viewtopic.php?f=7&t=3085&start=0
Ik kan niet specifiek spreken over de voersteunverlagers van enig merk, omdat ik die eenvoudigweg niet heb, noch vooralsnog nodig heb.
(gelukkig, denk ik)
http://www.mv-motorrad.de/lshop,showdet ... 26190,.htm
(148 pleuri)
Wel kan ik spreken over de kwaliteiten van zowel Wunderlich alsook Verholen, zoals ik die tot nu toe ervaren heb.
Als je kijkt naar de materialen, ontlopen de beide merken niet zo veel qua kwaliteiten.
Beide organisaties reageren redelijk tot goed op vragen per email, hoewel ik af-en-toe wel een "dip" bemerk bij Herrn. Wunderlich.
Deels komt dat omdat de personen waar ik contacten mee had/heb er niet meer werken.
Maar na enige vertraging werden die vragen alsnog opgepakt.
Als je kijkt naar het "marktaandeel" van niet-OEM oplossingen, is volgens mij Wunderlich aanmerkelijk groter.
Waarbij Wunderlich lang niet altijd zelf de onderdelen maakt, maar inkoopt en een "rebrand" doet.
Ansicht niets mis mee.
Ander voordeel is dat je de onderdelen van Wunderlich ook bij de wat grotere BMW dealers gewoon kunt bestellen cq. op voorraad zijn.
Met als voordeel, dat als er iets mis mee is, je "lokaal" je problemen opgelost krijgt.
Bij Wunderlich kan dat soms een ietwat uitdaging zijn, is mijn ervaring.
Maar als Wunderlich zich realiseert dat ze iets fout gedaan hebben, of dat er een probleem is met een onderdeel, nemen ze uiteindelijk wel hun verantwoordelijkheid, en komen met een oplossing. In mijn gevallen, was dat een paar keer geld terug. En dan niet op de creditcard maar direct terug naar mijn bankrekening.
Nu ben ik een redelijk grote klant van Wunderlich, maar volgens mij maakt dat niet zo veel uit, als je maar duidelijk en duidend bent wat het probleem is.
Maar, ook bij Verholen doen ze niet al te moeilijk.
Als een onderdeel niet voldoet of volstaat, bieden ook zij aan het onderdeel retour te nemen.
Wel heb ik bemerkt dat Verholen soms wat, laat ik zeggen, onzorgvuldig is, qua montagevoorschriften, niet alle informatie er bij geeft, of zelfs ronduit onjuist of onzorgvuldig, slordig wellicht.
Maar ook Wunderlich treft af-en-toe blaam, ook daar gaat het soms mis.
Het blijft mensenwerk wat dat betreft.
Als ik even terugdenk naar de voetsteunverlagers die ik tot nu toe gezien of over gelezen heb, zijn het meestal degene van Wunderlich.
Als ik dan even de techniek bekijk;
MV Verholen's oplossing waarschuwt heel duidelijk dat je bij het bochtenwerk, je voetsteun over het wegdek kan schrapen, en dat je daar voor moet oppassen.
En dat je de huidige voetsteunen blijft gebruiken.
Bij Wunderlich heb je weer het voordeel (ik weet niet naar welk onderdeel je exact kijkt

Versus de MV Verholen oplossing.
Vandaar ook de Vario-naam bij Wunderlich, schat ik zo in.
Als ik dan ook nog even naar de prijs kijk, me dunkt dat de MV Verholen oplossing behoorlijk prijziger is dan de Wunderlich oplossing, of ik moet mij vergissen?

Ander voordeel van de Wunderlich oplossingen is het feit dat je vaak de handleiding al kunt downloaden, opdat je kunt zien of het überhaupt een gewenste oplossing voor je is;
http://www.wunderlich.de/Service/Anleitungen-Manuals/
PS: Ik zie de variabele stuurverhogers weer staan bij MV Verholen

http://www.mv-motorrad.de/lshop,showdet ... 26190,.htm
Helaas niet voor mijn model dame.

Als die stuurverhogers vanuit de UK maar niet komen, is het misschien een optie die te annuleren (als dat nog mogelijk is) en deze te overwegen?