opnieuw een motor, en nu een echte

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderator: RT_Patrick

stefke
Type: R1100RT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: veluwe

opnieuw een motor, en nu een echte

Ongelezen bericht door stefke »

Sinds een paar weken lid, dus hoog tijd om me even voor te stellen.

Na een jaar of tien motorloos te zijn geweest, ben ik nu weer een trotse bezitter. Destijds had ik een Suzuki GS 750 uit '79 en daarvoor nog kort een Yamaha RD500, samen met een collega (we waren jong en niet zo draagkrachtig); geen racer maar echt dat oude brommer model.
Ondertussen bleef het vuurtje smeulen, om deze zomer weer op te laaien. Dus rond gaan kijken en al snel alleen nog maar naar BMW's. Eerst nog voor een K1100LT gegaan (vanwege de prijs), maar na een proefrit met een R1100RT was ik verkocht. En de RT dus ook.

Gelijk dan ook maar mijn eerste vraag: wat is een normaal benzineverbruik van een R1100RT ('97)?

Steven
Groet, Steven
RhanRT

Re: opnieuw een motor, en nu een echte

Ongelezen bericht door RhanRT »

Hoi Steven,

In de eerste plaats gefeliciteerd met de R1100RT, wij wensen jouw veel veilige kilometers.
Jouw vraag over het gebruik is uiteraard subjectief, heeft teveel te maken met de rijstijl waarop grote verschillen kunnen zijn in verbruik van de motor.
Globaal mag je stellen dat het verbruik van een R1100RT zich zal bewegen tussen de 1 op 16 en de 1 op 19 kilometers per liter.

groet,
RhanRT
stefke

Hallo RhanRT,

Bedankt voor je antwoord. Zo te zien wonen we in dezelfde plaats, wie weet komen we elkaar eens tegen...

Groeten, Steven
Groet, Steven
Ton1959

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Hoi Steven

Welkom hier en ik moet wel zeggen dat je motor er fantastisch uitziet in deze kleur. Ik vond overigens de GS750 toen hij uitkwam ook een zeer echte motor. Als ik diezelfde nog nieuw kon kopen kocht ik hem nog. Ik heb heel veel Suzuki's gehad en over de meeste was ik zeer tevreden.

Ton
RHarryRT

Ongelezen bericht door RHarryRT »

Hoi Steven,

Welkom bij het Bmw rt forum,en gefeliciteerd met je Rt 1100.Wij hebben een clubje rt,s waar we regelmatig vanuit Apeldoorn een tourtje mee maken je bent van harte welkom om mee te rijden de komende zomer.

En om te beginnen natuurlijk het rtreffen2011 in april,een geweldig leuke en gezellige dag.

Gr Harry
stefke

Ik vond overigens de GS750 toen hij uitkwam ook een zeer echte motor.
Ja, dat ben ik zeker met je eens. Ik had er alleen nogal veel werk aan, dus is mijn herinnering een beetje gekleurd. En ik moet zeggen dat een boxer me meer aanspreekt dan een vier-in-lijn.
Groet, Steven
stefke

Wij hebben een clubje rt,s waar we regelmatig vanuit Apeldoorn een tourtje mee maken je bent van harte welkom om mee te rijden de komende zomer.
Graag! Vermelden jullie die ritten op dit forum?
Groet, Steven
RhanRT

Ongelezen bericht door RhanRT »

Niet altijd, de korte ritten die in idee op heel kort termijn bedacht worden, informeren wij elkander vaak per telefoon.
Vrijheid blijheid.
E.e.a. is uiteraard ook een beetje weersafhankelijk.
Indien je wilt kunnen wij ook jou telefonisch benaderen, stuur maar een pb-tje.

groet,
Han

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”