Dagwaarde of handelswaarde?

Alle overige technische zaken.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Eddy
Type: R1200RT
Bijz: Ostgrau metallic mat
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Doesburg

Dagwaarde of handelswaarde?

Ongelezen bericht door Eddy »

Hallo forumvrienden,

Wie kan mij vertellen wat mijn -1150- waard is? Bouwjaar 2001 met 80000 km, kleur rood, koffers en in perfecte staat.
Ik weet dat de prijzen behoorlijk verschillen en kan eigenlijk niet bepalen wat de motor waard is.Ik weet wat ik ervoor betaald heb .
Iemand ervaring hiermee of deskundig? Ik weet uit ervaring dat als je bij de dealer komt dan heb je altijd de verkeerde kleur of het had net een ander type moeten zijn of de motor is te oud en moeilijk te verkopen dit alles meegemaakt toen ik de K100 RS in wilde ruilen voor een R -1150- .

Grtz Eddy
Het leven is zo mooi daar kun je nog géén 1/2 uur dood voor zijn.
EL SCORPIO
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Re: Dagwaarde of handelswaarde?

Ongelezen bericht door EL SCORPIO »

Dagwaarde.

Gewoon je verzekering bellen.
Als die een beetje meegaand zijn vertellen ze dit wel.

Inruilwaarde.

Probeer gewoon een proefrit te maken bij je niet eigen dealer op een R1200RT.
Vraag wat de inruilwaarde van je fiets is en zeg dat je er nog over wilt nadenken.
En anders vraag het aan Kenny wat een redelijke inruilprijs is.
Misschien wil hij je verder helpen hiermee.
Benji
Type: R1150RT
Land: België
Woonplaats of omgeving: Limburg

Ongelezen bericht door Benji »

Hoi Eddy

Ga je wat nieuws kopen of ga je stoppen met motorrijden?
Motorrijden is meer dan merk en type. Motorrijden wil je liefst zorgeloos doen ... en met zekerheden qua veiligheid en toekomstverwachting van zo weinig mogelijk kosten.
Eddy
Type: R1200RT
Bijz: Ostgrau metallic mat
Woonplaats of omgeving: Doesburg

Ongelezen bericht door Eddy »

Benji schreef:Hoi Eddy

Ga je wat nieuws kopen of ga je stoppen met motorrijden?
Nee stoppen doe ik echt niet met motorrijden dan moet ik met de neus omhoog liggen !!!

Ik ben gewoon benieuwd wat de motor die ik heb waard is . Ik heb de motor net 3 weken dus voorlopig niets nieuws voor mij. Ik heb nog niet zoveel kunnen rijden met de RT maar de indrukken tot nu toe zijn echt super. Fijne motor en het is natuurlijk wel even wennen zo'n boxer als je altijd op een K100 rs hebt gereden. Maar alles went en dit in positieve zin.
Ik weet niet of het gebruikelijk is om de aanschafprijs te noemen hier en anders dan hoor ik het wel.ik doe er niet zo moeilijk over.

Grtz Eddy
Het leven is zo mooi daar kun je nog géén 1/2 uur dood voor zijn.
EL SCORPIO
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Ongelezen bericht door EL SCORPIO »

http://www.anwb.nl/verzekeringen/motorv ... er_subhome

Hier kan je je premie berekenen en geeft ie ook de dagwaarde van de motor op adhv je kenteken.
Die van mij kwam op 12.000 euro dagwaarde, dan is de verkoopwaarde in iedergeval hoger.

Ik schrok alleen van de premie.
Ik kwam uit op 1000 euro per jaar terwijl ik nu via mijn werk bij Centraal beheer 1050 euro betaal voor allrisk voor de motor en auto tesamen.
Zal voor volgend jaar wel weer iets hoger worden maar dit vond ik wel veel te gek.

Richard
doov650

Ongelezen bericht door doov650 »

Eddy schreef:Hallo forumvrienden,

Wie kan mij vertellen wat mijn -1150- waard is? Bouwjaar 2001 met 80000 km, kleur rood, koffers en in perfecte staat.
Ik weet dat de prijzen behoorlijk verschillen en kan eigenlijk niet bepalen wat de motor waard is.Ik weet wat ik ervoor betaald heb .
Iemand ervaring hiermee of deskundig? Ik weet uit ervaring dat als je bij de dealer komt dan heb je altijd de verkeerde kleur of het had net een ander type moeten zijn of de motor is te oud en moeilijk te verkopen dit alles meegemaakt toen ik de K100 RS in wilde ruilen voor een R -1150- .

Grtz Eddy
4 mille.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Overige Techniek & Mechanica”