Aan alles komt een eind .............

Alles op OFF TOPIC gebied

Moderator: RT_Patrick

Baird
2024
2024
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Aan alles komt een eind .............

Ongelezen bericht door Baird »

Aan alles komt een eind ...............

http://www.zie.nl/video/opmerkelijk/Mot ... fzq30fgl9r

't blijft lastig met die filmpjes ....
Laatst gewijzigd door Baird op 30 okt 2010, 14:27, 2 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
Paul cr

Re: Aan alles komt een eind .............

Ongelezen bericht door Paul cr »

Heerlijk lijkt me, om zoiets op te blazen.
PaulRS

Ongelezen bericht door PaulRS »

Hoi.

Mooi werk. _004

Je ziet het bij 25 sec al misgaan en dan 5 tellen later klapt de boel.
Zo te zien kwam er toen een drijfstang naar buiten kijken, de olie loopt eruit.

Groeten, Paul.
Geht net, gibbet net.
AGVerheij
Type: R1200RT
Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Utrecht

Ongelezen bericht door AGVerheij »

Big RT Smile
Kenny kan toch alles weer in orde maken ??
Groets, GerbeRT

"Zolang ik verkeerslichten moet herkennen om mijzelf te onderscheiden van een robot heb ik weinig vertrouwen in zelfrijdende voertuigen
jaybmw
Type: R1200RT
Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Brabant !

Ongelezen bericht door jaybmw »

Als je goed kijkt,en luistert zie je bij 24 sec de motor "in de fundatie" hangen , wat betekend dat de krukas afgeremd wordt oid.Even later komt het complete carter er onderuit. Gat in de zuiger,compressie in het carter in combi met brandbaar mengsel/olienevel leid tot een explosie in de carterpan.Al vaker meegemaakt in de tractorpullingscene,diesel of alciburners.Dit lijkt me een amerikaanse v-motor???

Zonde om te zien altijd.....
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
Junkyard Dog
Type: R1100RT
Bijz: Verlaagd met Hyperpro veren. TomTom GO 500.
Land: FRANKRIJK
Woonplaats of omgeving: Creuse.

Ongelezen bericht door Junkyard Dog »

Zo iets heb ik eens een keer meegemaakt. Vond het dus wel interessant om te zien wat er gebeurde.
Dit was in 1972 aanboord van een vliegtuig op meer dan 10.000 voet hoogte ergens tussen de Leusderhei en Paleis Soestdijk.

We waren opgestegen van vliegveld Hilversum ( 1 piloot en 7 parachutisten ) om op 15.000 voet het vliegtuig te verlaten boven de Leusderhei om een 7 mans ster te maken.

Toen we boven de 10.000 voet waren hoorde ik plotseling een vreemd geluid toen een knal en het was direct donker in het vliegtuig. En daarna hoorden we alleen nog het ruizen van de wind en niet het vertrouwde gebrul van onze Lycoming motor.
De piloot had totaal geen zicht meer door de olie op de uiten, ook niet opzij. Gelukkig zat er in de cockpitruit een ronding uitgeslepen voor dat soort situaties neem ik aan van ongeveer rond 10 cm. Jozef de piloot sloeg dat er direct uit waardoor hij doordat gat wat zicht had. Tegen mij brulde hij (ik zat naast hem) er uit.
Ik keek op het magnetisch kompas naar de koers, wist hoe de wind stond (informerde daar altijd naar voor iedere sprong) en schoof de deur open.

Keek naar beneden en zag alleen maar bos onder ons. Iets verder zag ik een groot weiland en vertelde de piloot hier gaan we er niet uit. We hadden hoogte genoeg en loodste de piloot met hand gebaren naar de open plek. Toen we goed zaten liet ik iedereen zo snel als mogelijk het vliegtuig verlaten. Ik als laatste waarbij ik de deur van het vliegtuig weer dicht deed om voor de piloot voor optimale zweefconditie te zorgen.

Het vliegtuig een Pilatus porter heeft enorme vleugels en daardoor goede zweef eigenschappen.
Jozef de piloot zag kans om al kijkend via dat kleine gat al zwevend terug te vliegen naar vliegveld Hilversum en daar een perfecte noodlanding dwars op de start richting te maken. Werkelijk een bravour stukje.
Wij openden allemaal onze parachute rond de 3000 voet en zijn allemaal bij elkaar geland op het door mij uitgezochte grote weiland.

Wat bleek na onderzoek door de Rijksluchtvaartdienst de motor was na een onderhoudsbeurt door de fabriek weer in elkaar gezet en men was toen vergeten een moer te borgen. Deze was losgelopen met het gevolg een krukas die door de motor ging. Van de fabriek kregen we een nieuwe motor gratis voor niks.

[groet] Anton _004
Laatst gewijzigd door Junkyard Dog op 30 okt 2010, 10:33, 1 keer totaal gewijzigd.
The Dog is in the house

In bezit van:
BMW R60/5 1970 391.252 KM
Harley Davidson FXLR 1990 333.100 KM
BMW R1100RT 1998 310.128 KM
Nieuwe motor HD Dyna Low Rider mei 2015, 73053 KM.
Paul cr

Ongelezen bericht door Paul cr »

PPfff, mooi verhaal Anton, zeker omdat het voor alle betrokkenen goed afliep.
Van de fabriek kregen we een nieuwe motor gratis voor niks.
Dat lijkt me wel het minste wat de fabrikant kon doen !
Junkyard Dog

Paul cr schreef:PPfff, mooi verhaal Anton, zeker omdat het voor alle betrokkenen goed afliep.
We hebben hem toen wel geknepen voor de piloot. Wij wisten langetijd niet of hij het vliegveld had gehaald of niet.
De piloot van een vliegtuig met parachutisten moet tegenwoordig een parachute om. Toen was dat nog niet verplicht.
En onze piloot had een hekel aan z'n ding, dat zat niet lekker. Dus had hij hem niet omgedaan en kon het vliegtuig dus niet verlaten. Hij had dat ook nooit gedaan vertelde hij later. Want het vliegtuig had dan mogelijk op huizen of iets dergelijks terecht kunnen komen waar mensen inzaten.
De fabriek heeft wel 1000 x excuus aangeboden en nog veel meer gedaan dan alleen de motor schenken.
Voor ons was het springen uit het vliegtuig geen punt. Dat waren we toch al van plan. Maar om deze reden dat was wel grappig aan een kant. Wij waren allemaal goed voorzien voor z'n sprong.

[groet] Anton _004
The Dog is in the house

In bezit van:
Dave

Ongelezen bericht door Dave »

;) Die ster zullen jullie wel overgeslagen hebben...
Junkyard Dog

Dave schreef:Die ster zullen jullie wel overgeslagen hebben...
Inderdaad daar voor moesten we te snel het vliegtuig verlaten. En op dat moment was het voor de vliegeigenschappen niet bevorderlijk om 7 parachutisten een een kant aan de vleugel te hebben hangen. En ik was zo wie zo veel later. Omdat ik eerst buitenstaand de deur heb dicht geschoven voor de piloot. Zodat hij dit niet hoefde te doen, en zich op het vliegen kon concentreren.

Anton.
The Dog is in the house

In bezit van:

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “RT Café”