht door jaybmw »

23 dznd km met 1 band ? Geen wonder dat het scheef gaat slijten toch? Carcas is dan zeker slap geworden. Ik rijdt hooguit 12 dznd met 1 achterband(pr2 type b). 23 dznd km is erg veel zeg!

grtn jeroen.
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
Ton1959

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Hoi Jeroen
Ik reed met mijn Susuki GS850 ook zonder probleem 18000km met de achterband en die motor was ook niet echt licht te noemen met 250kg . Maar nooit geen problemen met schuin afslijten. Maar gewone slijtage meer slijtage in de midden.

Ton
moh_fan
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: N-Br

Ongelezen bericht door moh_fan »

jaybmw schreef:23 dznd km met 1 band ?
Paar weken terug ook PRII's laten leggen.
De RoadSmart's die eraf kwamen hielen het bij mij een dikke 26K km uit...
Ze waren mooi rond afgesleten, ondanks de vele snelweg-kilometers, waarbij de voorband harder aan vervanging toe was dan de achterband.
It's all in the wrist my friends!... it's all in the wrist.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1150RT - R1200RT '07 / '08 / '11 / '15
--- Lid BMW MC Vlaanderen ---
Ton1959

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Ik vervang mijn banden normaal dus al erg vlug hoor meestal voor ze versleten zijn. Meer omdat ik weer een band met de juiste ronding wil hebben omdat uiteindelijk de motor wat gevoelig word in het stuur bij het rijden over de witte strepen. En ik vind het gewoon fijn om een nieuwe band te hebben. Dus ik twijfel er niet aan dat ook ik gemakkelijk 23000km zal rijden met een achterband op mijn motor. Maar niet met mijn huidige banden omdat ik die niet echt bijzonder vind.

Ton _004

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Banden & Wielen”