Voetsteunverlagers (Cont'd)

Alle overige technische zaken.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Inspector Gadget

Voetsteunverlagers (Cont'd)

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Voorgang van een ander draadje;
viewtopic.php?f=7&t=3085&start=0

Ik kan niet specifiek spreken over de voersteunverlagers van enig merk, omdat ik die eenvoudigweg niet heb, noch vooralsnog nodig heb.
(gelukkig, denk ik)

http://www.mv-motorrad.de/lshop,showdet ... 26190,.htm
(148 pleuri)

Wel kan ik spreken over de kwaliteiten van zowel Wunderlich alsook Verholen, zoals ik die tot nu toe ervaren heb.

Als je kijkt naar de materialen, ontlopen de beide merken niet zo veel qua kwaliteiten.

Beide organisaties reageren redelijk tot goed op vragen per email, hoewel ik af-en-toe wel een "dip" bemerk bij Herrn. Wunderlich.
Deels komt dat omdat de personen waar ik contacten mee had/heb er niet meer werken.
Maar na enige vertraging werden die vragen alsnog opgepakt.

Als je kijkt naar het "marktaandeel" van niet-OEM oplossingen, is volgens mij Wunderlich aanmerkelijk groter.
Waarbij Wunderlich lang niet altijd zelf de onderdelen maakt, maar inkoopt en een "rebrand" doet.
Ansicht niets mis mee.

Ander voordeel is dat je de onderdelen van Wunderlich ook bij de wat grotere BMW dealers gewoon kunt bestellen cq. op voorraad zijn.
Met als voordeel, dat als er iets mis mee is, je "lokaal" je problemen opgelost krijgt.

Bij Wunderlich kan dat soms een ietwat uitdaging zijn, is mijn ervaring.
Maar als Wunderlich zich realiseert dat ze iets fout gedaan hebben, of dat er een probleem is met een onderdeel, nemen ze uiteindelijk wel hun verantwoordelijkheid, en komen met een oplossing. In mijn gevallen, was dat een paar keer geld terug. En dan niet op de creditcard maar direct terug naar mijn bankrekening.
Nu ben ik een redelijk grote klant van Wunderlich, maar volgens mij maakt dat niet zo veel uit, als je maar duidelijk en duidend bent wat het probleem is.

Maar, ook bij Verholen doen ze niet al te moeilijk.
Als een onderdeel niet voldoet of volstaat, bieden ook zij aan het onderdeel retour te nemen.
Wel heb ik bemerkt dat Verholen soms wat, laat ik zeggen, onzorgvuldig is, qua montagevoorschriften, niet alle informatie er bij geeft, of zelfs ronduit onjuist of onzorgvuldig, slordig wellicht.

Maar ook Wunderlich treft af-en-toe blaam, ook daar gaat het soms mis.
Het blijft mensenwerk wat dat betreft.

Als ik even terugdenk naar de voetsteunverlagers die ik tot nu toe gezien of over gelezen heb, zijn het meestal degene van Wunderlich.

Als ik dan even de techniek bekijk;
MV Verholen's oplossing waarschuwt heel duidelijk dat je bij het bochtenwerk, je voetsteun over het wegdek kan schrapen, en dat je daar voor moet oppassen.
En dat je de huidige voetsteunen blijft gebruiken.

Bij Wunderlich heb je weer het voordeel (ik weet niet naar welk onderdeel je exact kijkt :?: _001) dat die velerlei manieren instelbaar is.
Versus de MV Verholen oplossing.
Vandaar ook de Vario-naam bij Wunderlich, schat ik zo in.

Als ik dan ook nog even naar de prijs kijk, me dunkt dat de MV Verholen oplossing behoorlijk prijziger is dan de Wunderlich oplossing, of ik moet mij vergissen? _001

Ander voordeel van de Wunderlich oplossingen is het feit dat je vaak de handleiding al kunt downloaden, opdat je kunt zien of het überhaupt een gewenste oplossing voor je is;
http://www.wunderlich.de/Service/Anleitungen-Manuals/

PS: Ik zie de variabele stuurverhogers weer staan bij MV Verholen _005
Helaas niet voor mijn model dame. ;)
Als die stuurverhogers vanuit de UK maar niet komen, is het misschien een optie die te annuleren (als dat nog mogelijk is) en deze te overwegen? :!: _001
Inspector Gadget

Re: Voetsteunverlagers (Cont'd)

Ton1959 schreef:Hoi Rob
Bij verholen zie ik dit

Kost 148 euro en met gebruik van de eigen voetsteunen en het lijkt hetzelfde te doen als wat Wunderlich heeft maar op een andere manier. Misschien is de Wunderlich variant meer degelijk

Biij Wunderlich zie ik dat ik drie losse onderdelen nodig heb
Een voetsteun van 49,90
De einsetzbar voor 40,90 Euro
En de vario adapter voor 43,90
Dus lijkt te prijs niet veel te schelen al zijn misschien de standaard voetsteunen beter dan de ronde voetsteunen van Wunderlich.
Maar misschien vergeet ik nog wat dan? De stuurverhogers zijn al afgestuurd en zullen maandag of dinsdag hier moeten zijn .

Met vriendelijke groet Ton
Inspector Gadget

Hallo Ton,

Ik heb dan geen enkele ervaringen zelf met voetsteun-verlagers, maar me dunkt het feit dat je bij de oplossing van MV Verholen je eigen steps kunt blijven gebruiken, best wel een groot voordeel.

PS: Ze adviseren wel je rem-pedaal en schakel-pedaal te vergroten, dus dat kunnen potentieel extra kosten worden.

Kijkende naar de Wunderlich oplossing; (voor de R1100R)

Dan heb je de "MFW Vario-Rastensystem*" (Artikelnummer: 8700121)
http://www.wunderlich.de/frame.php?Make ... id=8700121
(PS: In tegenstelling tot wat te doen gebruikelijk is bij Herrn. Wunderlich, staat de handleiding van deze oplossingen niet online, vreemd genoeg. :shock: )

Je hebt inderdaad de drie onderdelen als "extra" nodig. (Vario joint, Vario adapter en voetsteun)
Waarbij de Vario-adapter beschikbaar is in drie afmetingen;
23 mm, en 30 mm of 50 mm (beide vooralsnog zonder ABE goedkeuring in Duitsland).

Naast nog een aantal verschillende voetsteunen.

Oftewel, althans, zo zie ik het, meer keuzes naar eigen inzicht, maar ook meer "risico" dat je een "verkeerde" keuze maakt.
Elk nadeel heeft een voordeel, wat dat betreft.

Daarin is de MV Verholen oplossing wat gemakkelijker, je hebt lang niet zo veel keuzes, dus ook minder risico's op een "foute" keuze.

Daarentegen heb je met de Wunderlich oplossing meer "vrijheden" om het helemaal echt naar jou smaak en voorkeur in te stellen, als je de "goede" keuzes maakt.
Anders ben je extra geld kwijt als zo'n Vario-adapter achteraf net niet de juiste was, en je dus een andere moet bestellen.
Ik moet wel zeggen dat de voetsteunen voor de Wunderlich oplossing mij ietwat aan de kleine kant lijken. (lees: smaller dan je standaard voetsteunen).

Als ik een keuze moest maken;
Mits ik de Wunderlich lokaal gekocht kan worden, zou ik de Wunderlich oplossing bekijken. (lees: leverbaar danwel op voorraad bij een NL leverancier)
http://www.wunderlich.de/Haendler/Inter ... ederlande/

Mocht dat geen suc6 zijn, is de MV Verholen oplossing zeker de moeite waard.
Vooral ook omdat je de bestaande voetsteunen kunt blijven gebruiken, en daar is m.i. niets mis mee.

Keuzes, keuzes, hopelijk kom je er nog een beetje uit ;)

Hou ons in ieder geval op de hoogte, zeker ook met je ervaringen van je stuurverhogers. _004

[groet] RobL.
Ton1959

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Hoi Rob
Inderdaad best moeilijke keuze. Eigenlijk moet men bij beide sets een opmerking plaatsen dat misschien je rempedaal of schakelpedaal groter moet worden. Bij beide sets ga je immers aan die verhouding iets veranderen. Wat mij opvalt is dat deze Nederlandse dealers niet echt Wunderlich aanprijzen op hun site en ik weet niet of je de standaard prijzen van Wunderlich gewoon mag overnemen als kostprijs.
Nu ik naar mijn motor kijk moet ik zeggen dat vooral mijn rempedaal vrij laag staat ten op zichte van de voetsteun en zo was dat bij mijn andere motoren net weer niet. Door het omlaag brengen van de voetsteun komt hij alleen maar op een meer gunstige positie t.o.v het rempedaal.
Het schakelpedaal staat weer bijna hetzelfde maar ik denk dat ik ook daar geen probleem zal hebben met 2,5 tot 3cm omlaag van de voesteun. Al zullen beide pedalen ook nog afstelbaar zijn neem ik aan.
Wunderlich ziet er voor mij beter en meer degelijk uit behalve de rare voetsteun. Eigenlijk ziet die van Verholen er goedkoper uit om te produceren maar als de kwaliteit er van goed is wint hij van Wunderlich voor mij maar dan is het puur om het voordeel van het gebruik van een gewone voetsteun. Ik denk dan 2,5 tot 3 cm zeker voldoende is voor mij. Maar ja het lijkt me dat beide leveranciers best degelijke spullen leveren. Wunderlich is wel meer bekend hier bij het forum.
Ik bekijk ze nog eens heel goed en tel bij de prijzen ook eens de kosten op van verzenden of ophalen.

Ton
Ton1959

Nog eens gekeken naar beide sets. Als je de voesteun gaat verlagen is waarschijnlijk een ronde voetsteun wel het best zoals bij Wunderlich.Je bent anders namelijk gebonden aan een punt waarop je voetsteun recht staat )Met de rubber naar boven).
Bij Wunderlich kan je de steun draaien waaardoor het rubber weer precies op de juiste stand komt.

Ton
Inspector Gadget

Hallo Ton,

Wel beter zo denk ik, een eigen draadje, hé ;)
Ton1959 schreef:Eigenlijk moet men bij beide sets een opmerking plaatsen dat misschien je rempedaal of schakelpedaal groter moet worden.
Bij MV Verholen doen ze dat ook, en Wunderlich eigenlijk ook wel, min-of-meer, als je bij "Weitere Produkte" kijkt. ;)
Want inderdaad, als je voetsteunverlagers gebruikt, is dat een aanzienlijke wijziging in de geometrie, en kan het zijn dat pedaal-vergroters voor de rem en/of schakelpook noodzakelijk zouden kunnen zijn.
Maar je hebt wel gelijk, Wunderlich zou dit wat meer moeten duiden.

Ik heb ze er (ook) al opzitten, want ook dat vond ik een tekortkoming, wat ik later bemerkte.
Ton1959 schreef:Wat mij opvalt is dat deze Nederlandse dealers niet echt Wunderlich aanprijzen op hun site en ik weet niet of je de standaard prijzen van Wunderlich gewoon mag overnemen als kostprijs..
Zover ik kan zien op de webshop(s) van de NL dealeRT's zit er een paar euro verschil in, dus m.i. wel overkomelijk.
Ik denk niet dat het tientalle euro's verschil zal zijn, want het is o-zo gemakkelijk iets bij Wunderlich zelf te bestellen. :shock: :roll: :twisted:

Ton1959 schreef:Nu ik naar mijn motor kijk moet ik zeggen dat vooral mijn rempedaal vrij laag staat ten opzichte van de voetsteun..

Dat was wat ik ook bemerkte bij mijn dame. Je zou denken dat dit verder kunt afstellen, maar dat schijnt niet het geval te zijn, vreemd genoeg.
Ton1959 schreef:Al zullen beide pedalen ook nog afstelbaar zijn neem ik aan.
Ik ken de R1100R niet, maar bij de R1100RT kan je alleen de schakel-pedaal afstellen.
Die procedure staat ook beschreven in de handleiding.
Ton1959 schreef:Wunderlich ziet er voor mij beter en meer degelijk uit behalve de rare voetsteun.
Je hebt keuzes uit meerdere voetsteunen, maar inderdaad, echt fraai zien ze er niet uit.
Meer voor een fiets waar veel aluminium (o.i.d.) op zit.
Maar, ik denk dat Wunderlich dat gedaan heeft, opdat je nimmer in de problemen komt zoals wellicht te verwachten valt met de MV Verholen oplossing.
Immers, bij de MV Verholen oplossing blijven je originele voetsteunen in gebruik, dus zou je, denk ik, deze laatste "knik" zo af/instellen dat je originele voetsteunen weer horizontaal komen te staan. Echter, bij de MV Verholen oplossing is alleen het gedeelte waar de twee delen van hun kit/oplossing bij elkaar komen, verstelbaar.
Zowel het gedeelte welke in de plaats komt van je originele voetsteunen alsook het gedeelte waar je originele voetsteunen weer op geïnstalleerd worden, zijn volgens mij, *niet* verstelbaar. Kortom, als je even niet "oppast" een heel groot nadeel! (lees: als je de originele voetsteunen weer horizontaal wenst te hebben, lijkt mij wel zo prettig en veilig!)

Dat nadeel heb je volgens mij in het geheel niet met de Wunderlich oplossing, die is, zoals ze zelf stellen, 360 graden instelbaar.
En vandaar ook hun eigen voetsteunen.

Als ik de keuze moest maken, ben ik er onderhand wel uit;
Ik zou kiezen voor de Wunderlich oplossing, eventueel tussen de 23 mm of 30 mm Varioadapter (wellicht dat de 30 mm versie een betere keuze is, als die te lang is kan dat volgens mij eventueel compenseren door de verstellingen in de andere onderdelen).
En dan een keuze tussen de "Fußrasten „Racing-Sport“ (Paar) schwarz" (kan je volgens mij nog wat beter de motor laten hellen ivm bochten) of de "Fußrasten COMFORT (Paar) silber".

PS: De Wunderlich oplossing is overigens niet van henzelf, maar van MFW Wolf :twisted:
http://www.mfw-wolf.de/en/dealers

Ton1959 schreef:Ik bekijk ze nog eens heel goed en tel bij de prijzen ook eens de kosten op van verzenden of ophalen.
Ik heb net ff een bestelling gedaan, en de verzendkosten zullen 14,90 pleuri zijn.
Waardoor het totaal (met 30 mm verlager en "Racing Sport" voetsteunen) op 128,60 pleuri komt.

Als je de wat duurdere Comfort Silber voetsteunen neemt, komt het totaal op 149,60 pleuri.

Maar, leuk allemaal, het is uiteraard jou keuze en wat jou wensen en eisen zijn, daar ga ik zeker niet aan voorbij!
Inspector Gadget

Ton1959 schreef:Nog eens gekeken naar beide sets. Als je de voesteun gaat verlagen is waarschijnlijk een ronde voetsteun wel het best zoals bij Wunderlich.Je bent anders namelijk gebonden aan een punt waarop je voetsteun recht staat )Met de rubber naar boven).
Bij Wunderlich kan je de steun draaien waaardoor het rubber weer precies op de juiste stand komt.
:oops: Ik had dat net inderdaad als een belangrijk punt in mijn laatste reactie gegeven.
De beperkingen qua instelbaarheid van de MV Verholen oplossing.
Tenzij je het rubber van je voetsteun kunt verdraaien, maar als je dat "gemakkelijk" kunt doen, zou dat mogelijkerwijs ook "onderweg" kunnen gebeuren, en dat lijkt mij niet echt veilig wat dat betreft.

Ik zou eens gaan bellen met de NL dealeRT's bij jou in de buurt of ze toevallig zo'n setje hebben liggen, of dat ze nog van verdere adviezen kunnen dienen?
Wellicht dat ze met de duimstok iets kunnen gaan meten als jij op jou fiets zit? _001
Zij zouden bij uitstek de ervaringsdeskundige moeten zijn, wat dat betreft.

Ik probeer te helpen, maar ben geen ervaringsdeskundige, verre van dat, zelfs.

Met de aanschaf van Corbin zadels ben ik gigantisch op mijn b.k gegaan, letterlijk en figuurlijk.

Maar, daar heb ik al weer een andere oplossing voor gevonden, wat ik hopelijk binnenkort kan melden in Het Zwarte Gat. _005 _004
Ton1959

Hoi Rob

Ik vind de discussie over onderdelen nou net vaak al tot een resultaat leiden. Dus lijkt het mij duidelijk dat de constructie van Verholen niet zo instelbaar is als men aangeeft omdat al gauw die voetsteun scheef staat. Wunderlich heeft het wat dat bereft veel beter voor elkaar omdat je de voetsteun met het rubber naar boven zet en dat blijft bij elke verstelling gewoon mogelijk. Dus je hebt me toch goed geholpen Rob.Dat bevestigd trouwens weer ik vaak zeg. Dat het gunstig is om goed na te denken voor je iets koopt omdat er veel dingen gemaakt worden waar je achteraf spijt van krijgt als je ze gekocht hebt.

Ton
Inspector Gadget

Helemaal met je eens, daarin zit de kracht van dit forum; (en vooral dit forum, als ik zo vrij mag zijn ;) )
Heel veel ervaringen, meningen, adviezen, inzichten, kortom, heel veel hulp _005 _004

Ik zie nu ook bepaalde beperkingen bij de MV Verholen oplossing, die ik vooralsnog niet zie bij de Wunderlich oplossing.
Denk dat dit toch wel een "ernstige" beperking is van de MV Verholen oplossing.

Ik probeer vaak ook veel "research" te doen voordat ik een (al dan niet flinke) aankoop doe.
Bijvoorbeeld de handleiding downloaden bij de fabrikant/leverancier (indien beschikbaar), via G00gle zoeken naar het product en de meningen van anderen, en zelfs alternatieven proberen te vinden.

Omdat hetgeen wat op internet staat, niet altijd klopt of volledig is, en dat je eigen mening ook heel belangrijk is.
Net als de ervaringen van anderen.
Want ik kan het geweldig vinden, ik weet zeker dat altijd wel iemand te vinden is die er geheel anders over denkt.
En dat moet ook kunnen, dat heb ik al eens in een ander draadje gesteld;
Het is niet altijd zwart/wit, maar verschillende tinten grijs. ;)

Echt spijt heb ik vooralsnog slechts 1 keer gehad, namelijk de Corbin zadel.
Maar dat was een samenloop van diverse omstandigheden en onvolledige informatie van de leverancier.
En dat zie ik als een leermoment.
Ton1959

Hoi Rob
Nu ik besef door de discussie dat Wunderlich toch beter is begin jij over het zadel en ook dat zet me weer aan het denken. Ik ben namelijk met 185cm vrij lang. Ik kan dus bij elke motor mijn voeten plat op de grond zetten .
Met de voetsteunen kan je 2,5 tot 5 cm zowat met je voeten lager komen wat de kniehoek veel verbeterd wat fijner voelt zeker als je langer rijd. Maar een verhoging van het voorste deel van het zadel in plaats van de voetsteunen verlagen heeft natuurlijk ook voordelen. Maar kan je hiermee die 2,5 tot 3cm winnen zodat het hetzelfde effect heeft op de zithouding of zit je dan zeker met 5 cm extra schuim in je zadel?
Als het voorste deel van het zadel weer te hoog word dan ziet het zadel er waarschijnlijk weer raar uit in de lijn van de motor? Met andere woorden kan je met het zadel verhogen en een betere zit en die 2,5 cm hoogteverschil krijgen die de voetsteunen geven? En zoja wat ben je dan ongeveer kwijt. Natuurlijk kan ik voor een exacte prijs beter bij een zadelmaker zijn maar ik hoor hier wel vaker van de zadelaanpassingen dus misschien heeft iemand het al gedaan.
Ik denk dat het misschien weer een iets andere vraag is dan de voetsteunen maar het is de afweging tussen die twee dingen.
Het voordeel van het zadel verhogen is dat je de verhouding van rem en schakelpedaal hiermee niet zal wijzigen en misschien tevens het comfort van het zadel verbeterd.
De voetsteunen verlagen geeft je zeker de 2,5 tot 5cm aanpasssing afhankelijk van de optie die je kiest en het ziet er netjes uit. En het zadel verhogen kan nadelig zijn voor de looks van de motor.
Maar ja ik kijk naar ale mogelijke oplossingen en misschien geeft het andere ook weer ideetjes over hoe en wat.

Ton
Inspector Gadget

Tja, ik kan af-en-toe moeilijk mijn mond houden, hé :$
Ik heb mijzelf al een figuurlijke schop onder de h.l gegeven, me bad. :oops: _002

Qua zadels kán het je al snel flink meer geld kosten, en is het maar de vraag of het de gewenste oplossing geeft.
Tenzij je het bestaande zadel laat aanpassen, dan is de "slagingskans" veel groter.

Ansich is er weinig mis met bepaalde zadels van de R-series, zoals het comfort-zadel van de R1150RT.
Anders dan, afhankelijk van je lichaamsbouw, een bepaalde "door-zit" (lees: houten k.nt) na 6 á 7 uur op de dame zitten.
Althans, dat merkte ik bij werkzaamheden, dan is het een lange en uiteindelijke harde zit.
En de gemiddelde snelheid was zo'n 30 á 40 km/uur, dus behoorlijk inspannend (voor mij, want ik ben natuurlijk geen beroepsmatige motorridder)
Dus (zoals ik vaker aangeef) *ik* en mijn ervaringen zijn *geen* maatstaaf en wat mij betreft puur indicatief wat *ik* ervaar/ervoer cq. er van denk.

Wat ik tot op heden uitgevonden heb, is dat een aanpassing van je zadel bij een goede expert (die dus ook metingen aan jou en je zithouding e.d.) doet, qua prijs richting zo'n setje voetsteunverlagers model Wunderlich kan gaan. Natuurlijk afhankelijk van je eisen en wensen.

Maar, je kunt al zelf wat "vögelen" door zogenoemde seatjacks;
http://www.vanollefen.nl/seatjack.htm
Zoals je kunt lezen kan je daarmee je zadel-positie verbeteren.
En aangezien het niets anders is dan een paar stukjes plastic, denk ik in te kunnen schatten dat jij daar jou handen niet voor omdraait om zelf iets te maken. :idea:

Qua lijn van je motor, ik denk dat dit iets is wat heel persoonlijk is, mij boeit dat echt voor geen millimeter als daardoor het comfort, de veiligheid, gemak, plezier, voor-pret, genoegen, etc, verbeterd wordt. Maar dat is mijn persoonlijke mening.
Zo heb ik stuurspiegels op mijn dame zitten, en die worden (begrijpelijk) door sommige alhier verfoeit.

In een ander draadje is er te lezen dat de Fa. Tijger Leathers (in Den Haag) (http://www.tijgerleathers.nl/) aanbevolen wordt als het om zadelaanpassingen gaat.
Maar er zijn natuurlijk ook anderen.
Je zadel laten aanpassen is wat mij betreft een serieus te overwegen 1e optie, en dan eventueel voetsteunverlagers, en pas dan een andere fiets (geintje!)
Het voordeel van het laten aanpassen van je bestaande zadel is dat je met de zadelmaker keuzes kunt maken voor vulling, afwerking en materialen, en dat montage zoals vanouds zal gaan.
(dat is nogal anders met bijv. een Corbin zadel, is mijn persoonlijke ervaring, zie ander draadje).

Jou lichaamslengte is m.i. perfect om zonder verdere aanpassing anders dan je zadel, dus zonder voetsteunverlagers (bijvoorbeeld), de gewenste comfort te behalen.
Zover ik heb kunnen begrijpen, als ik het goed begrepen heb althans, is het bij een lichaamslengte van minder dan 1m80 dat voetsteunverlagers daadwerkelijk om de hoek gaan kijken.
Want realistisch gezien, zonder tegen heilige huisjes te willen trappen, denk ik, dat voetsteunverlagers een compromis is, als zadel- vering- of andere- aanpassingen geen oplossing zouden kunnen bieden.

Ikzelf heb een tussen-oplossing gezocht voor mijn zit-comfort maar dat is niet belangrijk voor dit specifieke draadje;
http://www.beadrider.com/ :roll: _005
Ton1959

Hoi Rob
De seatjacks moesten voorkomen dat je naar voren schuift tijdens snelheid verminderen en afremmen. Je verhoogt dan puur de voorzijde van het voorste deel van je zadel. Maar een goedkope aanpassing die altijd even te testen is.
Je bedoelt overigens natuurlijk voetsteunverlagers bij meer dan 180 cm lengte neem ik aan. Hoe langer je benen hoe meer je ze buigt.
Ik ga eens navragen wat de mogelijkheden zijn met het zadel ook. Weer bedankt voor de tips _004
Ton
Jan-Willem
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R 1200 GS
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Deventer

Ongelezen bericht door Jan-Willem »

Hallo heren,

Ik ben 1.87m lang en dankzij de seatjacks is mijn zitpositie perfect, zonder dat je je voetsteunen hoeft te verlagen. Het voordeel ervan is niet zozeer de hoogte van de plastic plaatjes, maar juist het recht zetten van het zadel. Dit geeft nog eens extra hoogte, andere zitpositie met als resultaat een betere kniehoek.

[groet] Jan-Willem
rijden is leven, leven is genieten. Je motor rijdt beter als hij is onderhouden door MSA
Ton1959

Jan Willem zei:
Ik ben 1.87m lang en dankzij de seatjacks is mijn zitpositie perfect, zonder dat je je voetsteunen hoeft te verlagen. Het voordeel ervan is niet zozeer de hoogte van de plastic plaatjes, maar juist het recht zetten van het zadel. Dit geeft nog eens extra hoogte, andere zitpositie met als resultaat een betere kniehoek.

Hoi Jan Willem
Ik heb de seatjacks vanmorgen besteld. Ze waren zo goedkoop dat ik ze eerst ga proberen. Mocht het niet voldoende zijn dan kan ik altijd nog het zadel laten aanpassen en dat schijnt amper duurder te zijn dan de voetsteunverlagers. Ik weet natuurlijk niet of jou motor qua zithoogte en voetsteunen identiek is aan de mijne. Ik las jou berichtje nu net pas _004

Ton

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Overige Techniek & Mechanica”