Mijn RT

Laat hier je R1200RT maar zien . . . .

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Erteetje

Mijn RT

Ongelezen bericht door Erteetje »

Hallo Luitjes,

Als kersverse -1200- bezitter wil ik het natuurlijk van de daken schreeuwen. En dat ga ik dus ook doen hier.

Ik, Luc, 46 jaar heb een verleden van choppers en cruisers. In 2009 heb ik een nieuwe Kawasaki VN 900 Classic met alles erop en eraan gekocht. Een mooie fiets die nog lekker rijd ook.

Nooit had ik mij serieus bezig gehouden met BMW motoren totdat ik kort na de aankoop van de Kawa eens heel erg goed ben gaan kijken naar de R 1200 RT die ik zag staan op de motorbeurs in Utrecht. Ik kan wel stellen dat het liefde op het eerste gezicht was en om eerlijk te zijn bekroop mij toen het gevoel dat ik met de aankoop van de Kawasaki Vn 900 classic misschien toch niet zo'n goede keuze had gemaakt. Niks ten nadele van de Kawa overigens!

In september 2010 heb ik de VN vrij impulsief op marktplaats gezet. Tegen het einde van het motorseizoen verwachtte ik er eigenlijk niet veel van, maar je hebt per slot van rekening maar één koper nodig. De motor had nog fabrieksgarantie en dat is een groot voordeel bij particuliere verkoop. Binnen 2 weken wisselde de VN van eigenaar voor een prijs waar zowel de koper als de verkoper zich in konden vinden.

Daarna ging er geen dag voorbij of ik zat over het net te browsen op zoek naar een nieuwe liefde, de -1200- Na een paar weken zoeken verscheen op Marktplaats een blauwe met zilveren motorspoiler. Het is mijn favouriete kleurstelling, dus het feest kon beginnen. De motor was van 2009 en die hebben beslist een hogere prijs dan ik van plan was te besteden aan een motor die uitsluitend als hobby wordt gebruikt.
Zoals dat gaat deed ik een, in mijn eigen ogen, belachelijk laag bod. Hierop kwam ook de reactie dat het niet serieus genomen werd. (begrijpelijk) Tot mijn vreugde en ook verbazing kwamen er geen andere bieders die zich met het spel bemoeiden. Nadat ik de verkoper in spanning heb laten wachten heb ik na 2 weken mijn bod verhoogd. Hierop kwam de verkoper met een minimum prijs waar ik op een of andere wazige manier nog een slappe 500 euri's heb weten af te peuzelen.

De -1200- heeft de volgende opties:

Radio CD met Ipod aansluiting
Verso XL intercom
Gecertificeerd alarm
Stoneshield bescherming rondom
ASC
bandenspanningsmeter
Cylinderbescherming
Topkoffer klein
Verlaagd zadel
Enkele optische verfraaiingen
cruiscontrol

De kilometerstand was bij aankoop 12000.

Ik moet zeggen dat ik hierdoor toch enigszins op mijn hoede was. Hoe kan een motor van 2009 van de hand gaan voor dit bedrag. Hierop heb ik contact gehad met de dealer en navraag gedaan of de motor aanspraak heeft gemaakt op garantie of schade heeft gehad. Beide waren niet het gevalen de motor heeft nog garantie tot en met maart 2011. Waar kan het mis gaan dacht ik. Nergens dus denk ik en in het laatste weekend van oktober wisselde de RT van eigenaar. In het eerste weekend heb ik 400 km gereden en het is in een woord ZALIG !!! Wat een heerlijke machine. Ik had gedacht dat ik erg zou moeten wennen aan de zithouding en de manier van rijden, maar niks is minder waar. De motor zit (met het verlaagde zadel) als gegoten en geeft meteen veel vertrouwen.
Helaas zit ik nu achter de pc en speelt mijn lage rug weer op , anders zou ik nu op de RT zitten op de mooie limburge wegen. Helaas, het is niet anders. Binnenkort ga ik plaatjes schieten van de nieuwe RT en zal ik deze op het forum planten. Voor nu voeg ik een foto toe gemaakt door de verkoper. Meerdere volgen, net als mijn RT ervaringen.

De volgende zaken wil ik in ieder geval nog gaan veranderen aan de RT.

Witte knipperlichten
De tellers verfraaien met het Wunderlich opzetstuk.

Mocht iemand dit nog hebben liggen voor een mooi prijsje dan hoor ik dat graag :D
Bijlagen
Erteetje van 2009
Erteetje van 2009
Laatst gewijzigd door Erteetje op 22 okt 2011, 19:06, 1 keer totaal gewijzigd.
it's Micky
Type: R1200RT/LC
Bijz: brand new 2015
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Diemen

Re: Mijn RT

Ongelezen bericht door it's Micky »

Hallo Erteetje,

wat spijtig voor de vorige eigenaar want ik vindt het ook een beauty, echt een mooie kleur,

[groet]

Mick
Only the strongest wil stay!

Honda Shadow, Honda Pacific Coast, Honda Pan European ST 1100, Suzuki Dl 650, Suzuki Burgman AN400, Vespa LXV 50, BMW R1100RT(Biarritz blau), R1150RT(2003, Titan silber), R1200RT(2010, Thunder grey) R1200RT(2013, Light grey)(2015,R1200RT LC Calistograu}
Marcel 1200rt
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: K1600GT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: heerlen

Ongelezen bericht door Marcel 1200rt »

Hoi Luc,

Je maakt me wel erg nieuwsgiering naar die prijs. ;)
Toen: Zündapp GTS50, KS50, Zündapp Super Combinette 515 ('63), Z650, Bol d'Or 750, Z1000R, ZZR1100, R1150RT, R1200RT, R1150GS, Honda XL600R, Suzuki M1800R, R1200RT
Nu: K1600GT
Erteetje

Ongelezen bericht door Erteetje »

Marcel 1200rt schreef:Hoi Luc,

Je maakt me wel erg nieuwsgiering naar die prijs. ;)
De prijs is vergelijkbaar met een RT van ongeveer 2006 met een kilometerstand van rond de 25000 die je koopt bij een dealer _004
Marcel 1200rt
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: K1600GT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: heerlen

Ongelezen bericht door Marcel 1200rt »

Luc,

Das is mazzel hebben
_004
Toen: Zündapp GTS50, KS50, Zündapp Super Combinette 515 ('63), Z650, Bol d'Or 750, Z1000R, ZZR1100, R1150RT, R1200RT, R1150GS, Honda XL600R, Suzuki M1800R, R1200RT
Nu: K1600GT

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Showen die R1200RT”