Have fun!!
http://petervergoossen.nl/reisverslagen ... 1150gs.htm
Moderator: RT_Patrick
In de eerste alinea op de pagina staat al genoemd dat het motorblok al een typegoedkeuring heeft...Paul cr schreef:k zou ook, als leek, denken dat je zo in de luchtvaart niet meer kunt "Mcgyveren". Het kan blijkbaar dus nog zonder officiele tests met certificaten/vrijgaves en ander veiligheidsgeneuzel.
Toen ik zelf nog actief in de luchtvaart zat was de Belgische regelgeving een heek stuk soepeler dan de Nederlandse, hier mag niks zonder certificaat en type goedkeuring en in België mocht ongeveer alles, aangezien deze meneer volgens mij ook in België huist kan dat een verklaring zijn. Het rugnummer van het toestel is OO-D54, zeker geen PH-XXX dus.Paul cr schreef:Een werkelijk fantastisch project en verslag hiervan !
Mooi om te zien hoe hij, zoals 'ie zelf al schrijft, hightechlowcost gereedschap gebruikt. bv de opspanning van de binnendraaibeitel![]()
Ik zou me toch 2 x bedenken voordat ik met dit experiment ook daadwerkelijk de lucht in zou gaan.
Ik zou ook, als leek, denken dat je zo in de luchtvaart niet meer kunt "Mcgyveren". Het kan blijkbaar dus nog zonder officiele tests met certificaten/vrijgaves en ander veiligheidsgeneuzel.
o.k, dat zal dan voor het blok gelden en dat is prima natuurlijk. Maar hij experimenteert behoorlijk met onderdelen ( bv spullen van een citroen Saxo en de bevestiging van de prop) . En een beetje op het trial and error principe. Allemaal hartstikke leuk en leerzaam, alleen ik had gedacht dat zoiets in de luchtvaart echt niet meer zou kunnen. Maar dat blijkt dus wel te kunnen. Heel mooi voor de hobbyist !Dave schreef:In de eerste alinea op de pagina staat al genoemd dat het motorblok al een typegoedkeuring heeft...
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!