Klein topkoffer spuiten in kleur van motor

Alle overige technische zaken.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Erteetje

Klein topkoffer spuiten in kleur van motor

Ongelezen bericht door Erteetje »

Hallo Beemers.

Ik zou willen weten of je het kleine originele topkoffer in kleur kunt laten spuiten zonder het risico dat de paint er na een jaartje vanaf valt :D
Heeft iemand dit al eens laten doen en zo ja, wat zijn de ervaringen. Ik heb het nog nooit gezien ergens, maar iemand moet de eerste zijn, toch?
Ik heb ook geen idee wat zoiets zoumoeten kosten. Iemand enig idee??

Ik vind het kleine koffer mooier qua maat. De grote vind ik een beetje te groot. Alleen het zwart vind ik persoonlijk jammer.

Graag hoor ik van jullie
Luc
Jan R1200RT

Re: Klein topkoffer spuiten in kleur van motor

Ongelezen bericht door Jan R1200RT »

Is helemaal geen probleem :!:
Die van mij (het deksel) heb ik gelijk bij aanschaf van mijn fiets in de bijpassende kleur laten spuiten (zie Avatar).
Ik vond het (ook) niet mooi dat de topkoffer anders was dan de zijkoffers.
Ziet er perfect uit, je ziet geen enkel verschil met de motor lak.
Zit er bij mij dus al 4 jaar op en nog steeds als nieuw _005
Kwestie van bij een goede spuiter laten doen en die moet de juiste primer voor op kunststof gebruiken.
Dan is hechting op kunststof tegenwoordig geen issue meer.
Kostte volgens mij iets van ± €150,=.

Wij hebben toen ook gelijk een origineel BMW rugge-steuntje laten monteren. Prettig voor mijn vrouw.
Dat was in eerste instantie geen succes.
De monteur had de bevestigingschroefjes zo strak aangedraait dat de binnenkant van de kofferdeksel al scheurtjes vertoonde rond de schroeven _003 . Daar ben ik toen niet akkoord mee gegaan (risico op doorscheuren in de tijd).
Hebben ze gelijk weer een nieuw deksel moeten bestellen en die ook weer laten spuiten. Heeft ze dus meer gekost dan ze eraan hebben kunnen verdienen :lol:.
Erteetje

Jan R1200RT schreef:Is helemaal geen probleem :!:
Die van mij (het deksel) heb ik gelijk bij aanschaf van mijn fiets in de bijpassende kleur laten spuiten (zie Avatar).
Ik vond het (ook) niet mooi dat de topkoffer anders was dan de zijkoffers.
Ziet er perfect uit, je ziet geen enkel verschil met de motor lak.
Zit er bij mij dus al 4 jaar op en nog steeds als nieuw _005
Kwestie van bij een goede spuiter laten doen en die moet de juiste primer voor op kunststof gebruiken.
Dan is hechting op kunststof tegenwoordig geen issue meer.
Kostte volgens mij iets van ± €150,=.

Wij hebben toen ook gelijk een origineel BMW rugge-steuntje laten monteren. Prettig voor mijn vrouw.
Dat was in eerste instantie geen succes.
De monteur had de bevestigingschroefjes zo strak aangedraait dat de binnenkant van de kofferdeksel al scheurtjes vertoonde rond de schroeven _003 . Daar ben ik toen niet akkoord mee gegaan (risico op doorscheuren in de tijd).
Hebben ze gelijk weer een nieuw deksel moeten bestellen en die ook weer laten spuiten. Heeft ze dus meer gekost dan ze eraan hebben kunnen verdienen :lol:.
Hoi Jan.

Helaas is op de avatar weinig te zien, maar ik geloof direct dat het veel mooier uitziet dan het zwart. Het kussentje wil ik ook nog op het koffer hebben. Buiten dat dat lekkerder zit vind ik het ook afgewerkt uitzien. Ik wil inderdaad ook alleen het deksel van het koffer laten spuiten.

Ik ga zoeken naar een goeie spuiter in de buurt,

Bedankt voor je reactie
Luc
Jan R1200RT

Luc,

Hierbij een stukje van de originele foto, waarop je het resultaat iets beter kunt zien.
Ik heb nu even geen betere foto bij de hand.
IMG_3265 crop.JPG
Erteetje

Jan R1200RT schreef:Luc,

Hierbij een stukje van de originele foto, waarop je het resultaat iets beter kunt zien.
IMG_3265 crop.JPG
Deze foto laat het resultaat duidelijk zien. Bij het zien hiervan krijg ik weer ff een WOW moment!! Dat ziet er erg strak uit. Kan ik dat ook op mijn wensenlijstje zetten. Echt SUPER!!

Luc
jaybmw
Type: R1200RT
Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Brabant !

Ongelezen bericht door jaybmw »

Jan R1200RT schreef:Luc,

IMG_3265 crop.JPG
Weet je nog hoeveel de ruggesteun op de topkoffer kostte? En is het origineel BMW? Ziet er tof uit,en de meid zit weer comfortabeler op de duo!

grtn Jeroen.
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
Jan R1200RT

Ik heb het nog even opgezocht, het spuiten kostte toch wat meer, € 200,= :!: :(
Zoals ik al zei in mijn vorige post, de steun is origineel BMW en kostte € 55,=.
Al met al erg duur, ook nu ik het weer terug zie, maar dit was de prijs via de dealeRT bij aanschaf van de complete fiets, het kan waarschijnlijk best wat goedkoper.
Uiteindelijk "vergeet" je de extra kosten en het eind resultaat is waar je jaren van kunt genieten :D
Ik heb er geen spijt van en geniet nog elke keer van het resutaat _004

Hierbij nog een foto uit een andere hoek.
IMG_3307 crop.JPG
Opahak

Ongelezen bericht door Opahak »

Hi,

Geef kenny Simon van Motorservice amersfoort een belletje/pbtje/mailtje/postduif. Hij kan het beter en goedkoper Big RT Smile

Groetjes
Paul
siebke
Type: R1200RT
Bijz: 2009, import (D)
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Peel en Maas

Ongelezen bericht door siebke »

[quote="Erteetje"][ Het kussentje wil ik ook nog op het koffer hebben. Buiten dat dat lekkerder zit vind ik het ook afgewerkt uitzien.

Ik ga zoeken naar een goeie spuiter in de buurt,

Hallo Luc,

Misschien interessant om even bij de Hobbyist te Hunsel voor een kussentje te kijken? Is ook geen Roomse reis vanuit Heerlen. Mijn vrouw is dolblij met het eigen ontwerp van hun voor de -1100- topkoffer. Monteren is een peuleschil.

Bij jou in de buurt zijn trouwens toch wel goede autospuiterijen te vinden? Die hebben gegarandeerd ervaring met het spuiten van kunststof bumpers. Of wordt dat te duur?

Suc6

Henk
As ut neet geit zoeas 't môt, dèn môt 't mèr zoeas ut geit
Ton1959

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Dit spuitwerk ziet er op de foto toch ook zeer goed uit _004

Ton
Jan R1200RT

Ton1959 schreef:Dit spuitwerk ziet er op de foto toch ook zeer goed uit _004

Ton
Ja, het is gewoon spiegel glad en strak, net als de rest van de (carbon-black) gespoten motor tupperware delen.
Je ziet niets meer van het "structuurtje" dat er normaal in het kunststof deksel oppervlak zit :D .

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Overige Techniek & Mechanica”