NuMaps lifetime voor Garmin

Garmin, TomTom of toch maar een routerol

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Habeve

NuMaps lifetime voor Garmin

Ongelezen bericht door Habeve »

Onderstaand bericht ontvangen:

De prijs voor de NuMaps lifetime is verlaagd naar € 89,99

Bespaar met nüMaps Lifetime™
Met deze eenmalige aankoop kunt u de meest recente kaartgegevens downloaden...gedurende de levensduur van uw Garmin-toestel. nüMaps Lifetime kost vanaf nu slechts 89,99 euro of 79,99 dollar. Geen maandelijkse abonnements- of onderhoudskosten. U kunt elk kwartaal de nieuwe kaart van Garmin downloaden zonder er opnieuw voor te hoeven betalen. Bezoek onze pagina over nüMaps Lifetime voor meer informatie.

[groet]
-1200-
Harald
Jan R1200RT

Re: NuMaps lifetime voor Garmin

Ongelezen bericht door Jan R1200RT »

Hoi Harald,

Heb jij toevallig gechecked / iets gevonden hoe lang Garmin nog updates voor de Zumo 550 blijft maken :?:
Hij wordt nog steeds nieuw verkocht, naast de 660, dus ik neem aan dat ze er nog wel even mee doorgaan....
Dan is het voor dat geld wel interessant _005 .

Ik rij nou nog steeds met de eerste kaart erop (2006?) en merk wel steeds vaker dat er dingen niet meer kloppen.
Voor toeren is dat tot nu toe nog geen probleem geweest, ik rij gewoon een extra blokje om en kom er toch wel :lol: .
Maar het wordt wel tijd voor een update :!:
Habeve

Ongelezen bericht door Habeve »

Hallo Jan,

ik neem aan dat de updates nog wel even blijven bestaan voor de 5xx serie.
Volgens mij zijn ze equivalent aan de 660 en hoeven we daarom niet te vrezen dat
het een aflopende zaak is.
Wel jammer dat ze nu met de prijs omlaag gaan (voor mij _002 ) ik heb nog 120 euri betaald.

[groet]
-1200-
Harald
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Naar wat ik begrepen heb blijven kaart-updates beschikbaar in ieder geval zo lang het apparaat verkocht wordt.
Zowel de Zumo 550 alsook de Zumo 220 worden nog steeds verkocht.

Daarnaast, nadat een apparaat niet meer verkocht wordt, schijnt het ook een kwestie te zijn of het "oude" apparaat de huidige kaarten (lees: compressie en beveiliging) en updates van deze kaarten ondersteund.

En dat is vrij lang het geval, mijn Garmin 2820 (welliswaar met de LifeTime abonnement) heeft net de 2011.30 geïnstalleerd gekregen.
(wel beperkt tot de hoeveelheid geheugen, dus niet geheel Europa)
En volgens mij is de Garmin 2820 sinds 2007 niet meer te koop, dus al ruim 3 jaar toch nog kaart-updates. _004
Jan R1200RT

Ongelezen bericht door Jan R1200RT »

Habeve schreef: Wel jammer dat ze nu met de prijs omlaag gaan (voor mij _002 ) ik heb nog 120 euri betaald.

[groet]
-1200-
Harald
Tja, het geluk is met de domme zal ik maar zeggen :lol: (of met de geduldigen :?: :D )

DMM,
Goed om te horen dat het er naar uit ziet dat de updates bij Garmin niet gelijk over zijn als het model niet meer verkocht wordt :!:
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ik denk dat Garmin geen marktleider meer zou zijn als bij een economisch einde van een bepaald product, gelijk alle kaart-updates ook gelijk eindig zijn.
Klanten zouden dat niet accepteren.

Want, realistisch gezien, een navigatie-fabrikant komt regelmatig met nieuwe modellen, en zou je anders bestaande klanten enorm op kosten jagen als ze hun apparaat "aan de kant" moeten gooien omdat de kaart-updates (ook) niet meer zullen komen.
Hoe graag zo'n fabrikant dat eigenlijk wel heel graag zou willen, natuurlijk.

En de kaarten (en updates daarvan) krijgt Garmin aangeleverd door NavTeq, welke Garmin weer moet omzetten naar hun eigen (beveiligde) formaat, compressie e.d.
Zolang dat gaat voor een bepaalde generatie machines, zullen er kaart-updates beschikbaar komen/zijn/blijven.

Maar voor hoelang nog? _001
Geen idee dus, maar voorlopig zie ik het niet snel veranderen. (gelukkig!)
PaPinkelman
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Helmond

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

Misschien toch een kleine nuance: wat betreft updates moet je de updates van het kaartmateriaal los zien van updates van de toestellen (firmware).

Als een toestel niet meer geproduceerd wordt, zal Garmin (uiteraard) op een gegeven moment ophouden met updates van de toestel firmware uit te brengen. Is op zich geen ramp, want ook oude toestellen blijven gewoon functioneren. Ik heb zelf b.v. een Streetpilot 2610 uit 2006, werkt nog perfect.

Wat betreft het kaartmateriaal zijn klanten helaas ook afhankelijk van de "nukken" van Garmin (en/of TomTom en anderen). Wat betreft de NüMaps lifetime update zit het wel snor, zolang Garmin niets verandert aan de codering/format van het kaartmateriaal. Alle Zümo's kunnen werken met hetzelfde kaartmateriaal, dus ook hier geen probleem in de afweging 550 of 660. Mijn oude SP2610 heeft daar wel een probleem: deze kan niet omgaan met de kaartupdates die Garmin nu uitbrengt. Ik ben dus gedwongen rond te rijden met "oude" kaarten uit 2008, zie dus af en toe wegen waar mijn GPS nog weiland en/of bos laat zien en natuurlijk ook wel eens andersom. Het is natuurlijk niet uit te sluiten dat dit probleem ook ooit eens voor de Zümo's gaat gelden, maar om daar nu op te wachten.....
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Berrybeer
2023
2023
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Woonplaats of omgeving: Uden

Ongelezen bericht door Berrybeer »

PaPinkelman schreef:Ik ben dus gedwongen rond te rijden met "oude" kaarten uit 2008, zie dus af en toe wegen waar mijn GPS nog weiland en/of bos laat zien en natuurlijk ook wel eens andersom. Het is natuurlijk niet uit te sluiten dat dit probleem ook ooit eens voor de Zümo's gaat gelden, maar om daar nu op te wachten.....
....da's niet helemaal waar Frank... :D . zie ook viewtopic.php?f=40&t=1735&start=30

Ik heb de OMS kaarten ook op mijn 2610 en die zijn echt helemaal up to date... _004 . Oké....naar adressen navigeren is nog niet je van het....maar gps-routes rijden gaat perfect.....en nog helemaal gratis ook.... ;) . Het installeren van OMS is zo gebeurd en de kaarten downloaden ook.....de betreffende site spreekt voor zich...
PaPinkelman
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Woonplaats of omgeving: Helmond

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

Een terechte terechtwijzing! _004 Dank voor de correctie.
Ja, Open Street Maps is natuurlijk ook een oplossing. Ik heb er nog geen routes mee gereden, maar ga het zeker proberen! Na de wintermaanden.....
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Over: GPS en navigatie”